Roci Skrevet 31. mars 2020 #41 Del Skrevet 31. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: LA ROCHE INTENSIVE SERUM ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Anbefales av hudleger. Anonymkode: 32008...fd9 Er det dette du mener? Ser at det får litt varierende anmeldelser, men kanskje verdt å prøve. Jeg liker flere av LRP sine produkter, men det er noen ting jeg merker meg med dette: det inneholder parfyme, noe som egentlig er unødvendig i hudpleieprodukter for ansiktet og som kan gi reaksjoner dersom man har sensitiv hud det er glyserin som i hovedsak utgjør den fuktighetsgivende ingrediensen* det har alcohol denat høyt oppe på ingredienslisten, noe som er litt merkelig for et produkt som skal være fuktgivende. Alcohol denat er svært uttørkende. hyaluronsyre kommer langt ned på ingredienslisten, noe som antyder en såpass liten konsentarsjon av dette virkestoffet at serumet ikke kan kalles et hyaluronserum. * Det er ingen ting galt med glyserin, den er en svært effektiv fuktighetsgivende ingrediens, men også svært vanlig. De fleste fuktighetskremer har glyserin som hovedingrediens, så i et serum til denne prisen forventer jeg mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #42 Del Skrevet 31. mars 2020 7 timer siden, Roci skrev: Alle former for syreeksfoliering kan potensielt virke irriterende på huden, så dersom du føler at huden din er blitt mer sensitiv, så kan det hende at 7% er for sterk konsentrasjon til å begynne med. Du kan forsøke med 2 kvelder mellom hver bruk, og hvis det ikke bedrer seg, så foreslår jeg at du går til anskaffelse av et glykolsyreprodukt med lavere konsentrasjon, eventuelt et melkesyreserum, som er mer egnet til sensitiv hud. Du kan f.eks. prøve Pixi Glow Tonic eller Nip + Fab Glycolic Fix Night Pads med 5% glykolsyre, eller Nip +Fab Glycolic Fix Liquid Glow Daily som inneholder 2%. Når det gjelder ansiktsolje, så bør den forøvrig brukes etter fuktighetskrem for "forsegle" fuktigheten i huden Neida, jeg ordla meg litt uklart. Det jeg mente var bare at det definifinivt er nok for en stund og at jeg må vente noen dager før jeg bruker den igjen. Jeg er veldig fornøyd med resultat/virkning. Jeg bruker vanligvis bare olje om kvelden, men i går begynte huden plutselig å kjennes så fryktelig tørst etter en stund at jeg måtte smøre den inn med krem noen ganger etterpå. Og så tok jeg enda en omgang med nypefrøolje helt til slutt. Og i morges var huden min finere enn noen gang, jeg fikk faktisk kompliment fra en fremmed dame på butikken. Anonymkode: 833f1...80c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #43 Del Skrevet 31. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Neida, jeg ordla meg litt uklart. Det jeg mente var bare at det definifinivt er nok for en stund og at jeg må vente noen dager før jeg bruker den igjen. Jeg er veldig fornøyd med resultat/virkning. Jeg bruker vanligvis bare olje om kvelden, men i går begynte huden plutselig å kjennes så fryktelig tørst etter en stund at jeg måtte smøre den inn med krem noen ganger etterpå. Og så tok jeg enda en omgang med nypefrøolje helt til slutt. Og i morges var huden min finere enn noen gang, jeg fikk faktisk kompliment fra en fremmed dame på butikken. Anonymkode: 833f1...80c Jeg er helt slått i bakken av hva riktig hudpleie kan gjøre. Jeg har problemfri hud og har dessuten ofte fått komplimenter for huden min - jeg hadde til og med en samboer i mange år som var opphengt i hudkvalitet (og det er også derfor jeg aldri tidligere har interessert meg for hudpleie, ettersom huden min uansett har vært fin), men nå som jeg har begynt å gjøre en liten innsats, har jeg fått helt fantastiske resultater. Så alle dere som sier at dere selv eller noen dere kjenner har fin hud uten å ha løftet en finger for det og at hudpleie derfor ikke har noen effekt, dere tar FEIL. Riktige hudpleieprodukter kan gjøre fin hud enda bedre. (For ikke å snakke om at de som har problemhud har enda mer å hente ved å bry seg om hva de smører i ansiktet :)) Anonymkode: 833f1...80c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 1. april 2020 #44 Del Skrevet 1. april 2020 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Neida, jeg ordla meg litt uklart. Det jeg mente var bare at det definifinivt er nok for en stund og at jeg må vente noen dager før jeg bruker den igjen. Jeg er veldig fornøyd med resultat/virkning. Jeg bruker vanligvis bare olje om kvelden, men i går begynte huden plutselig å kjennes så fryktelig tørst etter en stund at jeg måtte smøre den inn med krem noen ganger etterpå. Og så tok jeg enda en omgang med nypefrøolje helt til slutt. Og i morges var huden min finere enn noen gang, jeg fikk faktisk kompliment fra en fremmed dame på butikken. Anonymkode: 833f1...80c Aha, da skjønner jeg🙂 Jeg brukte den bare 2-3 ganger i uka til å begynne med, nå alternerer jeg med retinol eller bruker den hver kveld alt ettersom. Jeg merker forøvrig at huden min er mer "tørst" når jeg bruker retinol. Så gøy at du fikk komplimenter!😀 Endret 1. april 2020 av Roci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #45 Del Skrevet 1. april 2020 På 21.3.2020 den 14.55, Roci skrev: Hei, her er produktene jeg bruker nå: Rens: LaRoche Posay Toleriane Dermo Cleanser Fukt: CeraVe Facial Moisture Lotion (PM) Hyaluronserum: The Ordinary Hyaluronic 2% + B5 (men har tenkt å prøve NIOD sitt når jeg går tom) C-vitaminserum: The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12% (men ønsker meg Paula's Choice Super Booster) Glykolsyretoner: The Ordinary Glycolic Acid Toning Solution 7%. Er veldig fornøyd med dette. Retinol: Exuviance Super Retinol Serum Olje/omega 3-serum: REN Omega 3 Optimum Skin Serum Oil (men skal prøve The Ordinary Marula Oil senere) Nå er jeg i slutten av 40-årene, så det er jo ikke sikkert at du trenger f.eks. retinol, og Marula Oil er også beregnet på voksen hud. Det kan også tenkes at du bør prøve f.eks. Lactic Acid (i stedet for glykolsyre), spesielt hvis huden din er uvant med syrer. Noen spørsmål😊 Gir toneren til TO som du bruker fuktighet? Hvor lenge har du brukt retinol, ser du forskjell på huden? Jeg bruker også den cerave, men synes den går så fort tom. Tror du man kan bruke den store pumpeflasken til fjes og body i steden? Den er til tør hud, men jeg kan trenge det. Anonymkode: e6356...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. april 2020 #46 Del Skrevet 2. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen spørsmål😊 Gir toneren til TO som du bruker fuktighet? Hvor lenge har du brukt retinol, ser du forskjell på huden? Jeg bruker også den cerave, men synes den går så fort tom. Tror du man kan bruke den store pumpeflasken til fjes og body i steden? Den er til tør hud, men jeg kan trenge det. Anonymkode: e6356...7a9 Hvis du sikter til glykolsyretoneren, så gir den fuktighet ja, men den er først og fremst eksfolierende, så jeg bruker den ikke på dagtid for ekstra fukt, og heller ikke hver kveld. All eksfoliering er potensielt irriterende for huden, så det gjelder å finne både riktig type syre i en passende konsentrasjon og finne ut hvor ofte huden din tåler å bruke den. Jeg har brukt retinol av og på i tre år ( bruker ikke om sommeren), og ser absolutt forskjell. Rynkene i panna er nesten usynlige, de nasolabiale rynkene ( fra nesen til munnvikene) er betraktelig mindre markert enn de var, og til og med den arvelige sinnarynken er mindre synlig. Har ellers lite rynker for alderen, bortsett fra smilerynker rundt øynene, men de synes jeg er fine🙂 Du kan nok helt fin bruke den "face & body" - kremen i ansiktet. Som de andre CeraVe-kremene gir den først og fremst fukt, så du bør bruke antioksidanter og solbeskyttelse i tillegg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 2. april 2020 #47 Del Skrevet 2. april 2020 På 21.3.2020 den 22.05, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle dine veldig gode råd her på forumet! Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg tror egentlig at jeg vet over gjennomsnittlig mye om hudpleie, men storkoser meg med å lese innleggene fra Roci her inne. Tusen takk for mye fin informasjon, Roci! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. april 2020 #48 Del Skrevet 2. april 2020 34 minutter siden, Miss-Grey skrev: Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg tror egentlig at jeg vet over gjennomsnittlig mye om hudpleie, men storkoser meg med å lese innleggene fra Roci her inne. Tusen takk for mye fin informasjon, Roci! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #49 Del Skrevet 14. april 2020 På 2.4.2020 den 8.41, Roci skrev: Hvis du sikter til glykolsyretoneren, så gir den fuktighet ja, men den er først og fremst eksfolierende, så jeg bruker den ikke på dagtid for ekstra fukt, og heller ikke hver kveld. All eksfoliering er potensielt irriterende for huden, så det gjelder å finne både riktig type syre i en passende konsentrasjon og finne ut hvor ofte huden din tåler å bruke den. Jeg har brukt retinol av og på i tre år ( bruker ikke om sommeren), og ser absolutt forskjell. Rynkene i panna er nesten usynlige, de nasolabiale rynkene ( fra nesen til munnvikene) er betraktelig mindre markert enn de var, og til og med den arvelige sinnarynken er mindre synlig. Har ellers lite rynker for alderen, bortsett fra smilerynker rundt øynene, men de synes jeg er fine🙂 Du kan nok helt fin bruke den "face & body" - kremen i ansiktet. Som de andre CeraVe-kremene gir den først og fremst fukt, så du bør bruke antioksidanter og solbeskyttelse i tillegg. Har du brukt det samme retinol produktet hele tiden, det du har vist til tidligere, eller har du brukt ulike merker? Anonymkode: e6356...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 14. april 2020 #50 Del Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du brukt det samme retinol produktet hele tiden, det du har vist til tidligere, eller har du brukt ulike merker? Anonymkode: e6356...7a9 Jeg har brukt det samme hele tiden 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #51 Del Skrevet 1. mai 2020 På 2.4.2020 den 8.41, Roci skrev: Hvis du sikter til glykolsyretoneren, så gir den fuktighet ja, men den er først og fremst eksfolierende, så jeg bruker den ikke på dagtid for ekstra fukt, og heller ikke hver kveld. All eksfoliering er potensielt irriterende for huden, så det gjelder å finne både riktig type syre i en passende konsentrasjon og finne ut hvor ofte huden din tåler å bruke den. Jeg har brukt retinol av og på i tre år ( bruker ikke om sommeren), og ser absolutt forskjell. Rynkene i panna er nesten usynlige, de nasolabiale rynkene ( fra nesen til munnvikene) er betraktelig mindre markert enn de var, og til og med den arvelige sinnarynken er mindre synlig. Har ellers lite rynker for alderen, bortsett fra smilerynker rundt øynene, men de synes jeg er fine🙂 Du kan nok helt fin bruke den "face & body" - kremen i ansiktet. Som de andre CeraVe-kremene gir den først og fremst fukt, så du bør bruke antioksidanter og solbeskyttelse i tillegg. Så retinolen tok rynker i panna og sinnrynken, men ikke rundt øynene? Er ikke det litt rart? Sorry for dumt spørsmål🙈 Anonymkode: e6356...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. mai 2020 #52 Del Skrevet 2. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så retinolen tok rynker i panna og sinnrynken, men ikke rundt øynene? Er ikke det litt rart? Sorry for dumt spørsmål🙈 Anonymkode: e6356...7a9 Rynkene er ikke borte, men de er mindre dype. Jeg bruker ikke min vanlige Retinol nært øynene, så derfor er smilerynkene i øyekroken fortsatt der. Jeg har små smilerynker, de går ikke langt ut i tinningen eller nedover kinnene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #53 Del Skrevet 2. mai 2020 Veldig tørr hud er som regel tegn på sykdom Anonymkode: b0550...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #54 Del Skrevet 2. mai 2020 På 21.3.2020 den 14.55, Roci skrev: Hei, her er produktene jeg bruker nå: Rens: LaRoche Posay Toleriane Dermo Cleanser Fukt: CeraVe Facial Moisture Lotion (PM) Hyaluronserum: The Ordinary Hyaluronic 2% + B5 (men har tenkt å prøve NIOD sitt når jeg går tom) C-vitaminserum: The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12% (men ønsker meg Paula's Choice Super Booster) Glykolsyretoner: The Ordinary Glycolic Acid Toning Solution 7%. Er veldig fornøyd med dette. Retinol: Exuviance Super Retinol Serum Olje/omega 3-serum: REN Omega 3 Optimum Skin Serum Oil (men skal prøve The Ordinary Marula Oil senere) Nå er jeg i slutten av 40-årene, så det er jo ikke sikkert at du trenger f.eks. retinol, og Marula Oil er også beregnet på voksen hud. Det kan også tenkes at du bør prøve f.eks. Lactic Acid (i stedet for glykolsyre), spesielt hvis huden din er uvant med syrer. Hva slags form kommer den rensen i ? Gel, krem, melk? Og tar den lett hudsminke og solkrem? Anonymkode: e6356...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #55 Del Skrevet 2. mai 2020 Sliter med tørr og sensitiv hud selv, men etter at jeg kjøpte disse to produktene er huden min blitt mye bedre! https://kul-pibu.no/collections/salg/products/blooming-lifting-deal?variant=31032424792149 Anonymkode: 2b77a...8da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. mai 2020 #56 Del Skrevet 2. mai 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags form kommer den rensen i ? Gel, krem, melk? Og tar den lett hudsminke og solkrem? Anonymkode: e6356...7a9 Rensemelk, og jeg ble faktisk overrasket over hvor godt den tar hudsminke og solkrem, men nå bruker jeg forholdsvis lite foundation, da. For meg som har dehydrert hud i perioder, er dette et veldig godt renseprodukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #57 Del Skrevet 2. mai 2020 38 minutter siden, Roci skrev: Rensemelk, og jeg ble faktisk overrasket over hvor godt den tar hudsminke og solkrem, men nå bruker jeg forholdsvis lite foundation, da. For meg som har dehydrert hud i perioder, er dette et veldig godt renseprodukt. Kan man ta den i hånda og smøre i ansiktet eller er den for tynn til det slik at den benyttes på bommul? Anonymkode: e6356...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. mai 2020 #58 Del Skrevet 2. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan man ta den i hånda og smøre i ansiktet eller er den for tynn til det slik at den benyttes på bommul? Anonymkode: e6356...7a9 Går fint an å påføre den med fingrene, den er ganske tyktflytende 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #59 Del Skrevet 6. mai 2020 I tillegg til å få i meg godt med fett, både smør, kjøtt og fisk sverger jeg til CeraVe. Har gått fra superkomplisert hudpleie til omtrent dette: Oljerens ved bruk av sminke (har ikke noen spesiell anbefaling her, bytter til stadighet) Rens normal/fet hud fra Cerave (renser ikke huden på morgenen dersom jeg ikke skal sminke meg). Retinol-serum. CeraVe Moisturizing Lotion eller PM facial Moisturizing Lotion. CeraVe øyekrem. Bruker sjeldent masker eller peeling. Høres kanskje simpelt ut, men har gått fra å bruke uendelig-mange-steg-hudpleie og et hårreisende hudpleiebudsjett, til dette. Etter at jeg bytta ble huden raskt mye sunnere og jevnere, så bruker også langt sjeldnere sminke. (Anbefaler deg å sjekke ut Dr. Dray på Youtube. Hun er en oppegående dermatolog, til tross for hvordan hennes egen livsstil er. Jeg er ikke enig med alt hun proklamerer (hverken at hun bokstavlig talt bader i enten solfaktor eller petroleum jelly), men kunnskapen hennes har gjort til at jeg klarte å sette sammen den mest velfungerende rutinen jeg hittil har hatt.) Anonymkode: d5b65...9d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #60 Del Skrevet 6. mai 2020 Siden det allerede er en tråd om tørr hud og ansiktskrem her nå, så spør jeg bare her.. skal ikke kuppe tråden din TS, bare et lite spørsmål☺️ har noen en god ansiktskrem å anbefale for tørr hud som også funker å ha under foundationen? Bruker ikke foundationen hver dag, men de få gangene jeg skal bruke det og har latt kremen tørke inn først. Og tar foundationen på, så er det enkelte steder den bare flasser fordi jeg har så tørr hud. Tenker da at jeg har for dårlig ansiktskrem.: bruker bare dr.greve sin.. 😆 Anonymkode: 733e0...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå