AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har vært på andregangsintervju til en jobb (Skype) i dag, og er en av to kandidater. Så det er en mulighet for at jeg får jobben, har da 3 mnd oppsigelsestid i min nåværende jobb. Begge jobbene er i offentlig sektor og innenfor det samme fagfeltet, og er relativt trygge jobber i den grad man kan si det i dagens økonomi. Men samtidig så føler jeg det skummelt å si opp en jobb og begynne i en ny nå. Vanligvis ville jeg ikke tenkt sånn, men med corona så blir slike "hverdagslige" ting skummelt. Vanskelig å forklare, men håper at noen skjønner hva jeg mener. Begge jobbene har tilnærmet lik lønn og betingelser, den nye har kortere reisevei noe som var grunnen til at jeg søkte. Blir lettere med henting og levering i bhg. Ville du vurdert å bytte jobb slik situasjonen i Norge er nå? Jeg føler nesten at jeg lever i unntakstilstand så jeg tenker ikke klart. Er det bedre å vente? Anonymkode: c5625...a7d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Vet ikke om det kan være aktuelt for deg å søke permisjon fra din nåværende jobb? Anonymkode: 512aa...b81
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #3 Skrevet 21. mars 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært på andregangsintervju til en jobb (Skype) i dag, og er en av to kandidater. Så det er en mulighet for at jeg får jobben, har da 3 mnd oppsigelsestid i min nåværende jobb. Begge jobbene er i offentlig sektor og innenfor det samme fagfeltet, og er relativt trygge jobber i den grad man kan si det i dagens økonomi. Men samtidig så føler jeg det skummelt å si opp en jobb og begynne i en ny nå. Vanligvis ville jeg ikke tenkt sånn, men med corona så blir slike "hverdagslige" ting skummelt. Vanskelig å forklare, men håper at noen skjønner hva jeg mener. Begge jobbene har tilnærmet lik lønn og betingelser, den nye har kortere reisevei noe som var grunnen til at jeg søkte. Blir lettere med henting og levering i bhg. Ville du vurdert å bytte jobb slik situasjonen i Norge er nå? Jeg føler nesten at jeg lever i unntakstilstand så jeg tenker ikke klart. Er det bedre å vente? Anonymkode: c5625...a7d Jeg skjønner ikke helt hva du er redd for. Du kan utmerket godt miste nåværende jobb og den nye, det vet vi i den tiden vi lever i. Det betyr ikke at man skal slutte å leve og sitte på gjerdet. Har du lyst på jobben - go for it. Anonymkode: dff01...98b
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Er i akkurat samme situasjon og forstår ikke hva du frykter. Jeg kommer til å bytte jobb. Anonymkode: 09846...f80
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #5 Skrevet 21. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er i akkurat samme situasjon og forstår ikke hva du frykter. Jeg kommer til å bytte jobb. Anonymkode: 09846...f80 Tipper det er: - Få ny jobb og si opp den gamle jobben. - Deretter varsler den nye jobben permittering eller oppsigelse. Anonymkode: d754e...305
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Skrevet 22. mars 2020 Hei TS 🙂 Er i samme situasjon! Hadde et møte med et firma som headhuntet meg (første gang det har skjedd meg!) på onsdag i forrige uke (dagen før bhg og skole ble stengt altså). Jeg er i prøvetid i jobben jeg har nå og kan derfor gå etter 14 dager. Men pga permitteringer og oppsigelser over en lav sko i mange firma føles det særs usikkert 😅 Får tilbudet i morgen, så får ta stilling til det «ordentlig» da.. Lykke til 🙂👍🏼 Anonymkode: b7419...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå