Gjest korallrev Skrevet 15. juni 2005 #1 Del Skrevet 15. juni 2005 Nå er barnet mitt ett år blitt, og det er full fart dagen lang. Mannen min jobber mye, og har fult opp med idrett og trening. Jeg har vært hjemme dett året på heltid, men til høsten skal jeg studere på siste året. men merker at det blir lite tid til å stelle litt med seg selv, f.eks napping av bryn. solarium, fotbad...ja, saånne småting vi kvinner, også mødre i farta liker. Greit nå har jeg bare ett barn, men dagene løper likom avgårde... Har dere noe dere bare må gjøre? I 3 mnd. gikk jeg på treningsstudio, men det funka liksom ikke helt. Tips? God sommer alle mammaer!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 15. juni 2005 #2 Del Skrevet 15. juni 2005 Skjønner godt du vil ha litt tid til deg selv jeg. Uansett hva du maåtte ønske å gjøre med den. Tror også det er viktig å ta seg litt tid til seg selv. Hva med å sette deg ned med mannen din og forklare at du vil ha kanskje en fast kveld i uken som er din. Da kan du bruke den tiden du vil på badet, eller om du vil bruke tiden på å dra å handle, trene, møte venninne alene hva som helst. Her har ikke min samboer det så travelt om kveldene så jeg får mulighet til å dra å trene, møte venner etc. dersom det passer seg sånn. Treningene har jeg på faste dager så de er han jo klar over. Selv om man har blitt foreldre er det jo viktig at begge har litt tid til seg selv og til hverandre også da. Da får man også mer overskudd til barnet igjen. Sånn ser nå jeg på det. Vet ikke helt om du fikk noe godt svar her men... :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iskvinnen Skrevet 15. juni 2005 #3 Del Skrevet 15. juni 2005 Selvfølgelig blir det mye mindre tid til seg selv når man får barn, spesielt den første tiden. En lang dusj føles som luksus liksom. Jeg synes likevel at dette bør gå utover både deg og mannen. Han må vel også forsake litt av foreksempel treningen slik at du får tatt en treningsøkt eller et fotbad innimellom slaga. Det er ikke bare du som må gi avkall på noe av livet dere hadde før, men også han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 15. juni 2005 #4 Del Skrevet 15. juni 2005 Hvis mulig synes jeg mannen din skal trappe ned på trening og idrett. (Greit for meg å si, har sjøl en mann som ikke har tatt i joggeskoene de siste 5 åra tror jeg). Det bør ikke være slik at du ikke får noe tid til andre ting bare fordi om det er du som er i permisjon nå. Skal han ikke ha pappaperm? Jeg tror det er dumt for både ham og barnet hvis han er så mye borte. Jobb kan man ikke alltid gjøre noe med, men fritidsaktiviteter? Når det er sagt så har jeg ikke særlig tid til tingene du beskriver heller. Går tilogmed ofte på jobben nå uten sminke (kunne ikke drømt om det før). Men jeg har litt fri innimellom. Nå for eksempel når datteren sover. Kunne jo tatt fotbad, men var ute og stelte i hagen isteden og så satte jeg meg her. Kanskje bare prioriteringene som har forandret seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 16. juni 2005 #5 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg synes det er litt underlig å lese stadig vekk at man ikke har tid til disse tingene. Riktignok er det mye jobb med barn, men ikke 24-7. Noe fritid har man jo, det må vel heller være (som varja skriver) at man ikke prioriterer å bruke fritiden på disse tingene? For all del, det kan godt være at du bør kreve mer avlastning hjemme, det er ikke det jeg mener, jeg bare stusser når folk sier at de ikke har tid til ting. Vasker de unger eller gulv absolutt hele sin våkne tid? Eller er det bare at man prioriterer noe annet enda høyere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 16. juni 2005 #6 Del Skrevet 16. juni 2005 Så enig med Klips her! Jeg skjønner ikke at 2x2 timer i uken for å dra på trening kan være så umulig fordi om man får barn? Man må da kunne forvente at barnets far kan innordne seg såpass at mor får trent? Når det gjelder egenpleie hjemme, så skjønner jeg ikke helt at det skal være så vanskelig å få tid til heller. Selv om man har barn!! (med mindre det er snakk om flere timer hver dag?) Barn sover jo en god del, og med mindre man er alene om ansvaret 24/7 er det vel mulig at far kan passe på mens mor tar en dusj og gjør andre ting? Fotbad og fotpleie kan gjøres mens man ser tv (eller sitter på KG , det samme med hårkurer, ansiktsmasker ol. Håper ingen tar det ille opp, jeg vet jo at man får mindre tid til seg selv med barn, men at det er barnet som gjør det umulig å trene ol, det tror jeg ikke noe på. Men at man må prioritere litt hardere en før - joda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 16. juni 2005 #7 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg skjønner heller ikke dette her. Vi har lekegrind, og når babyen ligger i den, har jeg fri til å nappe bryn, vaske håret, føne, og krølle og holde på. Hver dag når mannen min kommer hjem fra jobb, tar han babyen, og så har jeg fri noen timer til å gjøre hva jeg vil. Man er jo to om ansvaret???Når babyen sover kan jeg også stelle og holde på. Så lenge man deler ansvaret for barnet, har man jo mange timer til egen pleie hver dag??Skal jeg til frisøren el.lignende, ber jeg mamma, svigerinnen min eller en venninne passe babyen noen timer. Du får be mannen din skjerpe seg og ta sin del av ansvaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 16. juni 2005 #8 Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg har ingen problemer med å finne tid til egenpleie. Det tar jeg enten mens den lille ligger på badegulvet og pludrer, eller etter at barna har lagt seg om kvelden. Kveldstimene er luksus, mener nå jeg. Lillesøster var 8 uker da hun begynte å ta kvelden klokka 20. Da var livet bra. For jo, dagen flyr når man har småttinger. Selv har jeg ei jente på 5 måneder og ei på straks 3 år. Men når kvelden kommer, da er det voksentid. Da kan jeg tappe i badet, ta fotbad, dra på trening, nappe øyenbryn eller hva som helst. For det er ikke alt man får gjort mens den minste ligger og pludrer. Men jeg skjønner hva du mener, trådstarter. Alt må planlegges litt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå