Gå til innhold

Kan det faktisk skje at folk som har jobbet og skattet ikke får noen penger fra nav om de blir arbeidsledige nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo noen krav som må oppfylles. Så kan det skje at man står helt på bar bakke om man ikke oppfyller alle disse? Selv om man har hatt inntekt og har skattet? 

Anonymkode: 36c56...1ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi får se? Jeg er der nå. Har kontaktet NAV, men ikke fått svar. Har inntekt frem til 8. april, men etter det aner jeg ikke. Har ikke rett på dagpenger, så nå blir det spennende å se om de kan sende meg på tiltak (over nett?), innvilge sosialstønad, eller rett og slett tvinger meg til å selge leiligheten. Det er ganske fortvilende.

Anonymkode: 84fec...20e

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo noen krav som må oppfylles. Så kan det skje at man står helt på bar bakke om man ikke oppfyller alle disse? Selv om man har hatt inntekt og har skattet? 

Det kan skje. Det har alltid vært en del mennesker som faller mellom alt som finnes av stoler. Det skrives om det i media jevnlig, men folk flest har aldri brydd seg. Før nå. 

Anonymkode: 88a72...801

• Liker 4
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har hatt inntekt over 75 000 og skattet så får du jo dagpenger?

Eventuelt så har man sosialhjelp, så helt på bar bakke står man ikke. Og har man tjent mindre enn 75 k i utgangspunktet, så tjener man nok ved sosialhjelp 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle har krav på mat og tak over hodet. Har man ikke opparbeidet seg nok rettigheter, blir det sosial. Alle får hjelp.

Anonymkode: f706b...e2f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har krav på mat og tak over hodet. Har man ikke opparbeidet seg nok rettigheter, blir det sosial. Alle får hjelp.

Det er en sannhet med modifikasjoner. Det er mange som i måneder eller år har gått uten nødvendig hjelp. 

Anonymkode: 88a72...801

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

På sett og vis, men det fordrer at man ikke eier noe. Om man må slå seg selv konkurs og få boligen tvangssolgt er det jo ikke så mye til hjelp. Spørsmålet nå er jo om de lemper på kravet om at du ikke kan eie noe.

Anonymkode: 84fec...20e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...