Cecilie82 Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har kjøpt en billett med Norwegian via Skyscanner. Må kansellere pgr Coronaen. Skyscanner mener Norwegian må kansellere bill. Betalingen er gjort direkte med dem og at skyskanner ikke har bookingtjeneste. Det kan jeg bevise med å vise at Norwegian står på bankkontoen. Norwegian henviser til at når det er gått igjennom et annet sted må de betale. Hm..
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Hva står det i vilkårene til skyskanner da? De fleste selskap har jo full korona refusjon på biletter nå. Så veldig rart at det plutselig var et problem. For changes, cancellations or refunds, we recommend that you contact the travel provider that you completed your booking with. As a travel search engine, Skyscanner doesn't take your booking or payment ourselves. Instead, we pass you through to your chosen airline or travel agent where you make your booking directly. In light of the travel restrictions due to COVID-19, we are currently offering CashPoints as a ticket refund if you choose to cancel your booking. Conditions apply. Flex and PremiumFlex tickets are fully refundable and can be cancelled on My Travels. Ser ut som norwegian ikke gir refusjon på low fare biletter, kun cash points. Anonymkode: 3ce88...f39
Cecilie82 Skrevet 20. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva står det i vilkårene til skyskanner da? De fleste selskap har jo full korona refusjon på biletter nå. Så veldig rart at det plutselig var et problem. For changes, cancellations or refunds, we recommend that you contact the travel provider that you completed your booking with. As a travel search engine, Skyscanner doesn't take your booking or payment ourselves. Instead, we pass you through to your chosen airline or travel agent where you make your booking directly. In light of the travel restrictions due to COVID-19, we are currently offering CashPoints as a ticket refund if you choose to cancel your booking. Conditions apply. Flex and PremiumFlex tickets are fully refundable and can be cancelled on My Travels. Ser ut som norwegian ikke gir refusjon på low fare biletter, kun cash points. Anonymkode: 3ce88...f39 Det er greit, men de vil alikevel at skyscanner skal kansellere. Ber meg om å sende skyscanner dette
Cecilie82 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2020 Har sendt Norwegian en melding på fb. Opratørene på telefon står på sitt. La med svaret fra Skyscanner og policien deres
Kjetil E Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 46 minutter siden, Cecilie82 skrev: Jeg har kjøpt en billett med Norwegian via Skyscanner. Må kansellere pgr Coronaen. Skyscanner mener Norwegian må kansellere bill. Betalingen er gjort direkte med dem og at skyskanner ikke har bookingtjeneste. Det kan jeg bevise med å vise at Norwegian står på bankkontoen. Norwegian henviser til at når det er gått igjennom et annet sted må de betale. Hm.. Derfor bestiller jeg alltid flybiletter direkte fra flyselskapet. Finnes så utrolig masse eksempler på trøbbel for de som kjøper via tredjepart. Hvem er det forøvrig du virkelig har kjøpt billetten fra?? Skyscanner er jo kun en formidlingstjeneste, hvem er det du faktisk har kjøpt biletten gjennom? Endret 21. mars 2020 av Kjetil E
Cecilie82 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2020 (endret) Shit det er jo direkte med Norwegian. Men i alle dager. Fordi jeg har brukt en søkemotor for å finne billet så vil ikke de ikke kansellere billeten dvs gi meg chaspoints Endret 21. mars 2020 av Cecilie82
Cecilie82 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2020 (endret) Får ringe Norwegian igjen i morgen. Prøve å si jeg har bestilt turen via de og betalingen har ikke gått via skyscanner. Det er som blir nevnt en søkemotor ikke en bookingtjeneste Jeg fikk jo en bekreftelse fra søkemotoren Skyscanner også på flyreisen da. Kan det være de er et mellomledd på bestillingen? Endret 21. mars 2020 av Cecilie82
jabx Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 10 timer siden, Cecilie82 skrev: Shit det er jo direkte med Norwegian. Men i alle dager. Fordi jeg har brukt en søkemotor for å finne billet så vil ikke de ikke kansellere billeten dvs gi meg chaspoints Skyscanner selger og videreformidler ikke billetter. De videreformidler bare de som selger billetter, enten operatøren selv eller en som videreselger. Jeg har brukt Skyscanner mye, og har aldri opplevd at jeg har bestilt noe fra Skyscanner selv. De sender alltid videre til noen andre, som Norwegian, Ticket, osv. Du har søkt via Skyscanner og ble da sendt til Norwegian sine sider for bestilling, ikke sant? Da er det Norwegian som er ansvarlige. 1
Cecilie82 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 1 time siden, jabx skrev: Skyscanner selger og videreformidler ikke billetter. De videreformidler bare de som selger billetter, enten operatøren selv eller en som videreselger. Jeg har brukt Skyscanner mye, og har aldri opplevd at jeg har bestilt noe fra Skyscanner selv. De sender alltid videre til noen andre, som Norwegian, Ticket, osv. Du har søkt via Skyscanner og ble da sendt til Norwegian sine sider for bestilling, ikke sant? Da er det Norwegian som er ansvarlige. hva skal jeg si til Norwegian? Hjalp ikke når jeg sa jeg kunne sende posteringen av betalingen . De henviser til regelverket om tredjepart og mellomledd i bestillingen noe som ikke er tilfelle her Endret 21. mars 2020 av Cecilie82
Kjetil E Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 13 timer siden, Cecilie82 skrev: Shit det er jo direkte med Norwegian. Men i alle dager. Fordi jeg har brukt en søkemotor for å finne billet så vil ikke de ikke kansellere billeten dvs gi meg chaspoints Du må finne hvem du faktisk har kjøpt billetten av, det er ikke Skyscanner, de selger ikke billetter. (De er en søkemotor). Og sannsynligvis er det heller ikke Norwegian. Sannsynligvis er det et mer eller mindre obskurd nettreisebyrå som i beste fall er vannskelig å få tak i. Derfor jeg bestiller alltid flybilletter direkte hos selskapet.
Cecilie82 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #11 Skrevet 21. mars 2020 fikk en grei løsning på det hele. Traff en hyggelig engelsktalende fra Norwegian som anbefalte meg til å booke bill til et seinere tidspunkt. Får en engangskode fra nettsiden deres. Kan brukes en gang. Så må tenke ut når det er trygt å reise til Oslo for å besøke fam medlem
Cecilie82 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #12 Skrevet 21. mars 2020 27 minutter siden, Kjetil E skrev: Du må finne hvem du faktisk har kjøpt billetten av, det er ikke Skyscanner, de selger ikke billetter. (De er en søkemotor). Og sannsynligvis er det heller ikke Norwegian. Sannsynligvis er det et mer eller mindre obskurd nettreisebyrå som i beste fall er vannskelig å få tak i. Derfor jeg bestiller alltid flybilletter direkte hos selskapet. men i så tilfelle hvordan kan en finne det når det ikke står nevnt noe sted
Kjetil E Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, Cecilie82 skrev: men i så tilfelle hvordan kan en finne det når det ikke står nevnt noe sted Har du en e-post av bestillingen? Se om det kan stå der. Eventuelt hvem som er avsender av e-posten.
Cecilie82 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 2 timer siden, Kjetil E skrev: Har du en e-post av bestillingen? Se om det kan stå der. Eventuelt hvem som er avsender av e-posten. Bekreftelsen fra Skyscanner står det bestlt med Norwegian air Shuttle. Like langt der Event måtte jeg ha spurt Skyscanner om de har brukt et mellomledd Endret 21. mars 2020 av Cecilie82
jabx Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 Så betalte du direkte til Norwegian på norwegian.no, eller betalte du via en annen side (skyscanner.no)?
Cecilie82 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #16 Skrevet 21. mars 2020 12 minutter siden, jabx skrev: Så betalte du direkte til Norwegian på norwegian.no, eller betalte du via en annen side (skyscanner.no)? på kontoutskriften får jeg ikke treff på Skyscanner. Får derimot treff på en postering til Norwegian
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 Er dette en billett du får igjen penger for ved å kansellere selv? Hvis ikke trenger du vel ikke kansellere. Sannsynligvis må Norwegian kansellere, og da får du igjen pengene. Anonymkode: a379a...9c4
Cecilie82 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #18 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette en billett du får igjen penger for ved å kansellere selv? Hvis ikke trenger du vel ikke kansellere. Sannsynligvis må Norwegian kansellere, og da får du igjen pengene. Anonymkode: a379a...9c4 verken Norwegian eller Skyscanner vil kansellere. Skyller på hverandre og mener at den andre må kansellere. Fikk alternativ om å booke ny tur seinere og event betale mellomlegg. Har low fare ticet hadde jeg ikke brukt Skyscanner så hadde jeg fått det som poeng til bruk ved seinere flyvning Endret 21. mars 2020 av Cecilie82
jabx Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 2 timer siden, Cecilie82 skrev: på kontoutskriften får jeg ikke treff på Skyscanner. Får derimot treff på en postering til Norwegian Spørsmålet var hvor og hvordan du betalte. Gjorde du det på Norwegians nettsider? Eller var det på skyscanner.no eller noe annet?
Cecilie82 Skrevet 21. mars 2020 Forfatter #20 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 12 timer siden, jabx skrev: Spørsmålet var hvor og hvordan du betalte. Gjorde du det på Norwegians nettsider? Eller var det på skyscanner.no eller noe annet? Nå spør du godt. Gikk inn på Skyscanner igjen og fant en tilfeldig Norwegian reise. Ble videresendt til Norwegian for å logge inn som bruker og for å betale. Logget ikke inn denne gang. Tror ikke jeg har annet valg en å bestille ny tur seinere Endret 22. mars 2020 av Cecilie82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå