AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Er det usolidarisk å ikke melde seg som sykepleier i disse dager, når man har hatt annen jobb i mange år (men denne jobben klarer seg fint uten meg i disse dager)? Gikk ut av yrket grunnet familiesituasjon, men siden mannen er permittert kan han jo teoretisk sett være hjemmeværende. Men jeg er vet det ikke er noen god løsning dor familien, og mannen er veldig imot det pga smittefare. Anonymkode: 3e98e...34f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Tenker på det samme, er hjelpepleier. Ble syk pga stress og elendige arbeidsforhold, og fikk det mye bedre med å bytte jobb. Men den nye jobben er bare halv stilling, resten er permittert. Økonomisk går det bra, men føler på det... Anonymkode: c31e5...f46
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Hvis det går mot å bli som Italia, og det blir mangel på helsepersonell syns jeg det er usolidarisk. Jeg følger selv situasjonen her jeg bor, og den dagen ting ikke går rundt kommer jeg til å melde meg, selvom jeg måtte forlate yrke av helsemessige årsaker. Anonymkode: f25c5...acd 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er autorisert sykepleier, men har aldri jobbet som det. Gikk videre på ny utdanning med en gang. Jeg føler meg overhode ikke kvalifisert til å jobbe som helsepersonell så jeg kommer til å la autorisasjonen min til å ligge i en skuff. Anonymkode: c10e9...790 5
Helgeline Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Hvis dette eskalerer veldig (noe vi håper ikke skjer) vil du bli utkalt uansett. Om det er usolidarisk å ikke melde seg nå har jeg ingen mening om. Jeg kjenner ikke til din familiesituasjon, helse osv. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Det er ihvertfall greit å stille nå, sånn at du kan få mest mulig opplæring før krisa. Som sykepleier er utdanninga lite verdt i forhold til praksiserfaringa du opparbeider deg etterpå. Anonymkode: 4dc51...e79 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Myndighetene har oversikt over alle som har autorisasjon i helsefag og vil beordre til tjeneste dersom, eller rettere når det blir nødvendig. Jeg ville derfor ha meldt meg nå slik at jeg var godt drillet i prosedyrer bl.a. innen smittevern før kaoset bryter ut. Anonymkode: fe19d...189 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Det er usolidarisk å melde seg som sykepleier!! De statlige arbeidsgiverene behandler sine ansatte som dritt. La de ha mangel på arbeidstakere, så de må bla opp. Om de sliter med budsjettene, så kan de bare si opp noen av de enormt mange byråkratistillingene de har i toppetasjen, bare gi dem sparken, istedenfor fallskjermer og alt annet av belønning og omplassering de får, hver gang faenskapet de finner på avsløres. Anonymkode: 40f82...a7b 1
petterm Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er autorisert sykepleier, men har aldri jobbet som det. Gikk videre på ny utdanning med en gang. Jeg føler meg overhode ikke kvalifisert til å jobbe som helsepersonell så jeg kommer til å la autorisasjonen min til å ligge i en skuff. Anonymkode: c10e9...790 Du har jo mer kunnskap enn de som har andre utdanninger. Selv om du mangler praksis så kan det jo hende at du kan gjøre nytte for deg. Du burde melde deg, og gi beskjed om at du mangler praksis. Du kan sikkert gjøre god nytte for deg. Det er sikkert mulig å få nødvendig opplæring på et bestemt område dee du kan hjelpe til. 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Myndighetene har oversikt over alle som har autorisasjon i helsefag og vil beordre til tjeneste dersom, eller rettere når det blir nødvendig. Jeg ville derfor ha meldt meg nå slik at jeg var godt drillet i prosedyrer bl.a. innen smittevern før kaoset bryter ut. Anonymkode: fe19d...189 De kan bare prøve på å beordre meg. Da får de rive meg ut av huset med makt. Selv om jeg har utdanningen så har jeg ingen forutsettning for å jobbe som sykepleier. Det er over 10 år siden jeg var ferdig og har ingen jobberfaring innen yrket. Anonymkode: c10e9...790
