Gå til innhold

Hvordan er det å gå på apoteket for tiden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger å fylle på lageret av medisiner hjemme, men er litt usikker på hva som møter meg på apoteket. Kryr det av smittefarlige folk som skal ha noe for koronaen sin?

Anonymkode: a734f...b1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var alene på apoteket i går, men det er vell sikkert i individuelt. Kan også bestille resepter så du får de i posten

Skrevet

Var på apoteket i går, helt vanlig, men spørs vel litt hvor i landet det er. 

AnonymBruker
Skrevet

Apotek 1 har i alle fall innført regime hvor det er maks 5 personer inne på apoteket om gangen. Man må sprite hendene før man går inn og etter at man har trukket kølapp. Skal du ha resept må du holde ID-kortet ditt selv. Bruk helst kontaktløs betaling. 

Anonymkode: bf70c...4a7

AnonymBruker
Skrevet

Sist gang jeg var i et apotek, så var det 5 kunder max som kunne gå inn i apoteket. Varierer sikkert fra sted til sted, men regner med at det er noe lignende

Anonymkode: 49dd2...880

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jeg bor var det helt idiotisk opplegg. En vakt slapp inn sånn at det bare var 3 i lokale. Uten for sto folk i kø og det var hvertfall ikke 1 meter mellom de folka. Så hva var greia?

Anonymkode: a7c16...091

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, trøndermann38 said:

men spørs vel litt hvor i landet det er.

Bergen.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bergen.

Jepp, opplevde det samme i Bergen. Var på to ulike apotek, i samme kjøpesenter.

Boots hadde en ansatt som passet på at det var Max 5 kunder i lokalet samtidig. Fikk ikke signere for utlevert medisin, og måtte holde avstand til farmasøyten som leverte ut medisinene mine.

Utenfor stod folk tett i mø for å komme inn.....

På apotek1 var det fritt frem, ikke noen tiltak. Mange folk i lokalet. 

Anonymkode: 34e42...e6d

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Grimstad: Var på et apotek i sentrum. Der sto folk på utsiden. Var to personer inne i hver sin skranke (heter det skranke?)

Folk sto en meter fra hverandre ute og noen nikket og smilte, men de fleste så veldig alvorstynget ut. Jeg fikk medisinene mine og stakk. 

Anonymkode: a48d9...f19

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trenger å fylle på lageret av medisiner hjemme, men er litt usikker på hva som møter meg på apoteket. Kryr det av smittefarlige folk som skal ha noe for koronaen sin?

Var på apoteket Torsdag. Må innrømme at det var en merkelig opplevelse. Resepten min var ikke kommet (avvik fra normalen, Ble begrunnet med at legekontoret hadde mye og gjøre) så jeg tok to pk. paracet fra hylla og sa jeg får kjøpes disse mens jeg først er her. Men det skulle jeg ikke gjort. Di ble bare lagt bak disken og jeg fikk ei ny pk. fra innsiden med beskjed om at det var rasjonering.

Apoteket var avsperret innvendig med sperrebånd og man måtte gå ut bakveien. Max. 3 personer inne samtidig. Skulle jeg bli syk så har jeg paracet for 3 dager. Det var slutt på legitimasjonsplikten og du skal ikke legge frem legitimasjon Tror ikke du får fylt opp lageret med medisin. Jeg prøvde ikke og kjøpe panodil eller ibux i tillegg.

Men det ble en hyggelig prat med andre på utsiden. Tema er vel unødvendig å si.

• Opprett ny...