Gå til innhold

Hvorfor er det mangel på smittevernutstyr når forskjellige produsenter sier de kan skaffe 50.000 masker i løpet av et par døgn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste dagene har jeg sett på nyhetene at Norge holder på å gå tom for smittevernutstyr. Tv2 har intervjuet et par forretningsmenn som sier de har kontakt med utenlandske fabrikker som kan skaffe smittevernutstyr i løpet av et par døgn, i tillegg foreslo Janus fabrikker for to uker siden å sett igang å produsere allerede i løpet av ett døgn, men ingenting skjer! Hvorfor er norske helsemyndigheter så treige? Alt bare koker vekk i kålen... 😩

Anonymkode: 55b43...cec

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De siste dagene har jeg sett på nyhetene at Norge holder på å gå tom for smittevernutstyr. Tv2 har intervjuet et par forretningsmenn som sier de har kontakt med utenlandske fabrikker som kan skaffe smittevernutstyr i løpet av et par døgn, i tillegg foreslo Janus fabrikker for to uker siden å sett igang å produsere allerede i løpet av ett døgn, men ingenting skjer! Hvorfor er norske helsemyndigheter så treige? Alt bare koker vekk i kålen... 😩

Fordi det er rasshøl som har gått inn på lager og stjålet smittevernsutstyr til privat bruk. 

AnonymBruker
Skrevet

Eeh, kanskje fordi det går med litt mer enn bare 50.000 masker i døgnet? 

Anonymkode: 013d7...917

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

50 000 var bare et tilfeldig tall jeg skrev, men slik som jeg forstår det er det mange avtaler som bare har kokt vekk i kålen, fordi norske helsemyndigheter ikke har klart å handle riktig og raskt nok. 

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Produksjonen hos Janus er avhengig av at produktet testes og består sikkerhetskrav før produksjon igangsettes. Det er vel ikke så vanskelig å forstå?! For alt vi vet er prosessen godt i gang, det er ikke noe krav om at hver miste detalj skal rapporteres i media. 

Anonymkode: 75022...10d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis ikke så treige som du later til å tro:

D9EE1654-6BEA-452D-A21B-7D6CC2E52644.jpeg

EE13076E-D84D-4F62-9509-32F401D40B12.jpeg

• Liker 1
  • Opprett ny...