Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i eldreomsorgen. Lang historie kort, jeg har hatt endel forskjellige jobber bak som ikke har med helse og gjøre, og jeg har aldri likt spl jobben særlig godt. Jeg gikk tilbake til en liten stilling som spl for å kunne kombinere med studier og jobbe på skole. Har hatt flere lange sykmeldinger bak meg som handler om angst, stress og utbrenthet. Det var mye styr med å få ordnet stillingen, og ledelsen har brutt lovnader x flere. Nå på nyåret ordnet endelig stillingen seg og jeg ble glad for det. Men nå midt i denne krisen har jeg skikkelig angst. Jeg blir bedt om å jobbe masse pga mye fravær, for de ser jo at jeg har en liten stilling. Men det er jo fordi jeg ikke takler å jobbe i stor stilling, noe de vet godt! Har i tillegg små barn som krever mye. Jeg har panikk for å bli beordret på jobb mye mer enn stillingen tilsier og jeg skal bli alvorlig syk og barna sitter igjen uten en mor. Har mest lyst til å si opp nå for helsen kommer før jobben. 

Anonymkode: d5850...ba4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva lurer du på egentlig? 

Husk at ved kriser (som korona har potensiale til å bli) kan du beordres på jobb selv om du ikke er aktiv spl lenger. Så hvis det er med tanke på den, er du dessverre ikke sikker ved å si opp heller. Men det er nok enklere å beordre de i små stillinger enn de som har slutta :) 

Anonymkode: 5d5fa...6b4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier og vurderer å slutte. 

Anonymkode: 36609...e81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo bare si til ledelsen at du tåler max så stor stilling! De vil jo ikke ha deg sykemeldt i denne perioden. Vær veldig tydelig og ta kun på deg det du tåler.

Anonymkode: 23ed2...cbb

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva lurer du på egentlig? 

Husk at ved kriser (som korona har potensiale til å bli) kan du beordres på jobb selv om du ikke er aktiv spl lenger. Så hvis det er med tanke på den, er du dessverre ikke sikker ved å si opp heller. Men det er nok enklere å beordre de i små stillinger enn de som har slutta :) 

Anonymkode: 5d5fa...6b4

Men de må jo beordre folk som klarer å jobbe da... Ikke mye nytte i noen som bare vil havne på en smell og ikke bli i stand til å utføre jobben, spesielt nå vil det jo bli ekstra mye for noen som allerede har vært utbrent fra før. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer hvis jeg nekter å komme på jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg si fra meg autorisasjonen?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo bare si til ledelsen at du tåler max så stor stilling! De vil jo ikke ha deg sykemeldt i denne perioden. Vær veldig tydelig og ta kun på deg det du tåler.

Anonymkode: 23ed2...cbb

Dette.

Og du kan ikke beordres hvis du er sykmeldt. Er du syk, så er du syk. Det beste er at du tydelig kommuniserer til din leder hva du kan klare, med tanke på helsa og barna dine. Du kan ikke hjelpe andre hvis du selv er kjørt i grøfta.

Anonymkode: 06478...765

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du kan miste autorisasjonen om du ikke kommer når du blir beordra. Da vil du jo ikke bli beordra lenger og slipper jobben.

Anonymkode: 63088...447

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg si fra meg autorisasjonen?

Det kan du.

Om du er sykemeldt så kan du ikke bli beordret, men det er jo blitt strengt med sykemeldinger over en viss varighet også.

Tror du bør snakke med lederen din og fortelle at dette går ikke, du kan ikke jobbe mer enn xxx. Det gagner ingen om du får et angstanfall på jobb og blir borte fra arbeidslivet i lang tid.

Anonymkode: a7653...e21

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du kan miste autorisasjonen om du ikke kommer når du blir beordra. Da vil du jo ikke bli beordra lenger og slipper jobben.

Du tror? Det skal mye til for å miste autorisasjonen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I krisetilfeller, er det lite som skal til for å miste autorisasjonen!

Anonymkode: 29ad0...9e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ganske mye og ikke lite det vel?! 

Skrevet

Lurt å holde på den jobben man har. D blir en tøff kamp i andre enden for oss som søker jobb når 180000 blir arb ledig på en uke ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...