Gå til innhold

Hvis skolene er stengt frem til høsten..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som noen tror.. Tror dere elevene må gå trinnet sitt om igjen da? Mtp at noen barn ikke får den hjelpen de trenger hjemme til å nå kompetansemålene, og at man med hjemmeskole ikke får gått igjen pensum på den måten lærerne skulle gjort. 

Hva tror dere? 

Anonymkode: d43ca...9bc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke.

Anonymkode: 16c5a...2b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gjennom pensum skulle det stå :)

Skrevet

Det trur eg ikkje heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I andre halvdel av nittitallet, da jeg begynte på skolen, hoppet alle elever over ett klassetrinn - så det er jo blitt prøvd tidligere (og gikk ganske greit såvidt jeg vet). At samtlige unger i Norge skal måtte ta et klassetrinn på nytt er en ren utopi, og ville også kostet alt for mye å gjennomføre sett i lys av at vi allerede er på vei til å kjøre landets økonomi i dass.

Anonymkode: 51237...5fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo i såfall en ypperlig mulighet til å rette opp i feilen med å sende 6-åringene på skole. Så kan vi gå tilbake til 1. klasse som 7-åringer og 9 trinns grunnskole. 

Anonymkode: b8725...fe8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I andre halvdel av nittitallet, da jeg begynte på skolen, hoppet alle elever over ett klassetrinn - så det er jo blitt prøvd tidligere (og gikk ganske greit såvidt jeg vet). 

Nei, du har misforstått. Alle elever hoppet absolutt ikke over noe trinn. Jeg "hoppet" selv fra 5. til 7. klasse, men bare i navnet, ikke i gavnet. Dvs: 7. klasse var det samme som før het 6. klasse. Jeg (og mine jevnaldrende) fikk altså de vanlige 9 årene i grunnskolen. Mens de som begynte i første klasse samme år som jeg "hoppet" til 7., var første kull som fikk tiårig grunnskole. 

Anonymkode: 8c4bd...ce1

• Liker 16
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I andre halvdel av nittitallet, da jeg begynte på skolen, hoppet alle elever over ett klassetrinn - så det er jo blitt prøvd tidligere (og gikk ganske greit såvidt jeg vet). At samtlige unger i Norge skal måtte ta et klassetrinn på nytt er en ren utopi, og ville også kostet alt for mye å gjennomføre sett i lys av at vi allerede er på vei til å kjøre landets økonomi i dass.

Vi hoppet da ikke over et trinn. Vi fulgte den gamle reformen ut skolen. Kun med endring i tallet på trinnet. Og fikk selvsagt opplæring i det vi skulle. Jeg gikk på ungdomsskolen da, hadde nok merket om vi hoppet over et helt år med matte- eller engelskundervisning for eksempel. Du har nok misforstått en del av den reformen...

Nei, selvsagt må man ikke gå et trinn om igjen, uansett hvor langvarig dette er. Man tar igjen det meste, med fokus på det viktigste. Det er utrolig mye i skolen som kan kuttes ut uten at det går særlig utover utdannelsen. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du snakker om Reform 97 her. Jeg hoppet fra 4. til 6.klasse, men det betyr ikke at vi ikke lærte det vi skulle ha lært på 5.trinn..

Endret av Expandable86
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Å måtte ta igjen år av grunnskolen er ikke en greie lenger.

Anonymkode: 008e8...56a

Gjest Albbas
Skrevet

Ingen må gå om igjen, men blir det så langvarig vil det selvfølgelig bli enorme sosiale forskjeller på hvem som har fått god hjemmeopplæring og de som ikke har fått. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som noen tror.. Tror dere elevene må gå trinnet sitt om igjen da? Mtp at noen barn ikke får den hjelpen de trenger hjemme til å nå kompetansemålene, og at man med hjemmeskole ikke får gått igjen pensum på den måten lærerne skulle gjort. 

Hva tror dere? 

Det som jeg tror er at om arbeidsplassen min skal være stengt helt til høsten så kommer de til å gå konkurs og jeg må på jobbjakt.  Jeg tror ikke at elevene må gå samme klassetrinn dersom skolen er stengt helt til høsten. Det er snakk om 3,5 måned og det er ikke så mye. 

Anonymkode: 95a58...d06

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Albbas skrev:

Ingen må gå om igjen, men blir det så langvarig vil det selvfølgelig bli enorme sosiale forskjeller på hvem som har fått god hjemmeopplæring og de som ikke har fått. 

Eller det vises mer tydelig hvem skolen er minst utfordrende for. Det er faktisk ikke sånn at de dyktigste elevene alltid «preppes» og holdes i hånden hjemme. Noen er født mer evnerike enn andre, uansett sosial status.

Anonymkode: 616a6...608

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Albbas skrev:

Ja, virkelig! Jeg syntes synd på de barna som sitter hjemme med foreldre som ikke kan gi de undervisning. Kanskje kan ikke foreldrene norsk, kanskje er de analfabeter selv, det er mange skjebner der ute nå...

Anonymkode: 87a19...43e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skolene vil åpne igjen etter påske!

Anonymkode: 9bbe8...383

• Liker 3
  • Opprett ny...