AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Del Skrevet 21. mars 2020 Hei! Kjenner noen som har en blandingshund, 50% pitbull. 1,5 år Er dette lov? Anonymkode: 095a0...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Del Skrevet 21. mars 2020 Jeg lurte på om forbudet mot pitbull var blitt opphevet, men fant ikke noen informasjon om at det har det så regner med det fortsatt er forbudt. Lurer på hvordan de har klart å få pitbull i Norge? Hva når de har vært hos veterinæren? Jeg bryr meg ikke om at skikkelig flinke hundefolk har en veloppdragen pitbull, men 95% av alle hundeeiere er ikke det. Inkludert dette paret, denne hunden trekker så mye i bånd at de nesten velter overende og kan ikke vær løs overhodet Anonymkode: 095a0...ab1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Del Skrevet 21. mars 2020 Sier i de at det er en 50% Pit? Er mange såkalte Piter her i Norge, sannheten er at de er Staff mixer og Amstaff mixer. Vertrinæren sier ikke noe på det, og de melder heller ikke fra om en ulovlig rase kommer til de. Anonymkode: fbb1a...63b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 21. mars 2020 #4 Del Skrevet 21. mars 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kjenner noen som har en blandingshund, 50% pitbull. 1,5 år Er dette lov? Anonymkode: 095a0...ab1 Klippet fra mattilsynet sine sider: Faktaartikkel Forbudte hunder (raser) "Det er forbudt å holde enkelte raser i Norge som regnes som farlige raser. Forbudet gjelder også blandinger hvor en eller flere av disse rasene er med, uansett blandingsforhold. Hundetyper som er en blanding av hund og ulv anses også som farlige hunder, uansett blandingsforhold. Det er seks forbudte hunderaser pr. i dag. Disse er Pitbullterrier Amerikansk staffordshire terrier Fila brasileiro Toso inu Dogo argentino Tsjekkoslovakisk ulvehund. Det er også forbudt å avle eller innføre hunder, sæd eller embryo fra disse rasene. Bakgrunnen for at disse rasene er forbudt er at de ansees som potensielt farlige hunder som er spesielt aggressive, kampvillige og utholdende. Likeledes er det, uansett rase, forbudt å holde, avle eller innføre hunder som er gitt trening i å angripe eller forsvare seg eller hundeholderen mot mennesker og andre hunder, eller enkeltindivider som fremstår som spesielt aggressive, kampvillige eller med andre sterkt uønskede egenskaper eller fremtreden, slik at de kan være farlige for mennesker eller dyr. Dersom det er tvil om et dyr er en farlig hund kan politi og tollmyndigheter kreve at hundeholderen dokumenterer dens rase eller type etter nærmere bestemmelser. Hvis det er tvil om hundens rase, kan politiet avlive hunden eller kreve at hunden føres utenlands." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #5 Del Skrevet 25. mars 2020 Ikke bry deg du👍🏻 Så lenge hunden ikke har bitt deg eller noen du kjenner. Vet om mange hunder som drar i båndet og ikke kan være løse! Anonymkode: e34bb...4d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2020 #6 Del Skrevet 25. mars 2020 On 3/21/2020 at 2:27 AM, AnonymBruker said: Jeg lurte på om forbudet mot pitbull var blitt opphevet, men fant ikke noen informasjon om at det har det så regner med det fortsatt er forbudt. Lurer på hvordan de har klart å få pitbull i Norge? Hva når de har vært hos veterinæren? Jeg bryr meg ikke om at skikkelig flinke hundefolk har en veloppdragen pitbull, men 95% av alle hundeeiere er ikke det. Inkludert dette paret, denne hunden trekker så mye i bånd at de nesten velter overende og kan ikke vær løs overhodet Anonymkode: 095a0...ab1 Tviler det er pitbull. Og det er forøvrig helg feil- pitbull eiere verden over er stort sett helt vanlig kjedelig A4 folk så slapp helt av. Verden går IKKE under om hunden mot formodning har litt pit i seg. At den hopper og trekker har INGENTING MED RASEN Å GJØRE men eiere😆. MANGE hunder kan se ut som de har mye pitbull i seg UTEN at det er tilfellet Pust rolig ut og inn og konsentrer deg om deg selv. Anonymkode: e1cd5...b39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 25. mars 2020 #7 Del Skrevet 25. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tviler det er pitbull. Og det er forøvrig helg feil- pitbull eiere verden over er stort sett helt vanlig kjedelig A4 folk så slapp helt av. Verden går IKKE under om hunden mot formodning har litt pit i seg. At den hopper og trekker har INGENTING MED RASEN Å GJØRE men eiere😆. MANGE hunder kan se ut som de har mye pitbull i seg UTEN at det er tilfellet Pust rolig ut og inn og konsentrer deg om deg selv. Anonymkode: e1cd5...b39 Nettopp! Jeg møter daglig hunder som ser ut som at de kan ha Pit i seg, men det er jo ikke tilfelle. Disse er Staff mixer, og en og annen kan ha Amstaff i seg. Har selv en Staff og labrador mix, og han kan for noen se ut som en Pit. Men han er absolutt ikke det. Han kan dra som en gal til tider da han fortsatt er ung og under trening, men han er en snill og mild sjel. Når andre hunder er ufine eller kranglete så går han bare unna. Ikke en gang da de kommer helt opp i ansikte hans og knurrer svarer han. Å ja eiere av disse hundene er 99% vanlige A4 folk ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #8 Del Skrevet 26. mars 2020 Pitbull er verdens fineste familiehunder. De er så misforståtte. Og ja alle hunder er farlige hvis de ikke har det bra å brukes til kamper etc. De er vel forbudt fordi de brukes feil og ikke ene og alene fordi denne type hund er direkte farlig?! Anonymkode: a2bc9...6a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 26. mars 2020 #9 Del Skrevet 26. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Pitbull er verdens fineste familiehunder. De er så misforståtte. Og ja alle hunder er farlige hvis de ikke har det bra å brukes til kamper etc. De er vel forbudt fordi de brukes feil og ikke ene og alene fordi denne type hund er direkte farlig?! Anonymkode: a2bc9...6a2 Statestikken som brukes er jo også fra andre land hvor hunder brukes på en helt annen måte. De trenes til å passe på eiendommer, og de står alene ute i bakgårder og i kjetting i hager uten å bli sosialisert overhode. Da får man ikke akkurat noe godt utgangspunkt. De er forbudt fordi om de brukes feil, så er de mer utholdende og kamplystene enn andre raser. Men for min del er ett raseforbud feil. Det burde heller være andre restriksjoner. Jeg møter mye hunder hver dag, og bullehundene er ikke de som viser aggresjon når vi passerer for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå