Gå til innhold

Hvilke produkter sverger du til? Tørr hud. Koreansk hudpleie/dermatologisk hudpleie. Trenger tips. Huden min sulter etter fukt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg til å få i meg godt med fett, både smør, kjøtt og fisk sverger jeg til CeraVe. Har gått fra superkomplisert hudpleie til omtrent dette:

Oljerens ved bruk av sminke (har ikke noen spesiell anbefaling her, bytter til stadighet)
Rens normal/fet hud fra Cerave (renser ikke huden på morgenen dersom jeg ikke skal sminke meg). 
Retinol-serum.
CeraVe Moisturizing Lotion eller PM facial Moisturizing Lotion. 
CeraVe øyekrem.

Bruker sjeldent masker eller peeling. 

Høres kanskje simpelt ut, men har gått fra å bruke uendelig-mange-steg-hudpleie og et hårreisende hudpleiebudsjett, til dette. Etter at jeg bytta ble huden raskt mye sunnere og jevnere, så bruker også langt sjeldnere sminke.

(Anbefaler deg å sjekke ut Dr. Dray på Youtube. Hun er en oppegående dermatolog, til tross for hvordan hennes egen livsstil er. Jeg er ikke enig med alt hun proklamerer (hverken at hun bokstavlig talt bader i enten solfaktor eller petroleum jelly), men kunnskapen hennes har gjort til at jeg klarte å sette sammen den mest velfungerende rutinen jeg hittil har hatt.)

Anonymkode: d5b65...9d4

Du nevner det ikke, men går ut fra at du husker tilstrekkelig solbeskyttelse, ettersom du bruker Retinol😊 Ellers er jeg helt enig med deg at man kan ha en god hudpleierutine med relativt få produkter og steg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg til å få i meg godt med fett, både smør, kjøtt og fisk sverger jeg til CeraVe. Har gått fra superkomplisert hudpleie til omtrent dette:

Oljerens ved bruk av sminke (har ikke noen spesiell anbefaling her, bytter til stadighet)
Rens normal/fet hud fra Cerave (renser ikke huden på morgenen dersom jeg ikke skal sminke meg). 
Retinol-serum.
CeraVe Moisturizing Lotion eller PM facial Moisturizing Lotion. 
CeraVe øyekrem.

Bruker sjeldent masker eller peeling. 

Høres kanskje simpelt ut, men har gått fra å bruke uendelig-mange-steg-hudpleie og et hårreisende hudpleiebudsjett, til dette. Etter at jeg bytta ble huden raskt mye sunnere og jevnere, så bruker også langt sjeldnere sminke.

(Anbefaler deg å sjekke ut Dr. Dray på Youtube. Hun er en oppegående dermatolog, til tross for hvordan hennes egen livsstil er. Jeg er ikke enig med alt hun proklamerer (hverken at hun bokstavlig talt bader i enten solfaktor eller petroleum jelly), men kunnskapen hennes har gjort til at jeg klarte å sette sammen den mest velfungerende rutinen jeg hittil har hatt.)

Anonymkode: d5b65...9d4

Er det stor forskjell på CeraVe facial lotion  PM og moizturising lotion? Eller hva de heter😅 de to som står øver øyekremen.

Hvilket retinolserum bruker du?

Anonymkode: e6356...7a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fuktfattig hud kanebo sine kremer. 

Anonymkode: cce7e...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme hud som deg, og jeg prøvde den røde serien fra paulas choice, den for tørr hud. Finnes på skincity.no. Ganske rimelig. Har serumet og masken som jeg bruker som dagkrem. Har ikke fått noen urenheter, og det får jeg av nesten alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøpte denne kremen etter at jeg leste om den på Elle.no, og er så langt veldig fornøyd. Den har roet ned huden min så den er mindre rød nå, gir også nok fuktighet nå om våren. Om vinteren kommer jeg nok til å legge til en øyekrem eller bytte med en tykkere krem.

image.thumb.png.33161e6b618d83737576b8624dc2f66b.png

Anonymkode: 2b77a...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.3.2020 den 14.55, Roci skrev:

Hei, her er produktene jeg bruker nå:

Rens: LaRoche Posay Toleriane Dermo Cleanser

Fukt: CeraVe Facial Moisture Lotion (PM)

Hyaluronserum: The Ordinary Hyaluronic 2% + B5  (men har tenkt å prøve NIOD sitt når jeg går tom)

C-vitaminserum: The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12% (men ønsker meg Paula's Choice Super Booster)

Glykolsyretoner: The Ordinary Glycolic Acid Toning Solution 7%. Er veldig fornøyd med dette.

