AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Jeg koser meg jeg! Jeg jobber litt hjemmefra (100% hjemmekontor er vanskelig men får jobba litt) ser film, gjør litt treningsøvelser, chatter med folk på nettet og rusler en tur med hunden. Livet mitt er igrunn litt som normalt. Svigermor jamrer i en gruppechat vi har at hun savner allesammen sånn og at det er så tøft å være hjemme (hun har vært hjemme typ ei uke) osv osv men jeg synes det er er litt godt jeg!! Livet som introvert er ikke så veldig anderledes av dette. Og jeg trives alene Flere som ikke tar denne isoleringen så veldig tungt? Anonymkode: 06dba...f2c 11
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Hun er ikke oppvokst med internett og klarer kanskje ikke å bruke internett like bra som oss, vet hun hvordan man logger inn på Netflix og velger film? Stakkers bestemor 😕 Anonymkode: 5cd93...d7d 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg koser meg jeg! Jeg jobber litt hjemmefra (100% hjemmekontor er vanskelig men får jobba litt) ser film, gjør litt treningsøvelser, chatter med folk på nettet og rusler en tur med hunden. Livet mitt er igrunn litt som normalt. Svigermor jamrer i en gruppechat vi har at hun savner allesammen sånn og at det er så tøft å være hjemme (hun har vært hjemme typ ei uke) osv osv men jeg synes det er er litt godt jeg!! Livet som introvert er ikke så veldig anderledes av dette. Og jeg trives alene Flere som ikke tar denne isoleringen så veldig tungt? Anonymkode: 06dba...f2c Hadde nok vært greit om jeg hadde vært alene. Veranda, Netflix, kaffe, chat, jobb, lært meg språk (jaja jeg elsker språk.. Lærte persisk på tre uker). Men, jeg har et barn som elsker å leke med andre. Når man sliter litt psykisk er det ikke alltid energien er på topp hele dagen.. Å finne alternativer som er enda gøyere enn å leke med naboen, er ikke alltid lett.. To tre dager går, men ubestemt tid.. Hehe.. Jeg koser meg veldig med henne, og jeg har nok av ideer. Er nok verre for henne enn for meg stakkars. Anonymkode: df5ea...379 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Jeg er ikke isolert,og er ute og trener hver dag, men begynner likevel å bli gal allerede. Anonymkode: c4c3a...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er ikke oppvokst med internett og klarer kanskje ikke å bruke internett like bra som oss, vet hun hvordan man logger inn på Netflix og velger film? Stakkers bestemor 😕 Anonymkode: 5cd93...d7d Ikke alle som er interessert i netflix heller. Anonymkode: c4c3a...5fd
kisskissbangbang Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Hadde tålt det fint aleine eller sammen med bare mannen min, men med tre stykk understimulerte barn er det er helsike 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Synes dette er topp jeg! Har morgenkaffe på Skype med kollegaer hver dag. Masse Skype møter i løpet av dagen, så får sosialisert der. Jogger meg en tur hver dag, og tar med barna på tur i skogen så ofte jeg kan. Savner ingenting! Anonymkode: fec94...1f6 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er ikke oppvokst med internett og klarer kanskje ikke å bruke internett like bra som oss, vet hun hvordan man logger inn på Netflix og velger film? Stakkers bestemor 😕 Anonymkode: 5cd93...d7d Hun er ikke så gammel. Hun er kjempeflink med alt av snapchat, fb, instagram osv Anonymkode: 06dba...f2c 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 Ettersom jeg er helsepersonell er jeg ikke isolert da jeg må på jobb. Utover det har jeg ingen kontakt med andre mennesker nå, siden jeg vil gjøre alt jeg kan for å ikke dra med meg smitte utenfra og til arbeidsplassen (jobber med mennesker som er veldig utsatt). Selv jeg som ikke er veldig sosial kjenner litt på det å ikke kunne ta en tur på kjøpesenter eller invitere familien på middag. Tror dette kan være skikkelig tøft for mange, og kommer nok til å slite litt hvis det skal være sånn over lang tid. Anonymkode: bd180...ad4
Ariana807 Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 Jeg skulle til å lage denne tråden selv i går kveld Sommeren for 2 år siden, da brukte jeg feriepengene mine på å kjøpe varmepumpe og ny mobil. Jeg lå på sofaen i 18 kjølige grader i 3 uker og holdt på med mobilen. Eneste fysisk kontakt jeg hadde med andre levende, var med kattene mine 😸😸 Jeg forstår ikke at det ikke går ann å underholde seg selv. Det er jo ikke vanskelig å ha noe å gjøre. Høre podcast, høre lydbok, lese bøker, spille spill, se tv, film, serier, lage mat, slappe av, lære å strikke, lære å hekle, male etc... mye man kan finne på å fylle tiden med. Hadde lett klart å fått 14 dagers karantene til å fyke forbi 😄 11
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 Når jeg leser om voksne menn som bryter seg inn på treningssenter, treningsbaner osv etter en uke med sosial distansering.. hadde det ikke vært så tragisk hadde jeg ledd høyt. Det ble gjort en uformell undersøkelse på p4 i oktober/november, der det kom klart fram at folk var redde for å være stille, for da kom tankene krypende. Det er visst skummelt å være alene med tankene sine for mange. Og når de ikke tenker skjer slike ting som vi opplever nå. Det blir en vond sirkel. Anonymkode: 9658e...381 4
smilo Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Jeg har egentlig ikke merket så mye til denne isolasjonen, bortsett fra på jobb, der alle mine kollegaer er hjemme med barn, og kontoret stengt for kunder. Noe som betyr for min del at dagene er fantastisk stille, og jeg får gjort kjempemye, nesten uten avbrytelser. På fritiden er jeg og samboeren stort sett hjemme alene uansett. VI mister en tur til Polen før påske, og sannsynligvis påskeferien som vi hadde tenkt å tilbringe i campingvogna for første gang, men vi har fri, og kan nyte påskedagene i fjæra hjemme også. ta en timeout? Jeg fatter heller ikke hva som skjer med folk som ikke klarer å forholde seg til reglene. Hva er egentlig problemet? Er vi så redde for stillhet og våre egne tanker at vi blir hysteriske når vi må ta en timeout? 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg leser om voksne menn som bryter seg inn på treningssenter, treningsbaner osv etter en uke med sosial distansering.. hadde det ikke vært så tragisk hadde jeg ledd høyt. Det ble gjort en uformell undersøkelse på p4 i oktober/november, der det kom klart fram at folk var redde for å være stille, for da kom tankene krypende. Det er visst skummelt å være alene med tankene sine for mange. Og når de ikke tenker skjer slike ting som vi opplever nå. Det blir en vond sirkel. Anonymkode: 9658e...381 For meg er det tvangen som er problemet. Jeg kam godt være hjemme frivillig en hel dag ellers, men når jeg ikke har mulighet til noe annet blir jeg gal. Anonymkode: c4c3a...5fd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: For meg er det tvangen som er problemet. Jeg kam godt være hjemme frivillig en hel dag ellers, men når jeg ikke har mulighet til noe annet blir jeg gal. Anonymkode: c4c3a...5fd En hel dag du, tenk det Hedda... Anonymkode: c2fdd...1bc
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det tvangen som er problemet. Jeg kam godt være hjemme frivillig en hel dag ellers, men når jeg ikke har mulighet til noe annet blir jeg gal. Anonymkode: c4c3a...5fd Jo da, jeg ser den. Men jeg synes så mange har fokus på hva de ikke kan gjøre, når de egentlig burde ha sett på hva de faktisk kan gjøre. Hva er mest hensiktsmessig? "Jeg kan ikke trene på treningssenteret, så hva gjør jeg da? Jo, jeg skal trene på senteret uansett, og bryter meg inn!". Eller "Jeg kan ikke trene på senteret, men jeg kan gjøre en styrkeøkt med alternative øvelser i skogen/på stuegulvet ". Anonymkode: 9658e...381 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 Alle dere som ikke vil være hjemme med barna: Hvorfor i all verden fikk dere de? Jeg har ikke barn, men det er med vilje. Jeg koser meg i karantene (sett bort fra hvor mye fælt andre opplever og at jeg synes synd på dem). Anonymkode: c0ba9...3f6 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo da, jeg ser den. Men jeg synes så mange har fokus på hva de ikke kan gjøre, når de egentlig burde ha sett på hva de faktisk kan gjøre. Hva er mest hensiktsmessig? "Jeg kan ikke trene på treningssenteret, så hva gjør jeg da? Jo, jeg skal trene på senteret uansett, og bryter meg inn!". Eller "Jeg kan ikke trene på senteret, men jeg kan gjøre en styrkeøkt med alternative øvelser i skogen/på stuegulvet ". Anonymkode: 9658e...381 https://www.tv2.no/a/11312384/ https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/sport/sjokkert-over-voksne-som-bryter-sperringene/72268299/amp Anonymkode: 9658e...381
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo da, jeg ser den. Men jeg synes så mange har fokus på hva de ikke kan gjøre, når de egentlig burde ha sett på hva de faktisk kan gjøre. Hva er mest hensiktsmessig? "Jeg kan ikke trene på treningssenteret, så hva gjør jeg da? Jo, jeg skal trene på senteret uansett, og bryter meg inn!". Eller "Jeg kan ikke trene på senteret, men jeg kan gjøre en styrkeøkt med alternative øvelser i skogen/på stuegulvet ". Anonymkode: 9658e...381 Jeg bryter meg selvsagt ikke inn, men blir likevel deprimert av situasjonen. Jogger og trener hjemme, men savner et normalt liv hvor det ikke er kriminelt å møte andre mennesker. Anonymkode: c4c3a...5fd
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bryter meg selvsagt ikke inn, men blir likevel deprimert av situasjonen. Jogger og trener hjemme, men savner et normalt liv hvor det ikke er kriminelt å møte andre mennesker. Anonymkode: c4c3a...5fd Men du vet jo at dette ikke er permanent? Og jo flere som trosser rådene jo lengre må vi andre isolere oss Anonymkode: 06dba...f2c 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #20 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg bryter meg selvsagt ikke inn, men blir likevel deprimert av situasjonen. Jogger og trener hjemme, men savner et normalt liv hvor det ikke er kriminelt å møte andre mennesker. Anonymkode: c4c3a...5fd Det er da ikke kriminelt å møte andre? Jeg snakket med naboen (på god avstand) senest i går, og jeg ble hverken arrestert eller bøtelagt av den grunn. Du kan møte en venn eller to, ha en hyggelig time eller to sammen med dem (på god avstand ) Som sagt, se på mulighetene i stedet for å henge deg opp i begrensningene. Anonymkode: 9658e...381 1
Anbefalte innlegg