AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Hei! Jeg står midt oppi et boligkjøp, det har vært mye stress med korona og alt rundt dette som det medfører. Jeg har hatt nok å henge fingrene i om dagen. Faren min er for tiden i Thailand, der skulle han egentlig være til mai, men pga korona skal han reise hjem tidligere. Han ringte tidligere i uken og sa at nå begynte han å bli syk, dette haster og han må fort hjem. Så noen dager etter endrer han mening og sier han ikke er så dårlig allikevel og at han vil kose seg en uke til der nede. Jeg sier at jeg ikke skjønner hvordan han kan ønske å bli der nede og klarer å nyte det mens koronaen herjer som den gjør... Egentlig skulle han bestilt fly for idag, men det utsatte han altså. Så angående det med bestilling av fly så har han ringt meg ned og mast om dette i flere dager. Jeg sier at dette klarer du fint selv, det er du som har erfaring med å bestille flyreiser og jeg har mer enn nok å gjøre her hjemme. Han ga seg ikke og igår gjorde jeg som han sa og bestilte flybillett hjem.. Men så skjer det store...Mye tyder på at siden er svindel for han blir trukket fra konto TO ganger! Nå er det selvfølgelig rene h.... pga dette. Han sitter med to tusen kr igjen og sier at man ikke en gang kan ta ut mindre enn 500 bath der nede. Jeg kjenner jeg blir kraftig irritert, dette skulle han strengt tatt ha ordnet selv og jeg har hatt mer enn nok med andre ting å tenke på! Anonymkode: 60dab...dee
Kvinne87Rogaland Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Dekker ikke reiseforsikringen dette? Reiser bør alltid bestilles med kredittkort, da dekker forsikringen i kortet svindel. Hvilken side bestilte dere på? Kan jo være de har gjort en feil?
solmåneogstjerner Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 Trenger ikke å være svindel i den forstand. Jeg ble trukket to ganger fra SAS for en flyreise, fikk pengene tilbake noen få dager etter. Uansett så er det jo ikke din feil, så lenge du faktisk ikke har kjøpt to billetter. Han klarer å bestille sine egne billetter, om han har problemer med internett så kan man alltids ringe til fly- eller reiseselskap. Om han er kapabel til å reise til andre siden av jorden alene så kan han også ordne billetter selv. Han var/er i tillegg på ferie mens du ikke har det. Så han kan egentlig skylde seg selv. Og sannsynligvis får han pengene igjen 12
Leo Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Hvis dette er den samme faren i Thailand som har blitt omtalt i flere tråder her inne så er det vel ikke helt umulig at han er kapabel til å lyve om at han er trukket to ganger for å få TS til å overføre penger til seg. Dette ville jeg med andre ord ikke ha tatt for god fisk før jeg faktisk hadde sett oversikten fra bankkontoen/kredittkortet. 12
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 Deg igjen. Er vi på tråd nr 5 nå? Anonymkode: ec6c8...8d6 5
jabx Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg står midt oppi et boligkjøp, det har vært mye stress med korona og alt rundt dette som det medfører. Jeg har hatt nok å henge fingrene i om dagen. Faren min er for tiden i Thailand, der skulle han egentlig være til mai, men pga korona skal han reise hjem tidligere. Han ringte tidligere i uken og sa at nå begynte han å bli syk, dette haster og han må fort hjem. Så noen dager etter endrer han mening og sier han ikke er så dårlig allikevel og at han vil kose seg en uke til der nede. Jeg sier at jeg ikke skjønner hvordan han kan ønske å bli der nede og klarer å nyte det mens koronaen herjer som den gjør... Egentlig skulle han bestilt fly for idag, men det utsatte han altså. Så angående det med bestilling av fly så har han ringt meg ned og mast om dette i flere dager. Jeg sier at dette klarer du fint selv, det er du som har erfaring med å bestille flyreiser og jeg har mer enn nok å gjøre her hjemme. Han ga seg ikke og igår gjorde jeg som han sa og bestilte flybillett hjem.. Men så skjer det store...Mye tyder på at siden er svindel for han blir trukket fra konto TO ganger! Nå er det selvfølgelig rene h.... pga dette. Han sitter med to tusen kr igjen og sier at man ikke en gang kan ta ut mindre enn 500 bath der nede. Jeg kjenner jeg blir kraftig irritert, dette skulle han strengt tatt ha ordnet selv og jeg har hatt mer enn nok med andre ting å tenke på! Anonymkode: 60dab...dee Synd, trist, leit. Han er en voksen mann. Han får ordne opp selv. Gi beskjed om at du har nok å tenke på, og at du ikke vil høre noe mer om saken.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Deg igjen. Er vi på tråd nr 5 nå? Anonymkode: ec6c8...8d6 Ja, dessverre! Ts Anonymkode: 60dab...dee
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, dessverre! Ts Anonymkode: 60dab...dee Herregud. Du må bare slutte å bry deg å be han ordne ting selv. Hvordan gidder du? Anonymkode: 0e67e...214 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dessverre! Ts Anonymkode: 60dab...dee Hvorfor gidder du å styre med han der egentlig? Anonymkode: 3cd6a...a2d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Du må bare slutte å bry deg å be han ordne ting selv. Hvordan gidder du? Anonymkode: 0e67e...214 Fordi det er faren min. Men ja, enig med deg, begynner å bli ganske lei nå. Ts Anonymkode: 60dab...dee
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er faren min. Men ja, enig med deg, begynner å bli ganske lei nå. Ts Anonymkode: 60dab...dee Man MÅ ikke tåle alt mulig dritt bare fordi det er familie altså. Anonymkode: 3cd6a...a2d 1
Nymerïa Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 TS, du vet godt nå at den mannen må du holde på armlengdes avstand når det gjelder penger. Når du glipper på denne måten går det galt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #13 Skrevet 22. mars 2020 La han være. La han seile sin egen sjø. Selg leiligheten din som han bor i. Han der går det kun en vei med nå. Anonymkode: 55800...ded 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #14 Skrevet 25. mars 2020 Han bør bli der nede. Hvis han uansett har følt seg dårlig er han smitte fare for andre og bør langt ifra entre landet her. Da er han faktisk skyld at andre omkommer og blir smitta uansett.. tenk litt på det, og anbefaler deg å gi faen. Smitte bærere trenger vi ikke mer. Anonymkode: 86b3f...a5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå