Gå til innhold

Korona i Tyrkia

Anbefalte innlegg

Gjest mia10
Skrevet (endret)

Det gikk lang tid før de fikk (eller registrerte) sitt første tilfelle, tallene på smittede og døde er forbausende lave. Tror dere at dette stemmer? 

Jeg fant denne videoen som visstnok er tatt opp på et sykehus i Ankara denne uken. Jeg tror at de skjuler enorme mørketall, bl.a. siden de arresterte denne legen etter at videoen ble lekket.

Kan Tyrkia bli som Italia? 

Endret av mia10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oj, håper det er "fake news", hvis ikke blir det sikkert stygt.

Anonymkode: 930ea...b75

Gjest mia10
Skrevet

Ja, vi kan håpe, men jeg har tenkt at det må være underrapportering. Ser man på alle landene rundt, så er det rart om Tyrkia skulle være bortimot helt grønn sone. Jeg tror det er helt ute av kontroll allerede siden det er merkelig at de stengte ned restauranter, skoler m.m. med kun noen få smittede. 

AnonymBruker
Skrevet

Har tyrkiske bekjente og det ser ut som de tar ganske lett på dette

Anonymkode: fae04...05e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter jeg skrev her har jeg fått en økende bekymring for alle flyktningene. Vi får bare håpe på det beste, for alle som er rammet.

Anonymkode: 930ea...b75

• Liker 2
Gjest mia10
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tyrkiske bekjente og det ser ut som de tar ganske lett på dette

Samme her og det er det som gjør meg bekymret.

Noen av de snakker om at viruset dør i varmen, at de bruker turkish cologne til å vaske fingrene med og da er de reddet, de verste påstår at tyrkere har et så sterkt DNA at korona-viruset ikke "biter på" de...Hørte også at de fleste restaurantene holdt stengt i nøyaktig to dager før det var fullt kjør igjen 😭

Skrevet

Når du spør om Tyrkia kan bli som Italia, er selvsagt spørsmålet rettet mot sykdomstilfeller og Korona. Og da er svaret ja. Og det er den eneste måten Tyrkia kan bli som Italia på.  Ellers er Italia et fantastisk land, mens Tyrkia er et bakgårdsland med massevis av brudd på menneskerettighetene, slitsomme folk, mangel på god vin og alt annet som ikke er bra. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, mia10 skrev:

Samme her og det er det som gjør meg bekymret.

Noen av de snakker om at viruset dør i varmen, at de bruker turkish cologne til å vaske fingrene med og da er de reddet, de verste påstår at tyrkere har et så sterkt DNA at korona-viruset ikke "biter på" de...Hørte også at de fleste restaurantene holdt stengt i nøyaktig to dager før det var fullt kjør igjen 😭

Men hvorfor evner så mange å ikke følge råd? Jeg elsker Tyrkia, synes bare det er så forbanna synd med Erdogan i ledelsen, islam og den dårlige orden de har

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Brunello skrev:

Når du spør om Tyrkia kan bli som Italia, er selvsagt spørsmålet rettet mot sykdomstilfeller og Korona. Og da er svaret ja. Og det er den eneste måten Tyrkia kan bli som Italia på.  Ellers er Italia et fantastisk land, mens Tyrkia er et bakgårdsland med massevis av brudd på menneskerettighetene, slitsomme folk, mangel på god vin og alt annet som ikke er bra. 

Skjønner at du bare har vært i Alanya.

Anonymkode: 81a17...1f4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig stemmer det ikke. Det er underrapportering av en annen verden. Dette kommer til å smelle hardt når det blir kjent.

Anonymkode: 27557...583

• Liker 3
Gjest mia10
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor evner så mange å ikke følge råd? Jeg elsker Tyrkia, synes bare det er så forbanna synd med Erdogan i ledelsen, islam og den dårlige orden de har

Det de sier er at de må få inn penger og at dette bare er en lett influensa, det verste er at sesongen er i ferd med å starte der nå og det er mange som er helt avhengige av inntekten fra turismen. Enig med deg i det du skriver om Erdogan og vanstyret av landet.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, mia10 said:

sesongen er i ferd med å starte der nå og det er mange som er helt avhengige av inntekten fra turismen.

Det blir ingen sesong, ingen turisme og ingen inntekter. Dersom de ikke har forstått dette er de på grensen til tilbakestående.

• Liker 5
Skrevet

Veldig skremmende :( 
Om videoen stemmer så må Saudi Arabia være mye verre enn de later som også nå. 

