Gå til innhold

Guilty pleasures i karantene/isolasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder meg hjemme alene på fjerde dagen fordi jeg har noen milde symptomer som kan være corona. Handlet heldigvis før jeg ble syk, så jeg har alt jeg trenger av mat og annet. Med ett unntak... jeg har ikke kjøpt inn noe snacks eller godterier 🙄 Har så lyst på potetgull og godteri, men jeg kan jo ikke dra på butikken og jeg får meg rett og slett ikke til å be noen andre om å handle inn det for meg 😂😂 Egentlig like greit, for jeg får ikke/orker jo ikke å trene nå mens jeg er syk og tilbringer 90 % av døgnet i sofa eller seng, så da er det kanskje like greit å ikke la kcal-inntaket sprette i været!

Noen andre som har havnet i samme knipe? Hva savner dere av såkalt drittmat?

#firstworldproblems 😆

Anonymkode: 1abdd...e92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Is også forresten! Jeg spiser omtrent aldri is (eller potetgull for den saks skyld) ellers, men nå har jeg lyst på det! 😂

AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon som deg, men jeg har vært isolert i 2 uker med Corona symptomer uten at jeg har fått det påvist. Jeg hadde godsaker men det er spist opp for flere dager siden, så nå fantaserer jeg om smågodtsjokolade, påskemarsipan ,potetgull, makroner og ingefær øl😋 Jeg mangler også noen ingredienser for å kunne lage søtsaker, så det siste døgnet har jeg begynt å få tanker om at siden jeg føler meg bedre nå kan jeg kanskje ta en kjapp tur bort på butikken for de sitter så langt inne å be noen handle. De som vet jeg syk tilbyr seg ikke å handle for meg, men jeg vet at jeg må holde meg inne til alle symptomer borte. 

Anonymkode: 04911...fd9

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme situasjon som deg, men jeg har vært isolert i 2 uker med Corona symptomer uten at jeg har fått det påvist. Jeg hadde godsaker men det er spist opp for flere dager siden, så nå fantaserer jeg om smågodtsjokolade, påskemarsipan ,potetgull, makroner og ingefær øl😋 Jeg mangler også noen ingredienser for å kunne lage søtsaker, så det siste døgnet har jeg begynt å få tanker om at siden jeg føler meg bedre nå kan jeg kanskje ta en kjapp tur bort på butikken for de sitter så langt inne å be noen handle. De som vet jeg syk tilbyr seg ikke å handle for meg, men jeg vet at jeg må holde meg inne til alle symptomer borte. 

Du kan vel spørre noen om å handle for deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går ann å bestille matvarer på nett og få levert på døra. :) Vet iallefall at Meny tilbyr dette. Hadde ikke overlevd så lenge uten noe godt😂

Anonymkode: 4e34f...a6a

AnonymBruker
Skrevet

Du kan lage potetgull. Bake bronwnies. 

Anonymkode: 12d65...c2b

Skrevet (endret)

Hvis jeg hadde vært naboen din, TS, hadde jeg glatt kjøpt potetgull eller noe annet til deg neste gang jeg går på butikken. Det er bare å spørre, jeg tviler på at det blir noen stor sak ut av det. (Hvis du derimot hadde prøvd å sende meg i ens ærend for å kjøpe sånt hadde jeg muligens blitt litt irritert. Vi prøver å begrense butikkbesøkene av åpenbare grunner.)

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Potensiell smittespreder oppdaget. Frivillig hjemmekarantene fungerer tydeligvis ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Har du ingredienser til å lage en enkel sjokoladekake i microen?

https://www.chelsea.co.nz/browse-recipes/microwave-brownie/
(Finnes andre oppskrifter med litt andre ingredienser, Google microwave brownie.)

Hvis ikke anbefaler jeg deg å spørre om noen kan kjøpe inn noe du kan ha som snacks. Værsåsnill å ikke dra på butikken. Du kan i verste fall ta livet av andre. Eller smitte noen, som smitter noen som vil dø. Ikke gjør det.

Spør en nabo eller god venn, eller nære familiemedlem. Hadde du spurt meg, uansett om vi bare hadde vært naboer eller kollegaer, hadde jeg fint kjøpt med noe snacks til deg neste gang jeg skulle på butikken og satt det på trappa di. Overfør penger via vipps, gjerne med en liten bonus som takk for at de gjorde det.

I verste fall sier de nei, da sier du bare "ok :) " spør du bare noen andre.

Anonymkode: 1247a...138

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Tension skrev:

Potensiell smittespreder oppdaget. Frivillig hjemmekarantene fungerer tydeligvis ikke.

Slapp av du da.De aller fleste hadde ikke sittet isolert sånn som jeg har gjort når de ikke har blitt testet for korona,så jeg synes jeg tar mitt ansvar som "bare influensasyk" alvorlig.Naboen min nedenunder hoster som en gammel alkis,men er ute med venner og familie.Jeg hadde ikke menget meg med folk hadde jeg hostet sånn.Jeg er såpass ansvarsfull at jeg ikke går på butikken nå når jeg er forkjølet,men det er hardt å sitte inne såpass lenge når jeg ikke er sengeliggende lenger.Det er nesten ingen som vet at jeg har satt meg selv i isolasjon,og de tre jeg har sagt det til har ikke lyst å gå på butikken.Alle regner med at noen andre gjør det...Å savne godteri i en sånn situasjon er det minst viktige,vanlig mat er det viktigste.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av du da.De aller fleste hadde ikke sittet isolert sånn som jeg har gjort når de ikke har blitt testet for korona,så jeg synes jeg tar mitt ansvar som "bare influensasyk" alvorlig.Naboen min nedenunder hoster som en gammel alkis,men er ute med venner og familie.Jeg hadde ikke menget meg med folk hadde jeg hostet sånn.Jeg er såpass ansvarsfull at jeg ikke går på butikken nå når jeg er forkjølet,men det er hardt å sitte inne såpass lenge når jeg ikke er sengeliggende lenger.Det er nesten ingen som vet at jeg har satt meg selv i isolasjon,og de tre jeg har sagt det til har ikke lyst å gå på butikken.Alle regner med at noen andre gjør det...Å savne godteri i en sånn situasjon er det minst viktige,vanlig mat er det viktigste.

Ts

Du er jo ikke TS! 🙄

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går ann å bestille matvarer på nett og få levert på døra. :) Vet iallefall at Meny tilbyr dette. Hadde ikke overlevd så lenge uten noe godt😂

Anonymkode: 4e34f...a6a

Noe sånt finnes ikke her i byen - eller, det gjør kanskje det nå? Tror det var en butikk eller to i nærheten som har informert om at de kan kjøre hjem til folk. Men jeg har jo folk som kan handle for meg, og å bare "bestille" snacks/godteri er omtrent like flaut uansett om det er butikken eller mine nære som står for leveringen 😅

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan lage potetgull. Bake bronwnies. 

Anonymkode: 12d65...c2b

Har ikke noe å lage potetgull av, og å lage brownies er jo ikke noe vits når det er potetgull og godteri jeg har lyst på 🤷‍♀️😂

5 timer siden, NymeriaRhoynar skrev:

Hvis jeg hadde vært naboen din, TS, hadde jeg glatt kjøpt potetgull eller noe annet til deg neste gang jeg går på butikken. Det er bare å spørre, jeg tviler på at det blir noen stor sak ut av det. (Hvis du derimot hadde prøvd å sende meg i ens ærend for å kjøpe sånt hadde jeg muligens blitt litt irritert. Vi prøver å begrense butikkbesøkene av åpenbare grunner.)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke anbefaler jeg deg å spørre om noen kan kjøpe inn noe du kan ha som snacks. Værsåsnill å ikke dra på butikken. Du kan i verste fall ta livet av andre. Eller smitte noen, som smitter noen som vil dø. Ikke gjør det.

Spør en nabo eller god venn, eller nære familiemedlem. Hadde du spurt meg, uansett om vi bare hadde vært naboer eller kollegaer, hadde jeg fint kjøpt med noe snacks til deg neste gang jeg skulle på butikken og satt det på trappa di. Overfør penger via vipps, gjerne med en liten bonus som takk for at de gjorde det.

I verste fall sier de nei, da sier du bare "ok :) " spør du bare noen andre.

Det er jeg som er TS, og for meg er det selvsagt helt uaktuelt å gå på butikken så lenge jeg er syk 😊 Jeg har fått spørsmål fra andre om det er noe de skal handle for meg, så det hadde nok ikke vært noe problem! 🥰 Men igjen, jeg mangler jo ingenting annet enn unødvendige ting 😂

AnonymBruker
Skrevet

Synes også det blir feil å få noen til å handle "melk, brød, paprika, tomat, agurk, håndsåpe, leverpostei, syltetøy og en pose potetgull", for da utsetter jeg dem jo for ekstra smittefare ved at de må finne frem enda flere varer i butikken 😅 Jeg tror rett og slett jeg får klare meg uten i noen dager til! #firstworldproblems 😂

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes også det blir feil å få noen til å handle "melk, brød, paprika, tomat, agurk, håndsåpe, leverpostei, syltetøy og en pose potetgull", for da utsetter jeg dem jo for ekstra smittefare ved at de må finne frem enda flere varer i butikken 😅 Jeg tror rett og slett jeg får klare meg uten i noen dager til! #firstworldproblems 😂

Uansett burde butikkene vært stengt for lengst, handling ville dermed bli umulig.

Anonymkode: 7a50c...420

AnonymBruker
Skrevet

😀Sorry at jeg skrev at jeg er ts når jeg ikke er det. Jeg glemte meg faktisk for jeg er trådstarter et annet sted her på Kg og rotet litt. Det går litt i surr når man sitter med brakkesyke.. 😁

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter også i snacks-krise her etter jeg spiste opp ritz-kjeksen min. Men hvis du har ost og mikrobølgeovn så kan du lett lage litt egen snacks slik som dette:
Ta en stor tallerken og dekk den med bakepapir. Høvle et par korte strimler med ost og legg de godt spredt på fatet (ikke for store biter, 6 biter er passe. Ellers renner det utover og smelter sammen)

Putt det i mikroen og varm det i kanskje rundt 2 minutter på full varme. Det skal frese ganske godt i osten, nesten så du er redd for at det kan bli brent. Når det er ferdig, ta det ut, og pirk bitene løs fra papiret med tuppen av en gaffel så de lufter og kjøler seg litt. Da skal osten være helt sprø og crunchy som snacks. Hvis det er bløtt og trådete så har det stått for lite. Er bitene blitt betydelig brune har de stått litt for lenge. Bitene skal ha ganske vanlig ostefarge.

Man kan gjerne strø litt grillkrydder, gastromat eller annet krydder på, men osten er egentlig smakfull og salt nok som den er uten krydder.

Anonymkode: dd3ec...33b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sitter også i snacks-krise her etter jeg spiste opp ritz-kjeksen min. Men hvis du har ost og mikrobølgeovn så kan du lett lage litt egen snacks slik som dette:
Ta en stor tallerken og dekk den med bakepapir. Høvle et par korte strimler med ost og legg de godt spredt på fatet (ikke for store biter, 6 biter er passe. Ellers renner det utover og smelter sammen)

Putt det i mikroen og varm det i kanskje rundt 2 minutter på full varme. Det skal frese ganske godt i osten, nesten så du er redd for at det kan bli brent. Når det er ferdig, ta det ut, og pirk bitene løs fra papiret med tuppen av en gaffel så de lufter og kjøler seg litt. Da skal osten være helt sprø og crunchy som snacks. Hvis det er bløtt og trådete så har det stått for lite. Er bitene blitt betydelig brune har de stått litt for lenge. Bitene skal ha ganske vanlig ostefarge.

Man kan gjerne strø litt grillkrydder, gastromat eller annet krydder på, men osten er egentlig smakfull og salt nok som den er uten krydder.

Anonymkode: dd3ec...33b

Ja, dette kan jeg skrive under på er veldig godt som snacks! Kan også gjøre det samme med pepperoni. Mon tro om man kan gjøre det samme med salami? Er også godt sammen med dip, hvis man har rømme, kesam, yoghurt naturell e.l. stående. Bland i det krydderet du ønsker deg, også har du en dip.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips! Har både ost og pepperoni tilgjengelig 😅  Har forresten tenkt å lage hjemmelaget pizza i dag, det er jo tross alt lørdag!

TS

• Liker 3
  • Opprett ny...