Gå til innhold

Korona og dagligvarebutikk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ekstrajobb i dagligvare butikk og skal på jobb i morgen. Er veldig redd for smitte. Skal så klart ta mine forholdsregler, vaske hender, unngå å ta meg i ansiktet osv. Men tenk over hvor mange mennesker jeg må stå ansikt til ansikt med i morgen, det er mange av dem som kan ha smitte. 

Anonymkode: 61dcb...c50

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

❤️Krysser fingre for deg. 

Anonymkode: ad99f...0dc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

du er så viktig for samfunnet nå, tusen takk!

Anonymkode: 6ee2d...ef0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ønsker deg lykke til i morgen!! Du gjør en viktig jobb!! Takk fra mitt hjerte til deg!

Anonymkode: ec0a1...3cc

• Liker 8
Skrevet

Når jeg må innom butikken passer jeg ekstra på å holde avstand til de som jobber der, nettopp for at de skal føle seg så lite ukomfortabel som mulig. 

Tusen takk for jobben du gjør! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig glad jeg ikke jobber i butikk 😁

Anonymkode: 95461...b27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du holder hjulene i gang ❤️ er i risikogruppe så handler kun når jeg ytterst må, men da prøver hvertfall jeg å holde meg i god avstand til de som jobber der, og vasker hendene før og etter handling, tar ikke på varer jeg ikke skal ha osv. Skjønner at du gruer deg! 

Anonymkode: 81314...0d8

• Liker 3
Skrevet

Vask hendene så ofte du kan, bruk antibac mellom hver kunde og når du håndterer kontanter, prøv å ikke ta deg i ansiktet eller i håret mens du sitter i kassa eller mens du sjauer i butikken.   Si ifra til kunder som står for nære deg, si ifra til kunder som ikke holder avstand til hverandre. Sprit/vask skjerm og rullebånd ofte.  Unngå hanskebruk med mindre du kan 7 trinns prosedyre for hanskebruk. 

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Er mer bekymret for å være koronasmittet allerede og symptomfri selv når jeg skal i kassa. Tenk på alle du kan smitte iløpet av en dag.jaja nå får vi heldigvis plexiglass  i kassa, til uka. Bare synd den er på størrelse med et jævla cd-cover.. falsk trygghet til folket!

Og hvorfor skal vi nå forbys hansker i kassa? Full av papirkutt etter å ha jobba på gulvet,  forrtrekker å bruke hansker da.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ekstrajobb i dagligvare butikk og skal på jobb i morgen. Er veldig redd for smitte. Skal så klart ta mine forholdsregler, vaske hender, unngå å ta meg i ansiktet osv. Men tenk over hvor mange mennesker jeg må stå ansikt til ansikt med i morgen, det er mange av dem som kan ha smitte. 

Rema 1000 setter opp glassvegg ved kassene for å beskytte de ansatte. Kanskje dere også kan få det? Jeg ville passet på å bruke hansker, ikke ta seg til ansiktet, holde avstand og bruke munnbind og vernebriller. Og god og grundig håndvask. Er det noen som hoster og harker, ville jeg holdt meg unna dem. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, himmeloghav skrev:

Rema 1000 setter opp glassvegg ved kassene for å beskytte de ansatte. Kanskje dere også kan få det? Jeg ville passet på å bruke hansker, ikke ta seg til ansiktet, holde avstand og bruke munnbind og vernebriller. Og god og grundig håndvask. Er det noen som hoster og harker, ville jeg holdt meg unna dem. 

Coop prix her jeg bor har også satt opp glassvegg foran kassen. 

Anonymkode: 75b38...d1a

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dere skulle latt kundene står utenfor og handle inn for dem? Trygt for dere og kundene. Når dere har samlet matvarene kan de betale i kassen. Kundene må stå i kø utenfor med 1 meter mellomrom. 

Anonymkode: afc15...88f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Ulrikke skrev:

Når jeg må innom butikken passer jeg ekstra på å holde avstand til de som jobber der, nettopp for at de skal føle seg så lite ukomfortabel som mulig. 

Tusen takk for jobben du gjør! 

Det samme gjør jeg. Og jeg er en av dem som kanskje må på butikken en tur i morgen (da er det 1 uke siden sist). Om jeg ikke må så utsetter jeg det og går heller på mandag formiddag mens jeg håper det er lite folk der.

Tusen takk for jobben du gjør ❤️

Anonymkode: bdb24...4e5

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå kan du se hvor viktig jobb du egentlig har. Samfunnet går ikke rundt uten dere som jobber i dagligvarebutikk.

Jeg skjønner godt at du er usikker og at du føler at du står i fare for å bli smittet, men med god håndhygiene og andre tiltak, samt å holde avstand til kundene, så minimerer du risikoen.

Jeg håper du skjønner hvor viktig jobb du har, og at du samler deg og får kommet deg på jobb.

• Opprett ny...