Gå til innhold

Det er ingen røyk, men det føles som om det er det jeg puster inn!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er korona-syk....men jeg har et merkelig symptom. Når jeg puster inn, så er luften så "skarp" at den river i nesa og halsen, og jeg lukter "røyk"....Flere ganger må jeg kikke meg rundt og se om det er noen som røyker i nærheten? er det brann et sted ute? har noen tent i peisen? 

Noen som vet hva dette kan være? ikke sikkert det har med korona å gjøre, men rart å kjenne det slik...?

Anonymkode: 9a048...804

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan være såkalte fantomlukter. 1 prosent av befolkningen opplever dem av og til. God bedring 🙂 

Anonymkode: d4a8e...478

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at lukt- og smakssansen ofte blir svekket ved corona. Kanskje lukt-hallusinasjoner er en del av greia også??

Anonymkode: 22532...164

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er korona-syk....men jeg har et merkelig symptom. Når jeg puster inn, så er luften så "skarp" at den river i nesa og halsen, og jeg lukter "røyk"....Flere ganger må jeg kikke meg rundt og se om det er noen som røyker i nærheten? er det brann et sted ute? har noen tent i peisen? 

Noen som vet hva dette kan være? ikke sikkert det har med korona å gjøre, men rart å kjenne det slik...?

Er ingen lege... men bare en tanke: har du røyka før? Det kan jo være at lungebetennelsen avgir gammel tjære som ligger i lungene. Det blir jo ikke borte fordi om man slutter å røyke...

Anonymkode: f4656...d41

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Fantom-lukter? aldri hørt om, interessant. Jeg har forøvrig aldri røyk. ja mulig dette er en snodig variant av korona, hva vet jeg, men det er veldig merkelig. har ikke endret smakssans ellers...

AnonymBruker
Skrevet

Fabtomlukter er små hallisunasjoner. Er du redd og stresset av situasjonen? Deprimert? 

Anonymkode: d4a8e...478

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet positiv på korona i mars men er nå friskmeldt og testet negativt for korona forrige uke. 

Jeg har også daglig hatt en følelse av å puste inn mye sigarettrøyk (i de siste 2 ukene).

Jeg har aldri røkt og har ingen rundt meg som gjør dette heller. Svært ubehagelig å ha det sånn.

Anonymkode: 878ee...cc2

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg opplever nå det samme som TS over. Lukter  røyk, og føles som om jeg puster inn røyk og at det er røyk i rommet. Forsvant det hos deg TS? Noen med liknende erfaring? Aldri opplevd maken..

Anonymkode: a7bb9...de6

Skrevet

Jeg har forresten ikke korona, og er ikke syk på andre måter.

Anonymkode: a7bb9...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...