AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 De siste dagene har jeg sett på nyhetene at Norge holder på å gå tom for smittevernutstyr. Tv2 har intervjuet et par forretningsmenn som sier de har kontakt med utenlandske fabrikker som kan skaffe smittevernutstyr i løpet av et par døgn, i tillegg foreslo Janus fabrikker for to uker siden å sett igang å produsere allerede i løpet av ett døgn, men ingenting skjer! Hvorfor er norske helsemyndigheter så treige? Alt bare koker vekk i kålen... 😩 Anonymkode: 55b43...cec
Maleficenta Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De siste dagene har jeg sett på nyhetene at Norge holder på å gå tom for smittevernutstyr. Tv2 har intervjuet et par forretningsmenn som sier de har kontakt med utenlandske fabrikker som kan skaffe smittevernutstyr i løpet av et par døgn, i tillegg foreslo Janus fabrikker for to uker siden å sett igang å produsere allerede i løpet av ett døgn, men ingenting skjer! Hvorfor er norske helsemyndigheter så treige? Alt bare koker vekk i kålen... 😩 Anonymkode: 55b43...cec Fordi det er rasshøl som har gått inn på lager og stjålet smittevernsutstyr til privat bruk.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Eeh, kanskje fordi det går med litt mer enn bare 50.000 masker i døgnet? Anonymkode: 013d7...917 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Det trengs enormt mange flere masker enn 50 000 masker, det har vært vanskelig å få maskene flydd inn etc. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XgAybr/netthandelaktoer-en-million-masker-glapp-for-norge Anonymkode: 7272f...a96
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 50 000 var bare et tilfeldig tall jeg skrev, men slik som jeg forstår det er det mange avtaler som bare har kokt vekk i kålen, fordi norske helsemyndigheter ikke har klart å handle riktig og raskt nok. Ts. Anonymkode: 55b43...cec
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: De siste dagene har jeg sett på nyhetene at Norge holder på å gå tom for smittevernutstyr. Tv2 har intervjuet et par forretningsmenn som sier de har kontakt med utenlandske fabrikker som kan skaffe smittevernutstyr i løpet av et par døgn, i tillegg foreslo Janus fabrikker for to uker siden å sett igang å produsere allerede i løpet av ett døgn, men ingenting skjer! Hvorfor er norske helsemyndigheter så treige? Alt bare koker vekk i kålen... 😩 Anonymkode: 55b43...cec Produksjonen hos Janus er avhengig av at produktet testes og består sikkerhetskrav før produksjon igangsettes. Det er vel ikke så vanskelig å forstå?! For alt vi vet er prosessen godt i gang, det er ikke noe krav om at hver miste detalj skal rapporteres i media. Anonymkode: 75022...10d 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Her er årsaken: https://www.nrk.no/vestland/janus-munnbind-ikke-klare--1.14946185 Anonymkode: 75022...10d
Alivamale Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: De siste dagene har jeg sett på nyhetene at Norge holder på å gå tom for smittevernutstyr. Tv2 har intervjuet et par forretningsmenn som sier de har kontakt med utenlandske fabrikker som kan skaffe smittevernutstyr i løpet av et par døgn, i tillegg foreslo Janus fabrikker for to uker siden å sett igang å produsere allerede i løpet av ett døgn, men ingenting skjer! Hvorfor er norske helsemyndigheter så treige? Alt bare koker vekk i kålen... 😩 Anonymkode: 55b43...cec Tydeligvis ikke så treige som du later til å tro: 1
Anbefalte innlegg