stan Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Hele landet er sammen om en dugnad for å bekjempe korona. Økonomisk rammer det ganske ulikt, noen bransjer sliter og konkurser er ventet. Når alt normaliserer seg må vi som ikke rammes økonomisk ha en ny dugnad. Vi må rett og slett ut og bruke penger i landet og få liv i de bransjene som er hardt rammet. Det kan jo bli ganske hyggelig, noe å se frem til. Hva kan du tenke deg å gjøre? 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Det eneste stedet jeg kommer til å bruke mine penger på er i matbutikken. Så, nei, jeg er ikke med på dugnaden bare fordi hysteriske mennesker har kjørt landets økonomi i grøfta. Anonymkode: 09cb7...744 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Nei jeg er i mot tiltakene som gjøres nå. Fullstendig galskap er det. Jeg holder meg inne, men kommer ikke til å delta på noe mer dugnad. Frisør og matbutikk er eneste jeg kommer til å bruke penger på. Anonymkode: e5a27...e11 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Jeg kjøper ikke for eksempel klær, sko bøker, steintøy osv bare for å kjøpe når jeg ikke trenger det. Og nå fremover blir det kun dagligvarer på meg.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Nei, med mannen på dagpenger og jeg med helsefagarbeiderlønn så blir det ikke mye penger å bruke etter at huslånet er betalt utenom på det mest nødvendige som mat og klær til barna... Desverre er det nok sånn for mange etter at dette er over. Anonymkode: 470c1...3e7 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Når alt normaliserer seg vil det ikke spille noen rolle, for alt vil ligge i brakk, det vil ikke være noe igjen. Anonymkode: 8b6f1...f1c 1
youcancallmejune Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Den blir gøy! Jeg gleder meg Jeg vil gjerne være med på å bygge opp reiselivet, kulturlivet og restaurantbransjen igjen. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Når krisen er over skal jeg tenke på meg og mitt som alle hamstrene gjør nå. Lei av at det er tomt for brød og dopapir Anonymkode: cbb44...c9b
Gjest Nimbus2000 Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, stan skrev: Hva kan du tenke deg å gjøre? Kommer til å handle som normalt. Det blir min dugnad og tenker det også er nok. Om bedriftene klarte å gå rundt da folket handlet normalt så klarer de vel å få det til å gå rundt når folket begynner å handle som normalt igjen. Det er ingen grunn til at vi skal kompensere bedriftene for tapet de har hatt i koronaperioden. Bedriftseierne får overskuddet når det går bra og da må de ta tapet når det går dårlig. Tror det er viktig å huske at dugnaden bør gå utpå å redde arbeidsplasser og ikke aksjonærer.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 Det kommer jo an på hvor mye penger man har til overs det etter denne fadesen Anonymkode: 3d242...f87
stan Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #11 Skrevet 21. mars 2020 Med så mye entusiasme vil nok dette gå veldig bra. Jeg kommer til å invitere familie og venner på en festmiddag for å feire. Det er det jeg har som mål når alt dette er forbi. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, stan skrev: Med så mye entusiasme vil nok dette gå veldig bra. Jeg kommer til å invitere familie og venner på en festmiddag for å feire. Det er det jeg har som mål når alt dette er forbi. Man må nesten ha penger til overs for å kunne handle da vet du... Har ingenting med entusiasme å gjøre. Når 2 stk i en familie plutselig må klare seg på dagpenger blir det trangt. Anonymkode: 3d242...f87
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må nesten ha penger til overs for å kunne handle da vet du... Har ingenting med entusiasme å gjøre. Når 2 stk i en familie plutselig må klare seg på dagpenger blir det trangt. Anonymkode: 3d242...f87 Men da er jo du rammet økonomisk av koronakrisen, og dermed er du jo ikke en av dem Stan oppfordret til å være med på neste dugnad. Så hva er det du er så forurettet for? Jeg er en av de heldige som ser ut til å kunne komme gjennom krisen uten for store økonomiske konsekvenser, og jeg må si jeg gleder meg til å være med på den dugnaden, og kunne oppleve noe igjen. Teater med venninner. Restaurantbesøk. En hårklipp. Jeg har til og med begynt å savne å kunne gå på shopping, og det sier litt når jeg ellers skyr det som pesten. Anonymkode: 7d019...1c5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 Jeg planlegger date night, kanskje en tur på byen, og en skikkelig frisørtime når alt dette er over. Ikke for å bidra til norsk næringsliv, egentlig, men fordi jeg gleder meg til å leve litt igjen. Ellers skal en bryllupsfest arrangeres, det spytter jo noen kroner inn i ulike bransjer. Anonymkode: 0ebcf...18b 1
Anbefalte innlegg