Gå til innhold

KG-magasinet; bare reklame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest en del av artiklene i KG-magasine. De har jo blitt mye mer synlige etter at det har kommet linker og bilder øverst på stiden når man kommer inn på forum, og det var vel meningen også. Men jeg har tatt meg i å stusse litt på blanding av reklame og redaksjonelt stoff her. Ikke at det egentlig er noe galt i at enkelte av artiklene er sponset, men jeg synes det er vanskelig å vite hva som er betalt og hva som er skrevet av en nøytral forfatter (f.eks en av brukerene her). Burde dette kanskje vært markert bedre? I et ukeblad er jo reklamen tydelig skillt fra redaksjonelt stoff, og kan det være tvil skal det stemples "reklame" i hjørnet. Men her er det rett og slett vanskelig å vite. Hva synes dere andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Leola
Skrevet

Har tenkt akkurat det samme. I blader så står det alltid stemplet "Annonse" slik at man slipper å være i tvil.

Skrevet

Ingen av artiklene våre er betalt. Tidligere brukte vi en del pressemeldinger som utgangspunkt, også pressemedlinger fra forskjellige firmaer.

Forrige uke inngikk vi samarbeid med Avisenes pressebyrå, og henter nå saker fra dem, i tillegg til de vi skriver selv. Dermed blir det også mindre saker hentet fra rene pressemeldinger.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er reklame. Greit nok er det en "konkuranse", men man skjønner jo hva hensikten er.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er reklame. Greit nok er det en "konkuranse"' date= men man skjønner jo hva hensikten er.

For å si det sånn. Hvis KG ikke får penger for det der, er de dumsnille ;).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...