• Liker 1
Gjest mia10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig stemmer det ikke. Det er underrapportering av en annen verden. Dette kommer til å smelle hardt når det blir kjent.

Er det jeg er redd for...her er det nok ENORME mørketall. Myndighetene der er jo kjente for å skjule "ubehageligheter", men dette burde de skjønt at de måtte være åpne om. Folk der tror jo dette bare er en bagatell 😢

Gjest mia10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom de ikke har forstått dette er de på grensen til tilbakestående.

Myndighetene har gått ut og sagt at det nesten ikke finnes smittede der (i flere uker var det kun snakk om et tilfelle i Istanbul), de har full kontroll osv. Helt til de utifra det blå stengte ned halve samfunnet. Så de er ikke tilbakestående, men manipulerte.

AnonymBruker
Skrevet

Tyrkia er et møkkaland som styres av en sinnsyk despot som igjen styrer media med jernhånd, det er garantert store mørketall når det kommer til antall smittede i det landet. Tyrkiske helsemyndigheter kan umulig ha kontroll over noe som helst siden Tyrkia er som et u-land i forhold til selv de fattigste landene i Europa.

Europa kommer til å slite med corona, økonomi og andre sykdommer i årevis hvis ikke de ytre grensene blir hermetisert stengt og all innvandring blir stoppet, nå må vi ta vare på våre egne før det europeiske samfunnet revner totalt.

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk ønsker å feriere i Tyrkia, enten er de stokk dumme og ikke innehar evnen til å analysere det som blir formidlet via nyheter eller så er de så fattige at det eneste reisemålet de har råd til er Tyrkia.

Anonymkode: 46920...6fe

• Liker 9
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det må ikke bli kjent. Hvis de ikke tester, så finnes ikke koronaviruset. Hva vet vi om 60, 70, 80 åringer som dør i Tyrkia? Hva vet vi om hvilke dødsårsak som blir registrert? Sykehusene må ikke overfylles, det er bare å velge bort de som ikke har sjanse, de skrøpelige og gamle først. Og det er forresten ikke bare Tyrkia som har denne strategien. Japan, en rekke Øst-europeiske land er på samme linje. Jo mer jeg leser om landenes forskjellige kriterier ift håndtering av koronasmitten, jo klarere blir det for meg at epidemien kommer til å være lenge. Bare håper at når den verste bølgen er over, de landene som har gjort en innsats til å begrense epidemien vil fraråde å reise til de andre landene som på mirakuløst vis har "sluppet unna" korona. Håper at det ikke er kun de transparente som vil betale prisen av denne tragedien. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ifølge myndighetene i Tyrkia, så får ikke tyrkere Corona fordi DNA deres er ikke som alle andres i verden. De er altså immune mot viruset. 

Anonymkode: 21fbb...0a6

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Lucrezia skrev:

Det må ikke bli kjent. Hvis de ikke tester, så finnes ikke koronaviruset. Hva vet vi om 60, 70, 80 åringer som dør i Tyrkia? Hva vet vi om hvilke dødsårsak som blir registrert? Sykehusene må ikke overfylles, det er bare å velge bort de som ikke har sjanse, de skrøpelige og gamle først. Og det er forresten ikke bare Tyrkia som har denne strategien. Japan, en rekke Øst-europeiske land er på samme linje. Jo mer jeg leser om landenes forskjellige kriterier ift håndtering av koronasmitten, jo klarere blir det for meg at epidemien kommer til å være lenge. Bare håper at når den verste bølgen er over, de landene som har gjort en innsats til å begrense epidemien vil fraråde å reise til de andre landene som på mirakuløst vis har "sluppet unna" korona. Håper at det ikke er kun de transparente som vil betale prisen av denne tragedien. 

Hva er egentlig motivet for at det ikke må bli kjent? Ingen vil eller kan reise nå uansett, særlig europeere som jeg regner med er den største turistgruppen i Tyrkia. 

Har du noen kilder når det gjelder Japan? De har i det minste stengt skoler m.m. Men jeg har stusset litt over tallene deres. Nei hvis mange land hemmeligholder så blir det jo umulig å bli kvitt dette, og jo mer viruset sprer seg uhemmet jo større fare for en farligere mutasjon. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tyrkia er verdens sterkeste land. Ingen kan kødde med Tyrkia. 

Anonymkode: b1db7...a74

• Opprett ny...