AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Noen som har hatt hjemmeeksamen på 3 eller 5 timer? Hvordan var det? Det ser ut som skoleeksamener blir omgjort til hjemmeeksamener dette semesteret, men ut fra NTNU sine sider så skal eksamen gjennomføres på samme tidspunkt og innenfor samme tid, som det oppsatte tidspunktet for skriftlig eksamen.. Og da blir jo alle hjelpemidler tillatt. Virker rart, da jeg er vandt til hjemmeeksamen som varer 3 eller 7 dager. Ser for meg det blir mye reflektering og drøfting? Anonymkode: 7fe00...0e1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Jeg lurer på det samme. Studerer ved UiT, men studerer økonomifag så ser ikke helt for meg hvordan det kommer til å bli. Fint med "alle" hjelpemidler tilgjengelig, men det hjelper jo ikke egentlig, om man ikke har brukt god tid på pensum i forkant. Ingen klarer vel å titte gjennom hele pensumbunken på 4-5-6 timer likevel. Sånn sett hadde det vært bedre med en ukes eksamen, tenker jeg, da de garantert har økt kravene i forbindelse med at det er hjemmeeksamen og ikke skoleeksamen. Anonymkode: 3a918...4fc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #4 Skrevet 23. mars 2020 På 20.3.2020 den 21.31, AnonymBruker skrev: Noen som har hatt hjemmeeksamen på 3 eller 5 timer? Hvordan var det? Det ser ut som skoleeksamener blir omgjort til hjemmeeksamener dette semesteret, men ut fra NTNU sine sider så skal eksamen gjennomføres på samme tidspunkt og innenfor samme tid, som det oppsatte tidspunktet for skriftlig eksamen.. Og da blir jo alle hjelpemidler tillatt. Virker rart, da jeg er vandt til hjemmeeksamen som varer 3 eller 7 dager. Ser for meg det blir mye reflektering og drøfting? Anonymkode: 7fe00...0e1 Jeg har kun hatt hjemmeeksamen ev en ukes (eller lengre) varighet. Da har det vært en større oppgave (10-15 sider) hvor man selv lager problemstilling og besvarer denne utifra pensum. Dette blir jo ikke aktuelt nå. Men jeg ser for meg at oppgavene ikke blir veldig forskjellig fra tidligere på korte eksamener, men at kravet for gode karakterer blir høyere siden man har alle hjelpemidler tilgjengelig. Uansett har man ikke veldig mye tid til å lete frem ting, så man må ha oversikt over pensum på samme måte som tidligere. Anonymkode: 03c2f...384
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #5 Skrevet 24. mars 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Uansett har man ikke veldig mye tid til å lete frem ting, så man må ha oversikt over pensum på samme måte som tidligere. Anonymkode: 03c2f...384 Er jo derfor man har et helt semester på å lese seg igjennom pensum (jevnt og trutt), slik at man lettere finner fram til relevant pensum på hjemme eksamen 🙃🙄 Anonymkode: c3c35...1dc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #6 Skrevet 24. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo derfor man har et helt semester på å lese seg igjennom pensum (jevnt og trutt), slik at man lettere finner fram til relevant pensum på hjemme eksamen 🙃🙄 Anonymkode: c3c35...1dc Jepp. Derfor tror jeg ikke det blir noe større problem med en hjemmeeksamen. Snarere at det blir enklere fordi man kan få en liten påminner om detaljer som kan heve besvarelsen. Anonymkode: 03c2f...384
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #7 Skrevet 24. mars 2020 On 3/20/2020 at 9:31 PM, AnonymBruker said: Noen som har hatt hjemmeeksamen på 3 eller 5 timer? Hvordan var det? Det ser ut som skoleeksamener blir omgjort til hjemmeeksamener dette semesteret, men ut fra NTNU sine sider så skal eksamen gjennomføres på samme tidspunkt og innenfor samme tid, som det oppsatte tidspunktet for skriftlig eksamen.. Og da blir jo alle hjelpemidler tillatt. Virker rart, da jeg er vandt til hjemmeeksamen som varer 3 eller 7 dager. Ser for meg det blir mye reflektering og drøfting? Anonymkode: 7fe00...0e1 Jeg har hatt hjemmeeksamen på fire timer i wiseflow. Det er da enkelt å omgå sperrene som wiselock gir, ved å bruke en annen pc eller andre hjelpemidler, men de midlene fungerer relativt dårlig når tiden er såpass knapp, i hvert fall om man sikter på en høy karakter. Litt merkelig tilnærming, men det fungerer helt ok, selv om det nok reddet enkelte fra stryk på de spørsmålene som skulle ha konkrete og kjappe svar. Anonymkode: 6ba4f...5ed
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #8 Skrevet 24. mars 2020 Er snakk om det samme her. Jeg gruer meg allerede til å sette av tid til å scanne 15-20 sider med svar, få lagt dem ordentlig inn i en pdf-fil, og ikke få tekniske problemer 😩 Ser virkelig ikke for meg hvordan studiestedet mitt sin eksamensportal kommer til å håndtere at alle leverer inn samtidig Anonymkode: d5e14...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå