Gå til innhold

Noen som har kansellert en billett med skyscanner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en billett med Norwegian via  Skyscanner. Må kansellere pgr Coronaen.  Skyscanner mener Norwegian må kansellere bill. Betalingen er gjort direkte med dem og at skyskanner ikke har bookingtjeneste.  Det kan jeg bevise med å vise at Norwegian står på bankkontoen. Norwegian henviser til at når det er gått igjennom et annet sted må de betale.  Hm.. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva står det i vilkårene til skyskanner da? De fleste selskap har jo full korona refusjon på biletter nå. Så veldig rart at det plutselig var et problem. 

For changes, cancellations or refunds, we recommend that you contact the travel provider that you completed your booking with. As a travel search engine, Skyscanner doesn't take your booking or payment ourselves. Instead, we pass you through to your chosen airline or travel agent where you make your booking directly.

In light of the travel restrictions due to COVID-19, we are currently offering CashPoints as a ticket refund if you choose to cancel your booking. Conditions apply.

Flex and PremiumFlex tickets are fully refundable and can be cancelled on My Travels.

Ser ut som norwegian ikke gir refusjon på low fare biletter, kun cash points.

Anonymkode: 3ce88...f39

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva står det i vilkårene til skyskanner da? De fleste selskap har jo full korona refusjon på biletter nå. Så veldig rart at det plutselig var et problem. 

For changes, cancellations or refunds, we recommend that you contact the travel provider that you completed your booking with. As a travel search engine, Skyscanner doesn't take your booking or payment ourselves. Instead, we pass you through to your chosen airline or travel agent where you make your booking directly.

In light of the travel restrictions due to COVID-19, we are currently offering CashPoints as a ticket refund if you choose to cancel your booking. Conditions apply.

Flex and PremiumFlex tickets are fully refundable and can be cancelled on My Travels.

Ser ut som norwegian ikke gir refusjon på low fare biletter, kun cash points.

Anonymkode: 3ce88...f39

Det er greit, men de vil alikevel at skyscanner skal kansellere. Ber meg om å sende skyscanner dette

image.thumb.png.baef4fb6dbbd784556822c7d006a5e17.png

Skrevet

Har sendt Norwegian en melding på fb. Opratørene på telefon står på sitt. La med svaret fra Skyscanner og policien deres

Skrevet (endret)
46 minutter siden, Cecilie82 skrev:

Jeg har kjøpt en billett med Norwegian via  Skyscanner. Må kansellere pgr Coronaen.  Skyscanner mener Norwegian må kansellere bill. Betalingen er gjort direkte med dem og at skyskanner ikke har bookingtjeneste.  Det kan jeg bevise med å vise at Norwegian står på bankkontoen. Norwegian henviser til at når det er gått igjennom et annet sted må de betale.  Hm.. 

Derfor bestiller jeg alltid flybiletter direkte fra flyselskapet. Finnes så utrolig masse eksempler på trøbbel for de som kjøper via tredjepart.

Hvem er det forøvrig du virkelig har kjøpt billetten fra??

Skyscanner er jo kun en formidlingstjeneste, hvem er det du faktisk har kjøpt biletten gjennom?

Endret av Kjetil E
Skrevet (endret)

Shit det er jo direkte med Norwegian. Men i alle dager. Fordi jeg har brukt en søkemotor for å finne billet så vil ikke de ikke kansellere billeten dvs gi meg chaspoints

Endret av Cecilie82
Skrevet (endret)

Får ringe Norwegian igjen i morgen. Prøve å si jeg har bestilt turen via de og betalingen har ikke gått via skyscanner. Det er som blir nevnt en søkemotor ikke en bookingtjeneste 

Jeg fikk jo en bekreftelse fra søkemotoren Skyscanner også på flyreisen da. Kan det være de er et mellomledd på bestillingen?

Endret av Cecilie82
Skrevet
10 timer siden, Cecilie82 skrev:

Shit det er jo direkte med Norwegian. Men i alle dager. Fordi jeg har brukt en søkemotor for å finne billet så vil ikke de ikke kansellere billeten dvs gi meg chaspoints

Skyscanner selger og videreformidler ikke billetter. De videreformidler bare de som selger billetter, enten operatøren selv eller en som videreselger. Jeg har brukt Skyscanner mye, og har aldri opplevd at jeg har bestilt noe fra Skyscanner selv. De sender alltid videre til noen andre, som Norwegian, Ticket, osv.

Du har søkt via Skyscanner og ble da sendt til Norwegian sine sider for bestilling, ikke sant? Da er det Norwegian som er ansvarlige.

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, jabx skrev:

Skyscanner selger og videreformidler ikke billetter. De videreformidler bare de som selger billetter, enten operatøren selv eller en som videreselger. Jeg har brukt Skyscanner mye, og har aldri opplevd at jeg har bestilt noe fra Skyscanner selv. De sender alltid videre til noen andre, som Norwegian, Ticket, osv.

Du har søkt via Skyscanner og ble da sendt til Norwegian sine sider for bestilling, ikke sant? Da er det Norwegian som er ansvarlige.

hva skal jeg si til Norwegian? Hjalp ikke når jeg sa jeg kunne sende posteringen av betalingen . De henviser til regelverket om tredjepart og mellomledd i bestillingen  noe som ikke er tilfelle her

Endret av Cecilie82
Skrevet
13 timer siden, Cecilie82 skrev:

Du må finne hvem du faktisk har kjøpt billetten av, det er ikke Skyscanner, de selger ikke billetter. (De er en søkemotor). Og sannsynligvis er det heller ikke Norwegian. Sannsynligvis er det et mer eller mindre obskurd nettreisebyrå som i beste fall er vannskelig å få tak i.

Derfor jeg bestiller alltid flybilletter direkte hos selskapet.

Skrevet

fikk en grei løsning på det hele. Traff en hyggelig engelsktalende fra Norwegian som anbefalte meg til å booke bill til et seinere tidspunkt. Får en engangskode fra nettsiden deres. Kan brukes en gang. Så må tenke ut når det er trygt å reise til Oslo for å besøke fam medlem

Skrevet
27 minutter siden, Kjetil E skrev:

Du må finne hvem du faktisk har kjøpt billetten av, det er ikke Skyscanner, de selger ikke billetter. (De er en søkemotor). Og sannsynligvis er det heller ikke Norwegian. Sannsynligvis er det et mer eller mindre obskurd nettreisebyrå som i beste fall er vannskelig å få tak i.

Derfor jeg bestiller alltid flybilletter direkte hos selskapet.

men i så tilfelle hvordan kan en finne det når det ikke står nevnt noe sted

Skrevet
1 time siden, Cecilie82 skrev:

men i så tilfelle hvordan kan en finne det når det ikke står nevnt noe sted

Har du en e-post av bestillingen? Se om det kan stå der. Eventuelt hvem som er avsender av e-posten.

Skrevet (endret)
2 timer siden, Kjetil E skrev:

Har du en e-post av bestillingen? Se om det kan stå der. Eventuelt hvem som er avsender av e-posten.

Bekreftelsen fra Skyscanner står det bestlt med Norwegian air Shuttle. Like langt der Event måtte jeg ha spurt Skyscanner om de har brukt et mellomledd

Endret av Cecilie82
Skrevet

Så betalte du direkte til Norwegian på norwegian.no, eller betalte du via en annen side (skyscanner.no)?

Skrevet
12 minutter siden, jabx skrev:

Så betalte du direkte til Norwegian på norwegian.no, eller betalte du via en annen side (skyscanner.no)?

på kontoutskriften får jeg ikke treff på Skyscanner. Får derimot treff på en postering til Norwegian

AnonymBruker
Skrevet

Er dette en billett du får igjen penger for ved å kansellere selv? Hvis ikke trenger du vel ikke kansellere. Sannsynligvis må Norwegian kansellere, og da får du igjen pengene.

Anonymkode: a379a...9c4

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en billett du får igjen penger for ved å kansellere selv? Hvis ikke trenger du vel ikke kansellere. Sannsynligvis må Norwegian kansellere, og da får du igjen pengene.

Anonymkode: a379a...9c4

verken Norwegian eller Skyscanner vil kansellere. Skyller på hverandre og mener at den andre må kansellere. Fikk alternativ om å booke ny tur seinere og event betale mellomlegg. Har low fare ticet hadde jeg ikke brukt Skyscanner så hadde jeg fått det som poeng til bruk ved seinere flyvning

Endret av Cecilie82
Skrevet
2 timer siden, Cecilie82 skrev:

på kontoutskriften får jeg ikke treff på Skyscanner. Får derimot treff på en postering til Norwegian

Spørsmålet var hvor og hvordan du betalte. Gjorde du det på Norwegians nettsider? Eller var det på skyscanner.no eller noe annet?

Skrevet (endret)
12 timer siden, jabx skrev:

Spørsmålet var hvor og hvordan du betalte. Gjorde du det på Norwegians nettsider? Eller var det på skyscanner.no eller noe annet?

Nå spør du godt. Gikk inn på Skyscanner igjen og fant en tilfeldig Norwegian reise. Ble videresendt til Norwegian for å logge inn som bruker og for å betale. Logget ikke inn denne gang. Tror ikke jeg har annet valg en å bestille ny tur seinere

Endret av Cecilie82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...