AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #21 Skrevet 23. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke at det skal være et problem at folk jogger, men ok at folk går på tur.. De som jogger blir jo "fortere ferdig" med strekningen de løper enn de som dasser avgårde på tur. Jeg jogger ikke selv, men ser virkelig ikke problemet. Anonymkode: 29fa3...6ec Folk som går tur roper ikke unnnnaaaa mens de kommer rett mot eller opp bak en så andre må ut av veien for dem? Anonymkode: 2125d...dfc 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #22 Skrevet 23. mars 2020 31 minutter siden, Frøkensina skrev: Joggere sprer mye mer dråper fra pusten og de jeg har møtt på tar ingen hensyn når de passerer folk. Man må ikke jogge for å få mosjonert, og man må definitivt ikke jogge der det er folk. Veldig enig. Jeg prøvde meg på en gåtur i skogen her jeg bor, men etter å ha møtt på flere joggere som pustet og peset så kraftig at jeg ikke kunne unngå å bli «truffet» av pusten deres (jeg klarte ikke å komme meg langt nok ut til siden av stien) snudde jeg, og kom meg ut av skogen. Føltes veldig ubehagelig å få pusten deres rett i ansiktet nå i disse tider. Folk som spaserer i rolig tempo, puster/peser jo ikke på den måten. Anonymkode: b28b4...f9c 3
Frøkensina Skrevet 23. mars 2020 #23 Skrevet 23. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig enig. Jeg prøvde meg på en gåtur i skogen her jeg bor, men etter å ha møtt på flere joggere som pustet og peset så kraftig at jeg ikke kunne unngå å bli «truffet» av pusten deres (jeg klarte ikke å komme meg langt nok ut til siden av stien) snudde jeg, og kom meg ut av skogen. Føltes veldig ubehagelig å få pusten deres rett i ansiktet nå i disse tider. Folk som spaserer i rolig tempo, puster/peser jo ikke på den måten. Anonymkode: b28b4...f9c Ja nettopp. Uff skikkelig ekkelt å bli truffet sånn! Det kunne så enkelt vært unngått om de tok hensyn. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #24 Skrevet 23. mars 2020 Krenkefest 2020 Anonymkode: d67ab...d6b 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #25 Skrevet 23. mars 2020 On 3/21/2020 at 12:35 PM, money said: Hvorfor skal du få lov til å gå tur med hunden din flere ganger om dagen, mens joggere må holde seg hjemme? Hvorfor driver ikke du med "sivil udugelighet", hva nå enn det er Hunden må jo ut pga tiss, bæsj og lufting.. Joggere MÅ ikke. De kan finne seg andre måter å trene på, eller jogge på andre tidspunkter på døgnet. Anonymkode: 7dc59...a53 3
Gjest Villfisker Skrevet 23. mars 2020 #26 Skrevet 23. mars 2020 Problemet er ikke joggingen i seg selv, men at de som jogger, ikke tar hensyn. De holder ikke avstand, og spyttingen er helt ufordragelig. Sånt kan man gjøre på do. Æsj.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #27 Skrevet 23. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi joggerne passerer en hel masse mennesker, tett på, mens de puster og peser og spruter svette og spytt. Når man går tur holder man samme tempo som de andre turgåerne, og kan lett holde et par meters avstand. Anonymkode: a90ae...d2a Joggere kan også lett holde avstand. Fatter ikke at folk gidder å hisse seg opp over de. Hva med å bruke energien din på å passe på deg selv? Anonymkode: 4efe9...05d 3
GjestSiden2006 Skrevet 23. mars 2020 #28 Skrevet 23. mars 2020 (endret) Her i skogen er det høyreregel. Synes folk er flinke her. Alternative løyper og steder. Også de med hunder går alternative turer, veldig fint å se. I min bydel alene er vi nærmere 35.000 stykker, skulle bare mangle at man ikke var i nærheten av hverandre. Mange bruker treningsapparater i friluft. Flott tiltak! Min bydel ligger tett inntil Gjelleråsmarka som er et populært skogsområde i nord. I vest ligger Lillomarka og i sør ligger Østmarka. Endret 23. mars 2020 av GjestSiden2006
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #29 Skrevet 23. mars 2020 Jeg jogger jevnlig, nå som til vanlig ellers. Min opplevelse er faktisk motsatt, jeg jogger ut på siden av gangstiene og ofte ut i lyngen på skogsstier, for å holde avstand og ta hensyn. Mens de som går tur med hund eller sammen to og to ofte fortsetter midt på veien/ stien uten å vike en centimeter. Hadde vært lettere å holde avstand hvis begge parter viket til siden, men det er det visst ikke alle som tenker på😅 Anonymkode: 317f6...f6d 9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #30 Skrevet 23. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Joggere kan også lett holde avstand. Fatter ikke at folk gidder å hisse seg opp over de. Hva med å bruke energien din på å passe på deg selv? Anonymkode: 4efe9...05d Ville du sagt det samme om du ble tett passert av en hel flokk mennesker hver dag som absolutt skulle jogge og som knapt har avstand mellom deg og andre? Anonymkode: 7dc59...a53
cattleya Skrevet 23. mars 2020 #31 Skrevet 23. mars 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som går tur roper ikke unnnnaaaa mens de kommer rett mot eller opp bak en så andre må ut av veien for dem? Anonymkode: 2125d...dfc Det gjør ikke joggere heller, nå må du gi deg. Den nye folkesporten er jo å være selvutnevnt Coronapoliti, bevepnet med med sjult kamera og sinte fb statuser, skal man shame andre ( som overholder reglene) men som ikke har ilagt seg selv strengere regler enn fhi anbefaler. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #32 Skrevet 23. mars 2020 4 minutter siden, GjestSiden2006 skrev: Her i skogen er det høyreregel. Synes folk er flinke her. Alternative løyper og steder. Også de med hunder går alternative turer, veldig fint å se. I min bydel alene er vi nærmere 35.000 stykker, skulle bare mangle at man ikke var i nærheten av hverandre. Mange bruker treningsapparater i friluft. Flott tiltak! Jeg ferdes ikke i de områdene, og det er bra, for jeg hadde slitt med den høyreregelen til å begynne med. XD Jeg vokste opp på et lite sted uten fortau og gangstier, og der fikk alle unger tidlig inn en viktig trafikkregel: Gå på venstre side og sykle på høyre side. Sånn er det når man deler vei med bilene. Denne regelen sitter så godt fast i ryggmargen at jeg automatisk holder til venstre også når jeg går på gangveier og fortau. Hva joggere angår er det her jeg bor heldigvis så kaldt enda at de fleste joggere jeg har møtt har hatt skjerf eller noe slags maske foran ansiktet. Anonymkode: 69f66...775
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #33 Skrevet 23. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jogger jevnlig, nå som til vanlig ellers. Min opplevelse er faktisk motsatt, jeg jogger ut på siden av gangstiene og ofte ut i lyngen på skogsstier, for å holde avstand og ta hensyn. Mens de som går tur med hund eller sammen to og to ofte fortsetter midt på veien/ stien uten å vike en centimeter. Hadde vært lettere å holde avstand hvis begge parter viket til siden, men det er det visst ikke alle som tenker på😅 Anonymkode: 317f6...f6d Enig, jeg jogger nærmest uti grøfta for å ikke komme for nærme de som går to-tre i bredden. Anonymkode: d6ca4...ff5 1
Jr.Garcon Skrevet 23. mars 2020 #34 Skrevet 23. mars 2020 (endret) På 21.3.2020 den 11.24, Butternut skrev: Jeg bor ved et av Oslo`s mest populære turområder, og allerede rundt kl 08:00 møter jeg opptil 15-20 joggere på min halvtimes gåtur med hunden. Litt senere på dagen, må vi ut igjen og da møter vi ofte klynger som jogger sammen eller to og to. Jeg hører pesing, spytting og harking og aner rett og slett ikke hvor jeg skal gå lengre for og få "fred". På kvelden prøver jeg å gå så sent ut at de er ferdige med dagens jogging. Jeg er ikke smittet, men har astma. Spriter meg før og etter tur samt jeg går med hansker og ullskjerf. Holder meg 1 meter unna andre. Føler det er meget uansvarlig av disse som bare MÅ jogge nå, og siterer dagsavisen at dette er "sivil udugelighet" på høyt plan. Hva mener andre? https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/sivil-udugelighet-1.1685461 Det som et trist er at de egoistiske drittsekkene som jogger tett i tett /flommer over lysløypene vil smitte og ta livet av en haug av andre folk. Nei, jeg snakker ikke om de som faktisk jogger og løper for seg selv, men de idiotene som løper i kø, driver med felles trappeløp og bryter "avstandsreglene" hver jævla joggetur. De samme drittsekkene vil også oppta respiratorplass på bekostning av barn, unge og voksne som faktisk har overholdt reglene og prøvd å beskytte seg mot smitte. Dessverre så går det ikke bare ut over de selv. På noen områder skulle jeg virkelig ønske vi hadde en langt hardere stat som bare plukket opp sånne idioter og transporterte de til egnede strengt lukkede og låste områder. Endret 23. mars 2020 av Jr.Garcon 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #35 Skrevet 23. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jogger jevnlig, nå som til vanlig ellers. Min opplevelse er faktisk motsatt, jeg jogger ut på siden av gangstiene og ofte ut i lyngen på skogsstier, for å holde avstand og ta hensyn. Mens de som går tur med hund eller sammen to og to ofte fortsetter midt på veien/ stien uten å vike en centimeter. Hadde vært lettere å holde avstand hvis begge parter viket til siden, men det er det visst ikke alle som tenker på😅 Anonymkode: 317f6...f6d Jeg er også enig. Jeg jogger langs akerselva (eneste området jeg vet om hvor det ikke er asfalt og jeg slipper å ta kollektiv til) gjerne om morgenen før det er noe særlig med folk, likevel ser jeg hundeeiere og godt voksne mennesker gå tre i bredden (og gjerne med 6 andre venner bak på slep slik at det dannes en 3 x 3 formasjon). Disse vrikker seg ikke en meter, heller ikke når jeg kommer imot dem. Jeg ender opp med å jogge store omveier på gress og gjørme for å holde mest mulig avstand. En annen ting er barnefamilier som står opp tidlig for å gå på tur og lære ungene å sykle. Disse holde absolutt ikke 1-2 meter avstand da de sjangler på sykkelen i sikksakk langs hele turstien. Skulle egentlig ikke trodd at det er så mange av dem, men der tok jeg feil. Anonymkode: d5048...f33 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #36 Skrevet 23. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jogger jevnlig, nå som til vanlig ellers. Min opplevelse er faktisk motsatt, jeg jogger ut på siden av gangstiene og ofte ut i lyngen på skogsstier, for å holde avstand og ta hensyn. Mens de som går tur med hund eller sammen to og to ofte fortsetter midt på veien/ stien uten å vike en centimeter. Hadde vært lettere å holde avstand hvis begge parter viket til siden, men det er det visst ikke alle som tenker på😅 Anonymkode: 317f6...f6d Enig! I dag gikk jeg forøvrig på ski og en person stod midt i løypa sånn at jeg måtte gå på ski utenfor løypa for å holde avstand.. Så det handler ikke om hva folk gjør av å jogge/gå/ski osv, men folk som generelt er hensynsløse og rett og slett for dumme til å forstå at de skal holde avstand. Anonymkode: a28c3...509
Fremhevede innlegg