Gå til innhold

Projektor. Vanlig eller mini?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bruke projektoren på et mørkt soverom og vil ha wifi (for streaming fra mobil) og mulighet til å koble til headset via bluetooth. Jeg har forøkt å google, men det er så mange å velge mellom. Virker som om mini projektorer har både bluetooth og wifi, men lite lumen. På de større utgavene finner jeg ikke noen som har bluetooth, og endel som ikke har wifi heller. Litt usikker på hvor høy lumen jeg bør gå for også. Har lite lyst å se på et grøtete bilde. 

Er det noen som kan hjelpe meg? Prisklasse <10.000

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk også oppløsning - jeg har ingen prosjektorer i tankene som kan passe, men jeg kjøpte en miniprosjektor for et par år tilbake for bruk i en konfirmasjon, og selv om det jo fungerte, så var det bare til nød. Oppløsningen var lav (vi er "bortskjemte" med 1080p og over, som 4k) - og når man da kommer et bilde som ikke å engang er 720p så blir man raskt skuffet.

Lampen er også alt for svak, som gir blasse farger og enda mer uskrapt bilde.

Jeg ville i hvert fall helt klart styrt unna miniprosjektorene, da etter mitt syn virker det som det blir ofret en del kvalitet for å få det lille formatet - tviler på at det er noe å hente der om du ikke har bruk for en portabel prosjektor.

Husk også å vurdere et godt lerret, om dette er noe du har tenk til å bruke en del.

Denne testen er gammel, men hvis du søker opp noen av modellene vil jeg tro det har kommet tilsvarende etterfølgere:

https://www.tek.no/samletest/i/naBkPL/projektorer-under-10-000-kroner

Anonymkode: e6b08...1b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...