AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Jeg trenger tips til gode produkter for tørr/dehydrert hud. Hvilke toner,serum, fuktighetskrem bruker du med tørr hud. Og hvor kjøper du disse produktene? Anonymkode: 388d0...47a
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Jeg tar høydosert omega 3, og merker stor forskjell. Pleide å klø masse hver vinter. Så gammel ut som 30-åring, men har knapt eldes de siste ti årene. Anonymkode: c8e44...23b 2
Djungelvrål Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Canoderm fra apoteket bruker jeg et par kvelder i uken når jeg er ekstra tørr. Er også fin til hender. Har et hav av hudpleie men denne er super. https://www.apotek1.no/produkter/canoderm-5-krem-100g-67923p?gclid=Cj0KCQjw9tbzBRDVARIsAMBplx8WwScltVb8rfFut60WwdoWnModd3MNJgesqOf3oUzT4iKZqitrPO0aAjHHEALw_wcB 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar høydosert omega 3, og merker stor forskjell. Pleide å klø masse hver vinter. Så gammel ut som 30-åring, men har knapt eldes de siste ti årene. Anonymkode: c8e44...23b Åjaaa. Hvilken omega-3 bruker du og hvilken dose ? Anonymkode: 388d0...47a
Djungelvrål Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar høydosert omega 3, og merker stor forskjell. Pleide å klø masse hver vinter. Så gammel ut som 30-åring, men har knapt eldes de siste ti årene. Anonymkode: c8e44...23b Hvilken omega 3 tar du?
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Ts her. Glemte å nevne at jeg IKKE kan ha oljebaserte produkter. Da får jeg uren hud. Må være vannbaserte produkter. 😊 Anonymkode: 388d0...47a
Roci Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Jeg har dehydrert kombinert hud og synes at CeraVe Moisturizing Lotion er god, den er oljefri og rimelig. Siden den ikke inneholder noen antioksidanter, bruker jeg et C-vitaminserum i tillegg. På ekstre "tørre" dager bruker jeg et hyaluronserum i tillegg. Som rens morgen og kveld bruker jeg LaRoche Posay sin Tolèriane Dermo Cleanser, den er både mild og effektiv. Om kvelden etter rens bruker jeg en toner med glykolsyre annenhver kveld og et retinolserum de andre kveldene (mot rynker). Deretter hyaluronsyre og til slutt enten CeraVekremen eller (faktisk) en ansiktsolje. Foreløpig bruker jeg et Omega-3-serum fra REN, men skal prøve marulaolje når den er brukt opp. Koreansk hudpleie har jeg ingen erfaring med, og jeg ønsker å holde hudpleierutinen min noenlunde enkel. Holder meg derfor til produkter med ingredienser som jeg vet funker. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 5 minutter siden, Roci skrev: Jeg har dehydrert kombinert hud og synes at CeraVe Moisturizing Lotion er god, den er oljefri og rimelig. Siden den ikke inneholder noen antioksidanter, bruker jeg et C-vitaminserum i tillegg. På ekstre "tørre" dager bruker jeg et hyaluronserum i tillegg. Som rens morgen og kveld bruker jeg LaRoche Posay sin Tolèriane Dermo Cleanser, den er både mild og effektiv. Om kvelden etter rens bruker jeg en toner med glykolsyre annenhver kveld og et retinolserum de andre kveldene (mot rynker). Deretter hyaluronsyre og til slutt enten CeraVekremen eller (faktisk) en ansiktsolje. Foreløpig bruker jeg et Omega-3-serum fra REN, men skal prøve marulaolje når den er brukt opp. Koreansk hudpleie har jeg ingen erfaring med, og jeg ønsker å holde hudpleierutinen min noenlunde enkel. Holder meg derfor til produkter med ingredienser som jeg vet funker. Takk for svar. Kunne du skrevet ned navnet på alle de produktene du bruker? Hvilke hyaluron serum bruker du? Ts Anonymkode: 388d0...47a
