Gjest Anonym Bruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 (endret) Historien igjenntar seg : Det har igjennom tidene vert forsket mye på Pandemien (Spanskesyken) som råket kloden i tidsromet 1918-1920, og leger hevder nå det er mange likhetstrekk med Chinasyken 2020, og Spanskesyken Dette er ikkje ment for å spre frykt, men Intrs. lesning for dem som ønsker å holde seg oppdatert på forhistorien. Det verden nå opplever har skjedd før, mennesker før oss har vert igjennom dette cenarie, og i en verden som var langt mindre rustet teknologisk en idag. De fleste som opplevde forrige pandemi er forlengst borte, og ingen kan gji en skildring av hvordan de opplevde dette, men når er eg såpass gammel at eg har høyrt skildringer fra den tiden ifra mine forferdre. Hvorfor pandemien 1918-1920 blei kalt Spanskesyken er fortsatt ukjent ettersom det hevdes at den troleg hadde sitt opphav i skyttergraven blandt amerikanske soldater. Ettersom dette skjedde under første verdenskrig og knapphet på mat kan det tenkes at de spiste dyr som hadde denne virusen i seg. https://www.norgeshistorie.no/forste-verdenskrig-og-mellomkrigstiden/1662_spanskesykens-ofre.html Endret 21. mars 2020 av Anonym Bruker
Anbefalte innlegg