AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Fysioterapeut, kiropraktor osv. For noen lever i store smerter og er avhengig av disse behandlingene opptil flere ganger i uka. Skal ikke de få behandling på 1 år nå? Åssen tror dere det kommer til å gå? Anonymkode: 98482...3a3 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fysioterapeut, kiropraktor osv. For noen lever i store smerter og er avhengig av disse behandlingene opptil flere ganger i uka. Skal ikke de få behandling på 1 år nå? Åssen tror dere det kommer til å gå? Anonymkode: 98482...3a3 Det blir et helvete for mange, og vil også innebære store senskader for en rekke mennesker, men vi har jo rett og slett ikke noe valg. Man får gjøre det man kan av egenøvelser, og for de av oss som ikke bor alene, sette partner eller andre igang med å lære seg det mest basale av behandling. Jeg holder min sykdom sånn noenlunde i sjakk enn så lenge ved hjelp av youtube og samboeren min, men det vil bli verre. Ikke minst fordi jeg har behov for nye hjelpemidler og nytt behandlingsmateriell, noe jeg slik situasjonen er ikke vil få på måneder, eller i verste fall, år. Men sånn er det nå og jeg må nesten bare forholde meg til det som best jeg kan, hvor vanskelig det enn måtte være. Anonymkode: 3d30d...137 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Ja det er et stort problem flere steder. Jeg er innlagt i akuttpsykiatrisk og føler meg «heldig» som kom inn før dette startet. For det er fryktelig strengt for å ta inn nye pasienter nå, og jeg får vondt i hjertet av at skikkelig psyke folk avvises nå. Det var vanskelig nok å få hjelp fra før av liksom... Anonymkode: fa1be...223 10
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Det er så jævlig at andre pasienter blir tilsidesatt for å redde flere koronapasienter. Nesten så man vil bli smittet for å få oppfølgingen man trenger for andre ting. Anonymkode: f3b9c...8d4 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er så jævlig at andre pasienter blir tilsidesatt for å redde flere koronapasienter. Nesten så man vil bli smittet for å få oppfølgingen man trenger for andre ting. Anonymkode: f3b9c...8d4 Du tror koronapasientene får behandling og oppfølging for andre kroniske plager de måtte ha? Anonymkode: 3d30d...137 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Nå begynner det å gå opp for folk hvor sykt dette er. Kreftpasienter og andre får utsatt sine operasjoner, ALS pasienter får ikke respirator, rett og slett blir alle andre som trenger hjelp og behandlinger satt til side for å redde coronapasienter. Det er så sykt at jeg har ikke ord. Anonymkode: bd1c3...ff0 10
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Det fantes ikke fysio og annet før i tidem. De klarte seg de og. Anonymkode: 531fc...2c4 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Min spesialfysioterapeut har advart meg om at dersom de får koronapasienter til mitt sykehus så blir hun nødt til å slutte på denne avdelingen og ta seg av de på fulltid, så ja jeg gruer meg veldig til tiden fremover om jeg mister henne. Dette er ikke noe jeg kan gjøre alene. Anonymkode: ac9e4...b8a 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 Har en prematur baby som har fått avlyst all planlagt fysioterapi, så vi får bare håpe at hun utvikler seg normalt da... Anonymkode: fd5f2...366 5
Prelunia Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 (endret) Min datter på 8 har fryktelig tannverk, fordi den ene tanna har begynt å vokse under en annen og presser på hverandre... Hun klarer nesten ikke tygge maten nå sier hun. Hun får ikke behandling, fordi hun har en stygg hoste.. Så må vente til den er over. Selv om hun har slitt med hosting siden hun var 1 år, og går på medisiner for det... Men det hjalp ikke å si. Endret 21. mars 2020 av Prelunia 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har en prematur baby som har fått avlyst all planlagt fysioterapi, så vi får bare håpe at hun utvikler seg normalt da... Anonymkode: fd5f2...366 Åå, så leit, klem ❤ Anonymkode: ac9e4...b8a 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 En person i slekta mi fikk avlyst 3 timer. CT pga langvarige kroniske magesmerter, time til psykolog pga depresjon osv. Blir skremt av de mld jeg får av henne, nesten så det virker som hun snart gir opp. Synes det er helt tragisk. Anonymkode: 143c1...835 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har en prematur baby som har fått avlyst all planlagt fysioterapi, så vi får bare håpe at hun utvikler seg normalt da... Anonymkode: fd5f2...366 Viktig å vike for 90-åringer med corona vet du. Anonymkode: bd1c3...ff0 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå begynner det å gå opp for folk hvor sykt dette er. Kreftpasienter og andre får utsatt sine operasjoner, ALS pasienter får ikke respirator, rett og slett blir alle andre som trenger hjelp og behandlinger satt til side for å redde coronapasienter. Det er så sykt at jeg har ikke ord. Anonymkode: bd1c3...ff0 Nå er det sånn at denne pandemien her ikke ringte på forhånd for å spørre om det passa å komme innom en tur, og da må vi forholde oss til at den er her. Det svir, for en del langt mer enn for andre. Det er trist, det er jævlig, det er urettferdig og det er veldig skadelig og farlig for både enkeltmenneskene som rammes og for samfunnet. Men hva med å heller være mest sint på de som gjennom mange år har nedprioritert helsevesenet vårt kraftig eller på de mange enkeltmenneskene som driter i smittevernhensyn om dagen og som både forlenger og forsterker denne krisa her, istedenfor å være det på et allerede pressa helesevesen som gjør så godt de kan? Anonymkode: 3d30d...137 12
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det fantes ikke fysio og annet før i tidem. De klarte seg de og. Anonymkode: 531fc...2c4 Ofte ikke. Just saying. Anonymkode: 3d30d...137 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det sånn at denne pandemien her ikke ringte på forhånd for å spørre om det passa å komme innom en tur, og da må vi forholde oss til at den er her. Det svir, for en del langt mer enn for andre. Det er trist, det er jævlig, det er urettferdig og det er veldig skadelig og farlig for både enkeltmenneskene som rammes og for samfunnet. Men hva med å heller være mest sint på de som gjennom mange år har nedprioritert helsevesenet vårt kraftig eller på de mange enkeltmenneskene som driter i smittevernhensyn om dagen og som både forlenger og forsterker denne krisa her, istedenfor å være det på et allerede pressa helesevesen som gjør så godt de kan? Anonymkode: 3d30d...137 Hadde sykehusene enda vært overfylt med koronapasienter hadde det vært én ting. Nå opplever mange å bli tilsidesatt på forhånd, just in case. Det er ikke rettferdig!! Anonymkode: f3b9c...8d4 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Viktig å vike for 90-åringer med corona vet du. Anonymkode: bd1c3...ff0 "Tenk om det var bestefaren din"! Rettelse "Oldefaren". Og "Ett menneskeliv kan ikke regnes i penger". Da vet du det. Anonymkode: 1e58c...cc2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Tenk om det var bestefaren din"! Rettelse "Oldefaren". Og "Ett menneskeliv kan ikke regnes i penger". Da vet du det. Anonymkode: 1e58c...cc2 Min bestefar ville aldri ha ønsket at han skulle reddes fra korona framfor meg og min kreft. Anonymkode: f3b9c...8d4 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå begynner det å gå opp for folk hvor sykt dette er. Kreftpasienter og andre får utsatt sine operasjoner, ALS pasienter får ikke respirator, rett og slett blir alle andre som trenger hjelp og behandlinger satt til side for å redde coronapasienter. Det er så sykt at jeg har ikke ord. Anonymkode: bd1c3...ff0 Ikke for å «redde coronapasienter». For å redusere den vanvittige belastningen på helsevesenet som vi vet kommer, og dermed ha mulighet til å redde liv - alle liv, også de som blir livstruende syke av andre ting, eller havner i ulykker i perioden. Det handler om livstruende > ikke livstruende akkurat nå, for å unngå at mennesker dør fordi det ikke finnes nok hjelp. Anonymkode: ee869...925 13
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #20 Skrevet 21. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å «redde coronapasienter». For å redusere den vanvittige belastningen på helsevesenet som vi vet kommer, og dermed ha mulighet til å redde liv - alle liv, også de som blir livstruende syke av andre ting, eller havner i ulykker i perioden. Det handler om livstruende > ikke livstruende akkurat nå, for å unngå at mennesker dør fordi det ikke finnes nok hjelp. Anonymkode: ee869...925 Det gir ikke mening å utsette andre ting på grunn av en belastning som kan komme i fremtiden. Det er jo nå de har kapasitet til andre syke. Hvorfor utsette til det virkelig er problematisk? Anonymkode: f3b9c...8d4 5
Anbefalte innlegg