AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Ser noen skrive at de nyter situasjonen, der de bare kan sitte hjemme hele dagen. Og flere som håper det bare vil vare og vare. Hva gjør dere på som dere nyter så? ☺ Hvor mye tid bruker dere på nyheter daglig? Hvor mye tid utendørs? Hvor mange omgås dere? Anonymkode: 5d760...192
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 På dagtid studerer jeg. Men ellers strikker jeg myyyye, baker en del og planlegger middager osv Anonymkode: d7f77...9eb 1
morhjertegod Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Her har vi kuttet ut nyheter på dagtid, for å få litt pause fra alt. Jenntungen gjør skolearbeid fra 9 til 15. Blir hjemmekontor og litt husarbeid på meg, etter middag blir det ut på tur og kos resten av kvelden. Første uke har gått smertefritt, nyter ekstra tid med familien min. 2
GammelKaktus Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Bruker mer tid enn jeg ønsker på nyheter for popper det ikke opp på skjermen av seg selv så leser jeg noe tull her inne og så må jeg sjekke. Men neste uke tror jeg at jeg og utsetter nyhetene til kvelden, er jo helt håpløst å se nyheter nå. Vi bruker ikke så mye tid ute som jeg kunne ønske litt fordi været har vært litt drit men nå sier nå ryktene at det bedres fra neste uke så da håper jeg på flere pokemon turer. Vi omgås bare ei venninne og hennes barn, så vi er alt i alt fire som treffes. Bor på samme sted, barna er bestevenner så det er jeg glad for. Begge er alene med barn så da er det greit at vi er så nære så de har hverandre iallfall. Utenom det så treffer vi bare folk i butikken, men da venter barna utenfor. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 Syr, vever, går tur, leser bok, leser nyhetene, spiller spill på iPad, lager god mat fra bunnen, har rydda hele leiligheten, ser på serier. Anonymkode: 4f1f2...c76 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Jeg jobber, men ellers så trener jeg styrke hjemme, jogger ute, trener også cardio hjemme og følger filmer fra sats siden jeg er medlem der. Jeg lager god mat, ser på serier og filmer, passer på å ha det rent og ryddig rundt meg sånn at jeg trives best mulig, har "spa" for meg selv, kjører turer, pusser opp litt, har lange telefonsamtaler med venner, leker og koser masse med kattene... ja jeg kjeder meg ikke! Jeg stor trives! Anonymkode: 384cb...d1e 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Koser meg ikke, jobber 100% som helsefagarbeider med eldre syke og psyk. og fys, utviklingshemmede syke unge. Det er stort psykisk press å jobbe nå og det krever omtrent alt av meg. Kos er luxus Anonymkode: 524b3...da4 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 Vi har ikke barn, så dagene er svært rolige. Vi driver med hobbyene våre som er strikking, se film, snakke om film, skrive anmeldelser, lage mat, bake, lese og privatøkonomi. Vi er begge permitterte, så den siste der har blitt en hyppig aktivitet. Vi går også tur, hilser på folk vi kjenner (de står på verandaen, vi står på bakken). Vi har det utrolig fint i hverandres selskap, og mimrer litt tilbake til da vi var på reise i 3 måneder og ikke var uenig en eneste gang. Vi er passer perfekt sammen når det kommer til å bli buret inne 😅 Vi håper likevel at situasjonen endres fort, dette er ikke bra for samfunnet. Anonymkode: eeb2a...