Retinol: Exuviance Super Retinol Serum

Olje/omega 3-serum: REN Omega 3 Optimum Skin Serum Oil (men skal prøve The Ordinary Marula Oil senere)

Nå er jeg i slutten av 40-årene, så det er jo ikke sikkert at du trenger f.eks. retinol, og Marula Oil er også beregnet på voksen hud. Det kan også tenkes at du bør prøve f.eks. Lactic Acid (i stedet for glykolsyre), spesielt hvis huden din er uvant med syrer.

Blir den toneren litt sånn klissete/klebrig på huden? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir den toneren litt sånn klissete/klebrig på huden? :) 

Den med glycolsyre? Nei, opplever ikke det i det hele tatt🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Roci skrev:

Den med glycolsyre? Nei, opplever ikke det i det hele tatt🙂

Ok, så noen anmeldelser hvor det ble nevnt☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så noen anmeldelser hvor det ble nevnt☺

Ja, ett og samme produkt kan nok oppleves ulikt etter hvilken hudtype og hudtilstand man har. Jeg har f.eks. kombinert , litt dehydrert hud som blir litt blank i t-sonen, og opplever at produktet trekker godt inn. Nå bruker jeg alltid fuktighetskrem etter glycolsyre, da, så jeg hadde nok ikke merket så veldig godt om om produktet føltes klebrig en liten stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tråd.  Jeg kjenner ikke til så mye av The Ordinary sine produkt, så skal sjekke.

Har kun brukt ansiktvannet og er litt enig i at det kan virke seigt. Derfor har jeg også et fra Ole Henriksen som jeg bytter på med.

Jeg har også brukt Tretinoinkrem i flere år nå, siden 2015, og har sett av tidligere bilder at jeg har glattere og penere hud nå enn i 2011. Ser selv at jeg har stram og fin hud og vet at jeg lett kan ljuge meg 10 år yngre. Har ingen rynker ved øynene og ikke noe siging fra nese mot munn. 

Begynte å se på Youtubevideoer og har lagt min elsk på produkter med glykolsyre + denne Tretinoinkremen..

Bruker rimelige produkter og har tidligere bestilt via iHerb. Nå er det toll på alt så jeg har ikke bestilt noe derifra i år.  Prøver å finne rimelige produkter via norske nettsider. 

Noen som vet konkret hvor mye det blir i toll om man bestiller fra utlandet? Lønner det seg kanskje å bestille litt større kvanta? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Macaron skrev:

Flott tråd.  Jeg kjenner ikke til så mye av The Ordinary sine produkt, så skal sjekke.

Har kun brukt ansiktvannet og er litt enig i at det kan virke seigt. Derfor har jeg også et fra Ole Henriksen som jeg bytter på med.

Jeg har også brukt Tretinoinkrem i flere år nå, siden 2015, og har sett av tidligere bilder at jeg har glattere og penere hud nå enn i 2011. Ser selv at jeg har stram og fin hud og vet at jeg lett kan ljuge meg 10 år yngre. Har ingen rynker ved øynene og ikke noe siging fra nese mot munn. 

Begynte å se på Youtubevideoer og har lagt min elsk på produkter med glykolsyre + denne Tretinoinkremen..

Bruker rimelige produkter og har tidligere bestilt via iHerb. Nå er det toll på alt så jeg har ikke bestilt noe derifra i år.  Prøver å finne rimelige produkter via norske nettsider. 

Noen som vet konkret hvor mye det blir i toll om man bestiller fra utlandet? Lønner det seg kanskje å bestille litt større kvanta? 

Bruker du tretinoinkremen over hele ansiktet også under øynene?

Og legger du fuktighetskrem før eller etter tretinoin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sverger til paulas choice og cerave. Av koreansk finnes det veldig mye bra på skinsecret.no 😊

Anonymkode: d0a65...471

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sverger til paulas choice og cerave. Av koreansk finnes det veldig mye bra på skinsecret.no 😊

Hva bruker du fra hvilket merke? Jeg liker også disse, men har ikke testet så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 21.3.2020 den 17.15, addict skrev:

Har også dehydrert hud, bruker koreansk og kjøper på ebay.

Handler du fremdeles på Ebay? Hvordan blir prisene nå etter at 350kr-grensen er fjernet? Blir det mye toll og andre avgifter/gebyrer?

Jeg elsker koreansk hudpleie men etter at MKM stengte nettbutikken og 350kr-grensa ble fjernet er det liksom ikke så mange muligheter til å handle koreansk hudpleie lenger. Ingen norske nettbutikker fører favorittmerkene mine, og de som selger koreansk hudpleie opererer med noen horrible priser.

Anonymkode: c2e04...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tørr hud og når jeg brukte en uttørrende ansiktsrens mot uren hud sverget jeg til La Rocke-Posay Effaclar H, men uten rensingen gikk jeg over til babylotion fra Anglamark, da den andre var liiiitt for dyr i lengden. Babylotion trekker seg ikke like godt inn i huden, men fungerer godt for meg da jeg har sensitiv hud.

Ellers elsker jeg Polaar Ice Source, kjenner hvordan den roer ned huden hvis jeg har en del eksem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, pia mater skrev:

Jeg har tørr hud og når jeg brukte en uttørrende ansiktsrens mot uren hud sverget jeg til La Rocke-Posay Effaclar H, men uten rensingen gikk jeg over til babylotion fra Anglamark, da den andre var liiiitt for dyr i lengden. Babylotion trekker seg ikke like godt inn i huden, men fungerer godt for meg da jeg har sensitiv hud.

Ellers elsker jeg Polaar Ice Source, kjenner hvordan den roer ned huden hvis jeg har en del eksem.

Skjønner ikke helt hva du mener, bruker du en rens fra LRP? Som ikke er uttørrende?

Tar den lett sminke?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
På 2.5.2020 den 9.32, AnonymBruker skrev:

Veldig tørr hud er som regel tegn på sykdom

Anonymkode: b0550...c47

Enten må du komme med forslag til hvilke(n) sykdom(mer) du tenker på og hvordan de behandles, eller så er dette helt ubrukelig i denne tråden.

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nettopp bestilt fra skinsecret.no og skal teste ut noen produkter fra Klairs, blant annet. Er veldig spent! :)

Anonymkode: c2e04...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hva du mener, bruker du en rens fra LRP? Som ikke er uttørrende?

Tar den lett sminke?:)

Fuktighetskrem https://www.apotek1.no/produkter/lrp-effaclar-h-fuktighetsgivendeberoligende-krem-952955p?gclid=EAIaIQobChMIw6-FoZep6QIVQkQYCh175g1pEAQYAiABEgLamfD_BwE

Brukte ACO Spotless daily som tørket ut huden min noe ekstremt, er bedre etter jeg sluttet så trengte ikke lengre kremen fra LRP https://www.apotek1.no/produkter/aco-spotless-daily-ansiktsvask-200ml-851463p

Til rensing og fjerning av sminke bruker jeg bare sånn klut https://www.makeupmekka.no/produkt/magic-eraser-makeup-remover---pink

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du tretinoinkremen over hele ansiktet også under øynene?

Og legger du fuktighetskrem før eller etter tretinoin?

Jeg bruker denne kremen alene på kvelden. Ikke noe mer krem over. Veldig tynt lag, også under øynene. Men vær forsiktig ellers blir huden din utrolig sår. Begynn kun en gang i uka og jeg ville kun brukt den der huden er litt tykkere til å begynne med, som i pannen og på sinnarynken. Så kan du fortsette mer rundt i ansiktet. 

Det er vondt å være sår av kremen og det tar flere dager før huden er fin igjen. Jeg har holdt på med dette i 5 år så jeg tåler den godt. Jeg bruker den ikke hver kveld heller.

Andre kvelder bruker jeg krem med glykolsyre. Men nå må jeg kjøpe nytt via norske nettsider så skal sjekke TO sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, pia mater skrev:

Fuktighetskrem https://www.apotek1.no/produkter/lrp-effaclar-h-fuktighetsgivendeberoligende-krem-952955p?gclid=EAIaIQobChMIw6-FoZep6QIVQkQYCh175g1pEAQYAiABEgLamfD_BwE

Brukte ACO Spotless daily som tørket ut huden min noe ekstremt, er bedre etter jeg sluttet så trengte ikke lengre kremen fra LRP https://www.apotek1.no/produkter/aco-spotless-daily-ansiktsvask-200ml-851463p

Til rensing og fjerning av sminke bruker jeg bare sånn klut https://www.makeupmekka.no/produkt/magic-eraser-makeup-remover---pink

Takk.

Ikke rart ACO tørket ut huden, den er full av såpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...