Gå til innhold

Oppblåst av avocado???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har opplevd det? Trodde det var godkjent jeg..

Anonymkode: 1148a...b75

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du oppblåst i magen? Vet mange kan få en tendens til diaré og mageknip ved inntak av avokado. 

Anonymkode: 54481...abe

Skrevet

Avocado har høy Fodmap, dvs den fordøyes lengre ned i tynntarmen og forårsaker gjæring og luft.  Jeg får direkte vondt i magen av for mye avocado. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du oppblåst i magen? Vet mange kan få en tendens til diaré og mageknip ved inntak av avokado. 

Anonymkode: 54481...abe

Ja, helt ekstremt.. Oppblåst og stinn, nå begynner det å komme litt luft så da satser jeg på at det bedrer seg men dette var sykt ubehagelig... Trodde avocado var safe, har prøvd meg ut på lowfodmap uten, tydeligvis, å sette meg skikkelig inn i det for her har jeg misforstått og blandet alt. Avocado er det så mye prat om og er ikke måte på hvor fantastisk den er men ikke for meg tydeligvis... :( 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Apocalypte skrev:

Avocado har høy Fodmap, dvs den fordøyes lengre ned i tynntarmen og forårsaker gjæring og luft.  Jeg får direkte vondt i magen av for mye avocado. 

Jeg og tydeligvis, er så stinn og oppblåst at jeg sliter med pusten, sånn var det i går og når jeg hadde slukt avocadoen... Og så tar det sååå lang tid før det er ute av systemet men nå løsner det... Too much info men... :P 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og tydeligvis, er så stinn og oppblåst at jeg sliter med pusten, sånn var det i går og når jeg hadde slukt avocadoen... Og så tar det sååå lang tid før det er ute av systemet men nå løsner det... Too much info men... :P 

Bare å holde seg unna, kan heller ikke spise noe særlig løk, bønner osv.  Og av en eller annen grunn reagerer magen min på fet mat og alkohol samtidig. Oppblåst hver gang.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Apocalypte skrev:

Bare å holde seg unna, kan heller ikke spise noe særlig løk, bønner osv.  Og av en eller annen grunn reagerer magen min på fet mat og alkohol samtidig. Oppblåst hver gang.

Alkohol drikker jeg ikke. :P Men løk klarer jeg ikke å holde meg unna men det går faktisk veldig greit. Bønner, linser og tydeligvis avokado er ikke bra...

Og så tror jeg at jeg reagerer på gjær, spiser jeg boller så sietter jeg på do innen 30 minutter... Vet ikke om det er alderen eller etter svangerskap, kanskje en kombinasjon som har køddet til magen min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...