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber, men ellers så trener jeg styrke hjemme, jogger ute, trener også cardio hjemme og følger filmer fra sats siden jeg er medlem der. Jeg lager god mat, ser på serier og filmer, passer på å ha det rent og ryddig rundt meg sånn at jeg trives best mulig, har "spa" for meg selv, kjører turer, pusser opp litt, har lange telefonsamtaler med venner, leker og koser masse med kattene... ja jeg kjeder meg ikke! Jeg stor trives! Anonymkode: 384cb...d1e Høres helt ut som mine dager det. Storkoser meg også! Anonymkode: 78b83...16c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Koser meg ikke, jobber 100% som helsefagarbeider med eldre syke og psyk. og fys, utviklingshemmede syke unge. Det er stort psykisk press å jobbe nå og det krever omtrent alt av meg. Kos er luxus Anonymkode: 524b3...da4 Husk å koble av litt når du kan da, om det så bare er to minutter ekstra i dusjen. Den jobben du gjør er uvurderlig, og vi trenger at du henger i hop ❤ Anonymkode: f17f2...fee 13
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 Dagen vår: (jeg, mann og to barn i barneskolen). 06.00: jeg står opp av meg selv, a-menneske til det uunngåelige. Kaffe i fred og ro, og sjekker internett. Ca 07.00: barna opp (nuss og kos) tannpuss, frokost og alt som vanlig. 08.30: Hjemmeskole.... .. med noen friminutt 11.00: langfri: med varm lunsj og ca 30 minutt ute med hunden. 14.00: hjemmeskole ferdig. (I mellomtiden gjør jeg det jeg klarer, kronisk syk). Resten av dagen er med værforhold. Alt ettersom, men dokumentarer, kjøretur til områder der hunden kan løpe fritt, musikk, jacuzzien, osv. De fleste måltid er en læreopplevelse siden vi velger tema og nasjoner. Takk og lov for YouTube. I løpet av helgen skal vi ha en Iransk dag, siden vi kan åpenbart ikke nok om deres kultur og vi føler dyp medfølelse for hva som skjer hos de. Vi har alt begynt å lese og se tv, dette er en flott måte å lære både for voksne og barn. Barna legger seg kl 21.00 og vi voksne har voksentid. Ps: har sex når ungene er opptatt med tvspill. Mannen er permittert, jeg er syk (veldig trist) og barna er åpenbart noen engler... Det visste vi ikke. Vi er nok ute 1.5 timer om dagen. Vi møter bare svigerforeldre utenom. Anonymkode: d304a...6fd 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #12 Skrevet 20. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk å koble av litt når du kan da, om det så bare er to minutter ekstra i dusjen. Den jobben du gjør er uvurderlig, og vi trenger at du henger i hop ❤ Anonymkode: f17f2...fee Takk, jeg klarer ikke slappe av i det hele tatt. Har vasket og spritet hendene mine i stykker, sliter med søvn. matlyst og stress. Føler meg som en kriminell hver gang jeg går inn i en butikk og venter bare på en bombe i forhold til syke pasienter og halvparten av ansatte i karantene og doble vakter! Prøver å ta en dag av gangen......... Anonymkode: 524b3...da4 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #13 Skrevet 20. mars 2020 Jeg koser meg ikke akkurat, men prøver å gjøre det beste ut av det. Jeg har hjemmekontor så sparer reiseveien. Jeg trener (får treningsprogram online av senteret mitt), jogger eller går hver dag, baker, rydder og vasker det jeg ellers aldri får tid til, leser bøker, har laget liste over 90-tallsfilmer jeg vil se, prøver nye matoppskrifter/søker etter nye oppskrifter, skal rydde i kjellerboden. Anonymkode: a3e1f...4c7 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #14 Skrevet 20. mars 2020 Jeg spiller Albion Online. Kan anbefales! Anonymkode: dce17...391
LadyLemon Skrevet 20. mars 2020 #15 Skrevet 20. mars 2020 Vi gjør det beste ut av det, tar fram brettspill og ubrukt lego, ser tv-serier og filmer. Og så er jeg og mannen gamere, så vi spiller spill sammen. Kjøpte ekstra switch-kontrollere så vi og barna kunne spille mario party, for det passer for både fem og niåringen. Ellers har jeg masse hobbyer hjemme, men er jo opptatt med hjemmeskole/bhg mesteparten av dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #16 Skrevet 20. mars 2020 Brettspill, serier, strikking, baking, lager mat, leser bøker, surfer, drikker vin. Jobber og studerer (hjemmefra) på dagtid da. Det er helt fantastisk sånn sett. Ekstra lykkelig over å ikke ha barn også nå. Det er liksom sånn jeg har lyst til å leve, og nå er det jo sånn man skal leve. Føler meg veldig heldig. Anonymkode: 629d6...3b1 4
SPOCA Skrevet 20. mars 2020 #17 Skrevet 20. mars 2020 (endret) Jeg prøver å være positiv i denne tiden, så derfor velger jeg å se positivt på hjemmekontor (det passer meg godt fordi jeg er introvert av natur), men det betyr jo ikke at jeg synes situasjonen er ideell når det er sagt. Og ja, jeg er hjemme hele dagen, men jeg har jobb fra 8-16, og er nødt til å være på og jobbe denne tiden, så for meg er ikke hjemmekontor "kos" og "avslapning". I dag var jeg helt kake etter jobb og måtte sove to timer på sofaen. Ikke fordi det var fysisk slitsomt, men fordi det var veldig hektisk i dag med mange arbeidsoppgaver. For å svare på spørsmålene dine: Hvor mye tid bruker dere på nyheter daglig? Tja. Som jeg normalt gjør: jeg sjekker vel nettaviser noen ganger hver dag ila arbeidsdagen (typisk i lunsjpausen, 10-minuttersstrekk osv) og litt på kvelden. Jeg sitter ikke limt foran nyhetene. Hvor mye tid utendørs? Absolutt ingenting. Karantene siden 12.03. Hvor mange omgås dere? Samboeren min, og ingen andre. En vanlig arbeidsdag fra mandag-fredag ser sånn ut: 07:55: Stå opp og slå på pc'en. Kle på seg klær mens pc/programmer slår seg på. Ordner meg grøt til frokost og et glass med drikke. 08:00 - 12:30: Arbeidsdag, hjemmekontor. Svarer på henvendelser fra kunder via epost, samt i tillegg er tilgjengelig på telefon om det skulle være noe. Ellers er det også møter via Teams og lignende. 12:30 - 13:00: Lunsj 13:00 - 16:00: Arbeidsdagen fortsetter. 16:00 - 19:00: Jobber noe overtid om det er hektisk. Hvis ikke overtid: 16:00 - 17:30: Middag og ser en tv-serie/film. 17:30 - 23:00: Sover på sofaen/hviler middag, rydder, vasker tøy, baker, studerer, sørger for å gå mine daglige 10 000 skritt, leser en bok, spiller dataspill, driver med bullet journal, ser tv-serie/filmer, broderer, tegner, spiller brettspill med samboer, surfer på nettet og koser med kattene. Endret 20. mars 2020 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #18 Skrevet 20. mars 2020 Jeg vet ikke hvor mye jeg skal si at jeg koser meg, men jeg gjør det beste ut av dagene. Den siste uka har jeg knapt vært ute, siden jeg har noen symptomer. Jeg har hjemmekontor, og der lærer jeg mye nytt. Ellers bruker jeg tida på litt husarbeid, puslespill, ser en del TV, tar meg tid til egenpleie, og planlegger også litt håndarbeid de neste dagene. Så ringer eller videochatter jeg også med mine nære og kjære. Anonymkode: 92993...403
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #19 Skrevet 20. mars 2020 Har hjemmekontor. Når jeg er ferdig for dagen så koser jeg meg i sofaen med TV og film, ispedd nyheter, spiller gitar, skravler med mann og barn, går tur, handler (prøver å begrense det til en gang hver fjerde dag) osv. Anonymkode: 570f5...079
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #20 Skrevet 20. mars 2020 Koser meg stort! Har hjemmekontor, så står opp tidlig hver dag. Lager en god frokost og nyter kaffen til div linjær-tv. Har som sagt hjemmekontor, men høy nok stilling til at ingen bryr seg, så ikke mye å gjøre. Så da går dagene for det meste til gaming, tv-serier og turer i skog og mark. Anonymkode: 3efa5...073 2
Anbefalte innlegg