Roci Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Kunne du skrevet ned navnet på alle de produktene du bruker? Hvilke hyaluron serum bruker du? Ts Anonymkode: 388d0...47a Det skal jeg gjøre🙂 Må å handle nå, men skal svare deg når jeg er hjemme igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 15 minutter siden, Roci skrev: Det skal jeg gjøre🙂 Må å handle nå, men skal svare deg når jeg er hjemme igjen. Okiii. Tusen takk 😊 Ts Anonymkode: 388d0...47a
Roci Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Kunne du skrevet ned navnet på alle de produktene du bruker? Hvilke hyaluron serum bruker du? Ts Anonymkode: 388d0...47a Hei, her er produktene jeg bruker nå: Rens: LaRoche Posay Toleriane Dermo Cleanser Fukt: CeraVe Facial Moisture Lotion (PM) Hyaluronserum: The Ordinary Hyaluronic 2% + B5 (men har tenkt å prøve NIOD sitt når jeg går tom) C-vitaminserum: The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12% (men ønsker meg Paula's Choice Super Booster) Glykolsyretoner: The Ordinary Glycolic Acid Toning Solution 7%. Er veldig fornøyd med dette. Retinol: Exuviance Super Retinol Serum Olje/omega 3-serum: REN Omega 3 Optimum Skin Serum Oil (men skal prøve The Ordinary Marula Oil senere) Nå er jeg i slutten av 40-årene, så det er jo ikke sikkert at du trenger f.eks. retinol, og Marula Oil er også beregnet på voksen hud. Det kan også tenkes at du bør prøve f.eks. Lactic Acid (i stedet for glykolsyre), spesielt hvis huden din er uvant med syrer. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 47 minutter siden, Roci skrev: Hei, her er produktene jeg bruker nå: Rens: LaRoche Posay Toleriane Dermo Cleanser Fukt: CeraVe Facial Moisture Lotion (PM) Hyaluronserum: The Ordinary Hyaluronic 2% + B5 (men har tenkt å prøve NIOD sitt når jeg går tom) C-vitaminserum: The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12% (men ønsker meg Paula's Choice Super Booster) Glykolsyretoner: The Ordinary Glycolic Acid Toning Solution 7%. Er veldig fornøyd med dette. Retinol: Exuviance Super Retinol Serum Olje/omega 3-serum: REN Omega 3 Optimum Skin Serum Oil (men skal prøve The Ordinary Marula Oil senere) Nå er jeg i slutten av 40-årene, så det er jo ikke sikkert at du trenger f.eks. retinol, og Marula Oil er også beregnet på voksen hud. Det kan også tenkes at du bør prøve f.eks. Lactic Acid (i stedet for glykolsyre), spesielt hvis huden din er uvant med syrer. Takk for svar. 😊 Jeg er 30. Har aldri brukt noe syregreier på huden min og heller ikke retinol. Jeg har sensitiv hud. Ts Anonymkode: 388d0...47a
Roci Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. 😊 Jeg er 30. Har aldri brukt noe syregreier på huden min og heller ikke retinol. Jeg har sensitiv hud. Ts Anonymkode: 388d0...47a Da passer nok Lactic Acid for deg. Fordelen med å eksfoliere huden, er bl.a. at du blir kvitt døde hudceller, slik at effekten av de andre hudpleieproduktene blir bedre. Men du bør ikke eksfoliere mer enn maks 2 ganger i uka, kanskje bare 1. Hvis du har lyst til å prøve et c-vitaminserum, kan du prøve et c-vitaminderivat, som er mildere mot huden enn "rent" c-vitamin (l-ascorbic syre). The Ordinary har en rimelig versjon: The Ordinary Vitamin C Ascorbyl Phosphate Solution 10%. C-vitamin er en antioksidant som bl.a. gir glød til huden og styrker hudens egen kollagenproduksjon. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 44 minutter siden, Roci skrev: Da passer nok Lactic Acid for deg. Fordelen med å eksfoliere huden, er bl.a. at du blir kvitt døde hudceller, slik at effekten av de andre hudpleieproduktene blir bedre. Men du bør ikke eksfoliere mer enn maks 2 ganger i uka, kanskje bare 1. Hvis du har lyst til å prøve et c-vitaminserum, kan du prøve et c-vitaminderivat, som er mildere mot huden enn "rent" c-vitamin (l-ascorbic syre). The Ordinary har en rimelig versjon: The Ordinary Vitamin C Ascorbyl Phosphate Solution 10%. C-vitamin er en antioksidant som bl.a. gir glød til huden og styrker hudens egen kollagenproduksjon. Ja det høres ut som at det kanskje er ett bedre alternativ for meg. Tusen takk for mange gode råd. 😊 Ts Anonymkode: 388d0...47a
Roci Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det høres ut som at det kanskje er ett bedre alternativ for meg. Tusen takk for mange gode råd. 😊 Ts Anonymkode: 388d0...47a Bare hyggelig🙂 Håper det fungerer for deg, hadde vært gøy å høre!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 2 timer siden, Roci skrev: Hei, her er produktene jeg bruker nå: Rens: LaRoche Posay Toleriane Dermo Cleanser Fukt: CeraVe Facial Moisture Lotion (PM) Hyaluronserum: The Ordinary Hyaluronic 2% + B5 (men har tenkt å prøve NIOD sitt når jeg går tom) C-vitaminserum: The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution 12% (men ønsker meg Paula's Choice Super Booster) Glykolsyretoner: The Ordinary Glycolic Acid Toning Solution 7%. Er veldig fornøyd med dette. Retinol: Exuviance Super Retinol Serum Olje/omega 3-serum: REN Omega 3 Optimum Skin Serum Oil (men skal prøve The Ordinary Marula Oil senere) Nå er jeg i slutten av 40-årene, så det er jo ikke sikkert at du trenger f.eks. retinol, og Marula Oil er også beregnet på voksen hud. Det kan også tenkes at du bør prøve f.eks. Lactic Acid (i stedet for glykolsyre), spesielt hvis huden din er uvant med syrer. Har du prøvd A-Creme? Hva syntes du i så tilfelle om den? Anonymkode: e6356...7a9 1
addict Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 Har også dehydrert hud, bruker koreansk og kjøper på ebay. Akkurat nå bruker jeg mary coop raw juice toner, blithe 8 nourishing beans og Blithe crystal iceplant eller Tundra chaga. Bruker også purito buffet serum og niacinamide-dråper på kveld. Har c-vitamin som jeg bruker litt nå og da. En god del tilleggsprodukter som jeg bruker litt her og der.
Roci Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd A-Creme? Hva syntes du i så tilfelle om den? Anonymkode: e6356...7a9 Jeg har ikke prøvd den, men vet at mange liker den. Det er nok en krem som passer bedre til tørr hud enn til dehydrert hud, de to tingene er ikke det samme.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 5 minutter siden, Roci skrev: Jeg har ikke prøvd den, men vet at mange liker den. Det er nok en krem som passer bedre til tørr hud enn til dehydrert hud, de to tingene er ikke det samme. Ts her. Hva er forskjellen egentlig? Har aldri skjønte det 😛 Anonymkode: 388d0...47a
Roci Skrevet 21. mars 2020 #20 Skrevet 21. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Hva er forskjellen egentlig? Har aldri skjønte det 😛 Anonymkode: 388d0...47a Tørr hud er en hudtype ( i likhet med f.eks. normal hud, fet hud og kombinert hud). Dehydrert hud er en hudtilstand, derfor kan man f.eks. godt ha fet eller kombinert, dehydrert hud. Tørr hud mangler olje/fett (lipider), mens dehydrert mangler fukt/vann i hudens øvre lag. Som du ser, er ikke fukt og fett det samme. Det vil derfor ikke hjelpe å tilføre fett til en dehydrert hud, da det bare vil legge seg som en hinne oppå huden. Har man fet/kombinert dehydrert hud, kan det faktisk føre til mer urenheter og kviser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå