AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Jeg jobbet natt og gikk på do, stod å vasket hender, snikende ut på felles arealet kommer det en bruker og jeg hører det for jeg har døren åpen på do og spurter ut av doen da de helst ikke skal være på felles arealet nå. Jeg rekker ikke å nå brukeren før h*n sluker ned hele glasset mitt med drikke... det var jo verken ventet at h*n skulle komme akkurat da jeg gikk en kjapp tur på do, og ihvertfall ikke at h*n skulle sluke drikka mi!.... jeg er så sykt redd for at jeg kanskje har viruset og at jeg har smittet h*n... jeg føler meg frisk, men man vet da aldri.... noen som kan si et eller annet som kan hjelpe (eller ikke hjelpe...) føler meg som en morder nå. Anonymkode: 180c0...62d
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Det er ikke din skyld at brukeren drikker vannet ditt, og du må faktisk kunne gå på do innimellom. Om dette egentlig får deg til å føle deg bedre vet jeg ikke, men virus kan uansett smitte fra deg eller fra andre, hadde det i hovedsak smittet ved deling av glass, bestikk o.l. ville ikke denne pandemien vært så truende som den er. Anonymkode: 05b4a...eec 24
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Slapp av, dette går nok bra! Så lenge du føler deg frisk og rask er du sannsynligvis fri for viruset. Du kan jo evt fortelle om dette til leder eller fastlegen din, så kanskje de tester deg. Anonymkode: 06fa6...2ac 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet natt og gikk på do, stod å vasket hender, snikende ut på felles arealet kommer det en bruker og jeg hører det for jeg har døren åpen på do og spurter ut av doen da de helst ikke skal være på felles arealet nå. Jeg rekker ikke å nå brukeren før h*n sluker ned hele glasset mitt med drikke... det var jo verken ventet at h*n skulle komme akkurat da jeg gikk en kjapp tur på do, og ihvertfall ikke at h*n skulle sluke drikka mi!.... jeg er så sykt redd for at jeg kanskje har viruset og at jeg har smittet h*n... jeg føler meg frisk, men man vet da aldri.... noen som kan si et eller annet som kan hjelpe (eller ikke hjelpe...) føler meg som en morder nå. Anonymkode: 180c0...62d Skjønner at du blir stressa men det går helt fint du har sannsynligvis ikke viruset og har gjort det du kan for å passe på. Sånne situasjoner er utenfor din kontroll - litt som om en psykiatripasient skulle kastet seg over personal for klem/vold/div. fysisk kontakt. Så lett som dette viruset smitter hadde nok den pasienten blitt smittet på andre måter, tatt på et bord der du eller andre har tatt osv. Det går fint! Anonymkode: 8b573...1ce 6
SoWhat? Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Dette kunne du ingenting for, og husk at er du smittrbæter, så smitter det på flere måter enn å drikke av glasset ditt. Men du er sikkert frisk og fin. Du har INGEN grunn til å føle deg skyldig i noe! Uff, det er så leit at noen er så redde for å være smittrbærere. Men oppi alt veldig rørende også. At man tar sånt ansvar for sine medmennesker. Det er så fint at en tenker på andre. Men jeg tror helt sikkert at du ikke trenger å bekymre deg! 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Takk for svarene! Det hjelper litt. Men jeg føler at det kunne ha vært ugjort, jeg kunne ha låst døra inn til fellesrommet før jeg gikk på do f.eks... Anonymkode: 180c0...62d
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svarene! Det hjelper litt. Men jeg føler at det kunne ha vært ugjort, jeg kunne ha låst døra inn til fellesrommet før jeg gikk på do f.eks... Anonymkode: 180c0...62d Ja men da vet du det til neste gang. Alle, absolutt alle gjør litt feil av og til. Og dette var ingenting. Du kommer dessverre til å gjøre større feil noen ganger i fremtiden. Som oss alle. Som andre sier her, om du har det så hadde denne brukeren sannsynligvis blitt smittet på annen måte uansett. Slapp helt av og bare ta lærdom av denne lille glippen. Stå på i jobben, du er verdifull. Og gjør garantert hundre ganger mer godt enn galt 😘 Endret 21. mars 2020 av solmåneogstjerner 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev: Ja men da vet du det til neste gang. Alle, absolutt alle gjør litt feil av og til. Og dette var ingenting. Du kommer dessverre til å gjøre større feil noen ganger i fremtiden. Som oss alle. Som andre sier her, om du har det så hadde denne brukeren sannsynligvis blitt smittet på annen måte uansett. Slapp helt av og bare ta lærdom av denne lille glippen. Stå på i jobben, du er verdifull 😘 Ja, det er jo sant det. Jeg valgte å ikke fotelle kollegaene mine om det, fordi det ikke er noe man får gjort med det nå, alle tiltak som er mulige er satt inn alerede, så om jeg hadde fortalt dem det så hadde dem ikke kunnet lage noen flere tiltak rundt h*n uansett, det er vask av leilighetene 2 ganger om dagen og man holder veldig avstand til alle brukerne. Føler meg litt uprofesjonell siden jeg ikke sa det, men tror det ville blitt mer hysteri enn nytte... eller burde jeg ha sagt det ? Anonymkode: 180c0...62d
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo sant det. Jeg valgte å ikke fotelle kollegaene mine om det, fordi det ikke er noe man får gjort med det nå, alle tiltak som er mulige er satt inn alerede, så om jeg hadde fortalt dem det så hadde dem ikke kunnet lage noen flere tiltak rundt h*n uansett, det er vask av leilighetene 2 ganger om dagen og man holder veldig avstand til alle brukerne. Føler meg litt uprofesjonell siden jeg ikke sa det, men tror det ville blitt mer hysteri enn nytte... eller burde jeg ha sagt det ? Anonymkode: 180c0...62d Akkurat dette trenger du ikke å si hvis du ikke vil. Dere har kanskje et system med at dere skal fylle ut avvikskjema eller noe slikt? Du kan skrive det der, om du føler at det er noe som kan være nyttig for andre å lære av også. F eks at det innføres rutine på å låse stua når dere går på do. Men: dette er virkelig ikke noen stor glipp. Du trenger ikke å være redd for noen represalier. Du virker som en som tenker gjennom ting, og som tar mye ansvar. Det er bra, men ikke la det bli slik at du kjører deg selv ned. Altså: du trenger ikke å si noe, men ikke vær redd for å gjøre det heller 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo sant det. Jeg valgte å ikke fotelle kollegaene mine om det, fordi det ikke er noe man får gjort med det nå, alle tiltak som er mulige er satt inn alerede, så om jeg hadde fortalt dem det så hadde dem ikke kunnet lage noen flere tiltak rundt h*n uansett, det er vask av leilighetene 2 ganger om dagen og man holder veldig avstand til alle brukerne. Føler meg litt uprofesjonell siden jeg ikke sa det, men tror det ville blitt mer hysteri enn nytte... eller burde jeg ha sagt det ? Anonymkode: 180c0...62d Du burde sagt det. Da hadde kollegaene dine gitt deg støtte så hadde du sluppet å gå og tenke på dette alene. Anonymkode: 6b32f...fb3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du burde sagt det. Da hadde kollegaene dine gitt deg støtte så hadde du sluppet å gå og tenke på dette alene. Anonymkode: 6b32f...fb3 Jeg tror ikke de ville gitt meg støtte for det skal jeg være ærlig. Ser at folk får det stikk motsatte av støtte når dem gjør feil på vår arbeidsplass.... var en som opplevde noe helt grusomt på jobb, alle frøs henne ut og jeg var den eneste som støttet henne gjennom det. Kvinne yrker.... Anonymkode: 180c0...62d 1
Helgeline Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Herregud ro ned. Skal du være så hysterisk som det der har du ikke noe på jobb å gjøre. Dette er ting som skjer på slike poster. Verre enn barnehager 😅 Nei du trenger hverken skrive avvik eller melde fra om dette. Noe annet blir det om du har god grunn til å tro at du er smittet, det høres det ikke ut som du har.
Hr. Aktiv Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 Overskriften bar jo preg av en kjempetabbe lik noen som har klart å stikke av eller ødelagt noe viktig, men så endte det opp med lån av et glass drikke. Må si dere har ganske store bekymringer rundt om. Det i seg selv er bekymringsverdig. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 Men hvem drikker andre personers drikke da og i disse tider i tillegg? Skylden er på vedkommende som tok glasset, uansett utfall. Ikke på deg, ts, med mindre h*n var mentalt tilbakestående og du skulle ha omsorgen? Anonymkode: 33f0f...8a4
Helgeline Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvem drikker andre personers drikke da og i disse tider i tillegg? Skylden er på vedkommende som tok glasset, uansett utfall. Ikke på deg, ts, med mindre h*n var mentalt tilbakestående og du skulle ha omsorgen? Anonymkode: 33f0f...8a4 Det kom vel ganske tydelig frem i innlegget at beboeren var mentalt tilbakestående/dement 😅 1
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke de ville gitt meg støtte for det skal jeg være ærlig. Ser at folk får det stikk motsatte av støtte når dem gjør feil på vår arbeidsplass.... var en som opplevde noe helt grusomt på jobb, alle frøs henne ut og jeg var den eneste som støttet henne gjennom det. Kvinne yrker.... Anonymkode: 180c0...62d Ikke si noe. Glem hele greia. Det betyr ikke tenk på det i det hele tatt. Og så låser du neste gang. 😘 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvem drikker andre personers drikke da og i disse tider i tillegg? Skylden er på vedkommende som tok glasset, uansett utfall. Ikke på deg, ts, med mindre h*n var mentalt tilbakestående og du skulle ha omsorgen? Anonymkode: 33f0f...8a4 Dette er jo selvfølgelig en mentalt tilbakestående person ja. Trodde det var ganske klart da når jeg sier "brukeren". Anonymkode: 180c0...62d
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvem drikker andre personers drikke da og i disse tider i tillegg? Skylden er på vedkommende som tok glasset, uansett utfall. Ikke på deg, ts, med mindre h*n var mentalt tilbakestående og du skulle ha omsorgen? Anonymkode: 33f0f...8a4 Hva som feiler vedkommende vet vi jo ikke. Men han/hun er åpenbart innlagt på en institusjon og ts har ansvar. Når det er sagt, dette er ikke noe å tenke på. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 Takk for svarene, har det lettere nå ❤ det skal ihvertfall ikke skje igjen. Den døra skal låses om jeg går på do. Uten unntak. Anonymkode: 180c0...62d 1
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2020 #20 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svarene, har det lettere nå ❤ det skal ihvertfall ikke skje igjen. Den døra skal låses om jeg går på do. Uten unntak. Anonymkode: 180c0...62d Bra. Slapp av og vit at du gjør masse godt hver eneste gang du er på jobb 😊 (Og da får du også være i fred på do 😂😘) Endret 21. mars 2020 av solmåneogstjerner 1
Anbefalte innlegg