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 4 minutter siden, petterm skrev: Du har jo mer kunnskap enn de som har andre utdanninger. Selv om du mangler praksis så kan det jo hende at du kan gjøre nytte for deg. Du burde melde deg, og gi beskjed om at du mangler praksis. Du kan sikkert gjøre god nytte for deg. Det er sikkert mulig å få nødvendig opplæring på et bestemt område dee du kan hjelpe til. Etter 10 år så er dessverre mye av teorien glemt. Jeg har jobbet innen et helt annet yrke i mange år og det er utrolig hvor fort man glemmer teori etter en eksamen hvis det ikke er tatt i bruk. Anonymkode: c10e9...790 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Vi har en som har jobbet som assistent hos oss, hun er permittert fra sin jobb nå, ønsker å hjelpe oss siden vi har mange ansatte i karantene. Hun får ikke lov av nav å jobbe hos oss. Anonymkode: 169e6...5e6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en som har jobbet som assistent hos oss, hun er permittert fra sin jobb nå, ønsker å hjelpe oss siden vi har mange ansatte i karantene. Hun får ikke lov av nav å jobbe hos oss. Anonymkode: 169e6...5e6 Det er bare tull. Hun kan jobbe hos dere og skrive i meldekortet hun sender inn hver 14. dag hvor mange timer hun har jobbet. Anonymkode: 3e98e...34f 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: De kan bare prøve på å beordre meg. Da får de rive meg ut av huset med makt. Selv om jeg har utdanningen så har jeg ingen forutsettning for å jobbe som sykepleier. Det er over 10 år siden jeg var ferdig og har ingen jobberfaring innen yrket. Anonymkode: c10e9...790 Og det har de myndighet til å gjøre også, så jeg melder meg gjerne til å være flue på veggen når du rives ut med makt. Anonymkode: f8158...0c8 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter 10 år så er dessverre mye av teorien glemt. Jeg har jobbet innen et helt annet yrke i mange år og det er utrolig hvor fort man glemmer teori etter en eksamen hvis det ikke er tatt i bruk. Anonymkode: c10e9...790 Du får bruke denne tiden frem til du blir beordret til å lese deg opp igjen Lykke til! Anonymkode: f8158...0c8 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 Spørs på årsaken. Om man som noen her oppe ble sykemeldt og utbrent av stress ved jobben, så er man jo ikke til så mye nytte. Men man kan bli brukt til masse som ikke trenger fersk kompetanse, det går jo mer på at man er kvalifisert under veiledning fra andre eksempelvis. Man kan fint gi medisinen som er dosert på forhånd f.eks, eller hjelpe til med diverse. Anonymkode: ae840...ca8
Gjest Suzanne Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 Nei, det er ikke usolidarisk. Det er ditt valg, og noe bare du kan kjenne etter om er riktig.
Daraya Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 4 minutter siden, Suzanne skrev: Nei, det er ikke usolidarisk. Det er ditt valg, og noe bare du kan kjenne etter om er riktig. Du vil nok bli overrasket hva staten har myndighet til å gjøre i krisesituasjoner. Jeg ville meldt meg på eget initiativ. Du vil garantert ikke havne i pleie av koronasyke men det finnes jo andre sykdommer som krever at man blir innlagt på sykehus. Er din kompetanse litt utdatert kan du likevel brukes til mye og avlaste/frigjøre de som er i førstelinje med pandemien. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare tull. Hun kan jobbe hos dere og skrive i meldekortet hun sender inn hver 14. dag hvor mange timer hun har jobbet. Anonymkode: 3e98e...34f Personer som er i arbeidstrening får ikke lov til å være uten i praksis nå. Oppdatert forskrift denne uka. Kan personen få lønn i stedet er det OK. Anonymkode: 48f6e...6c8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #20 Skrevet 21. mars 2020 Ikke usolidarisk. Man sier ikke ja frivillig når det allerede drives rasjonering av smitteutstyr. Regjeringen burde tatt grep for lenge siden for at flere ville tatt helserelatert utdannelse. Feks økt lønn, bedre vilkår, bedre turnuser, jobbe for bedre arbeidsmiljø, sørge for god bemanning osv. Anonymkode: aa9cb...363
Anbefalte innlegg