AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Jeg har gjort alt jeg har kunnet for å nå frem, men det nytter ikke. Min bestemor er i 80 årene og var i tillegg veldig syk i vanlig lungebetennelse for et par måneder siden. Nå har hun så vidt kommet seg, og jeg er naturlig nok veldig bekymret for henne og corona. Vi har handlet for henne og vært ekstremt forsiktig og brukt både masker og hansker så hun selv skulle slippe å utsette seg for smitte. Men så har hun altså en kjæreste som er hos henne daglig, og han går i butikken nesten hver dag, i tillegg har han besøk av sin egen familie som er stor med 4 barn, barnebarn og oldebarn. Det er nesten folk hos ham daglig, de har altså ikke tatt dette på alvor. Jeg blir så fortvilet over dette. Det er jo liten vits i å skjerme henne, hvis det er pip åpent i andre enden. Så det er lite jeg/vi kan få gjort med det. Ikke forstår hun at jeg vil handle ferdig for et par uker av gangen heller, og kommer stadig på nye ting hun må ha. Jeg har ikke lyst til at hverken jeg eller mamma skal måtte fly i butikken hele tiden heller. Vi kan bli syke vi også. Nå har vi gitt litt opp, for hun går i butikken for småting likevel. Skulle ønske både hun og andre snart klarer å ta innover seg alvoret i dette. Anonymkode: f7521...d1a 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Det er greit nok at enkelte ikke er redd for seg selv, og ønsker å leve som vanlig. Det får de ta på egen kappe. Men det verste er hva disse utsetter samfunnet for. Om de utsatte gruppene ikke skjermer seg vil belastningen på sykehusene bli enorm, og det er da mange dør, også yngre mennesker som ellers kunne vært reddet. Du får vise henne noen videoklipp fra Italia. Der eldre dør alene, i store smerter, for så å bli stablet i trekister, og kjørt til krematoriet uten videre markering. Og hva hun bidrar til hvis hun fortsetter slik. Anonymkode: 7367b...344 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 La henne drive på. Hun tar risikoen for å ha livskvalitet. Anonymkode: d9d92...a27 2
petterm Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Vet ikke om denne er til hjelp? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPQMn1/ordfoerer-med-boenn-til-ulydige-pensjonister-naa-maa-dere-hoere
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Kanskje hun har et ønske om å leve godt helt til slutt? Hvis hun uansett dør om 6 mnd, er det bedre å være med de man er glad i nå, enn å være helt isolert? Det er en balanse, det er jo heller ikke alle som er redde for å dø. Jeg skjønner at du blir frustrert. Jeg er glad for at bestefar på 89 holder seg hjemme. Men jeg vil forstå hvis han vil ut og lufte seg litt også. Det er ganske ensomt å bare være hjemme Anonymkode: 0e49c...168 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: La henne drive på. Hun tar risikoen for å ha livskvalitet. Anonymkode: d9d92...a27 Hvorfor er det bare eldre som har lov til det? Solidaritet, alle i samme båt etc.. hva skjedde med det? Anonymkode: 7c5ec...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje hun har et ønske om å leve godt helt til slutt? Hvis hun uansett dør om 6 mnd, er det bedre å være med de man er glad i nå, enn å være helt isolert? Det er en balanse, det er jo heller ikke alle som er redde for å dø. Jeg skjønner at du blir frustrert. Jeg er glad for at bestefar på 89 holder seg hjemme. Men jeg vil forstå hvis han vil ut og lufte seg litt også. Det er ganske ensomt å bare være hjemme Anonymkode: 0e49c...168 Det er ensomt og/eller slitsomt for alle. Han bør holde seg inne. Anonymkode: 7c5ec...ea6 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det bare eldre som har lov til det? Solidaritet, alle i samme båt etc.. hva skjedde med det? Anonymkode: 7c5ec...ea6 Jeg jobber i butikk så jeg får endelig solsialisert meg, selv nå 😜 Anonymkode: d9d92...a27 1
strynejenta Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det bare eldre som har lov til det? Solidaritet, alle i samme båt etc.. hva skjedde med det? Anonymkode: 7c5ec...ea6 De skal jo dø snart uansett, så jeg forstår at de ikke gidder å ofre livskvaliteten sin når de har lite tid igjen. Hadde jeg vært 80 hadde jeg også gitt faen. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 Hva med å ta en samtale med bestemoren din sin kjæreste? Anonymkode: 2eae1...238
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 5 minutter siden, strynejenta skrev: De skal jo dø snart uansett, så jeg forstår at de ikke gidder å ofre livskvaliteten sin når de har lite tid igjen. Hadde jeg vært 80 hadde jeg også gitt faen. Så man har lov til å gi faen i andre mennesker når man bikker en viss alder? Jeg mener det samme kunne jo mange av oss sagt. Jeg blir ikke syk likevel, så jeg gir faen. Ingen av besteforeldrene mine lever osv. Hva er i såfall den aldersgrensa? Anonymkode: 7c5ec...ea6 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Du får prøve å forklare henne at det er ganske jævlig å dø av oksygenmangel, når hun må sorteres bort og ikke får respirator pga. overbelastet helsevesen. Anonymkode: 82ae7...340
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 Du får gi den fordømte kjæresten klar beskjed da. Anonymkode: 2bb08...86c
Anbefalte innlegg