Gå til innhold

Er så trist og forbanna over at russefeiringen blir ødelagt. :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge skal dette drittet holde på egentlig? Alt stenges. Nå vurderer de også skjenkestopp her jeg bor. I tillegg hadde jeg og tre venninner bestilt sydentur til kypros i sommer. det går jo ikke det når alle skal isoleres og i karantene og alt stopper opp. :( Føler det er så jævla urettferdig at dette skjer akkurat i år . har planlagt og gledet oss til dette i 2 fuckings år, så skjer dette. Vi er de eneste som mister denne feiringen. Kina eller Korea burde betalt en milliard i erstatning til resten av verden for det som de stelte i stand. :( 😡

Anonymkode: 259d4...104

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker de som mangler rent vann for å vaske seg sitter i dypere dritt enn russen.......

Anonymkode: 5c81f...375

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Russ er bare teit 

Anonymkode: a79cb...0ee

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Bu hu, for et problem! 🙄

Anonymkode: fdd97...d6a

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Vi er mange som må avlyse sydenferier og mange andre planer nå. Jeg har lært at uansett hvor mye vi planlegger her i livet, så har livet alltid sin egen plan for oss.

Anonymkode: 8d7b8...d1e

• Liker 33
Gjest Lily_88
Skrevet

Dette er bare en blaff i løpet av det lange livet ditt, fokuser på hvor mye gøy og reiser du kan ha senere 😃

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge skal dette drittet holde på egentlig? Alt stenges. Nå vurderer de også skjenkestopp her jeg bor. I tillegg hadde jeg og tre venninner bestilt sydentur til kypros i sommer. det går jo ikke det når alle skal isoleres og i karantene og alt stopper opp. :( Føler det er så jævla urettferdig at dette skjer akkurat i år . har planlagt og gledet oss til dette i 2 fuckings år, så skjer dette. Vi er de eneste som mister denne feiringen. Kina eller Korea burde betalt en milliard i erstatning til resten av verden for det som de stelte i stand. :( 😡

Det er ikke synd på deg i det hele tatt. Dette er første verdensproblemer. At du ikke får feire er en bagatell som ingen bryr seg om. Prøv å få litt perspektiv på hvordan folk ellers i verden har det.

Gjest supernova_87
Skrevet (endret)

Jeg forstår at du er sint og fortvilet fordi du mister noe du har gledet deg til lenge. Dette er følelser mange sitter med nå. Barnedåper, bryllup, ferier, utveksling blir avlyst og det suger for de det gjelder. 

Men det er også viktig å tenke på alle de som nå ikke bare går glipp av ting de har gledet seg til men som også bekymrer seg. De som mister jobben, mister viktige helsetilbud, blir isolert og får dårligere psykisk helse. Håper du etter hvert greier å få perspektiv og kommer gjennom situasjonen med å være en støtte for de rundt. 

Edit: for ikke å snakke om konsekvensene for fattigere land, vi i Norge skal tåle dette greit enda om det går skikkelig ille. 

Endret av Rainstorm
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korea, faktisk. Korea har da ikke mer skyld i dette enn Norge. 

Og basert på attituden din, så ser det ut som om dette kan være en verdifull og rettferdig realitetsorientering. 

Anonymkode: e7d75...ef7

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ja, greit nok med sydenturen. Men russefeiringen er èn gang i livet. :( Pga at av kineser må spise flaggermus og være tilbakestående nede i Asia.

Det er ikke sikkert det er pga de spiste flaggermus. Jeg tror en maursluker spiste en flaggermus og denne smittet deretter mennesker. Synes du skal revurdere rasismen din litt. At dette har spredd seg sånn er Europa sin feil. Det er vi som reiser mye mer enn hva godt er. 

Anonymkode: 39acf...051

• Liker 19
Skrevet

Vet du hva, jeg skjønner godt du er fortvilet. Selv om jeg er en gammel fis, så kan jeg da godt huske hvor stort det var å være russ. Syntes du får ufortjent mye sure svar her, alle står seg selv nærmest og er man 18-19 år så er det klart at det oppleves som krise å gå glipp av russetiden. 

• Liker 28
Skrevet

Det er fullstendig lov å synes at det er dumt når ting man har gledet seg til må avlyses. 

MEN: i en alder av snart russ forventer jeg at man er istand til å se verden fra andre perspektiv enn sitt eget... Min 14-åring har fått konfirmasjon, tre cuper og to utenlandstur avlyst mellom nå og sommeren, og hun er ikke i nærheten av å betrakte verden som deg, TS. Åpne øynene og se LITT utenfor din egen boble! 

• Liker 42
Skrevet (endret)

Her var det mange uhyggelige kommentarer. Jeg forstår deg godt TS. Det er vondt å måtte gi avkall på noe man har gledet seg til lenge. Jeg forstår godt at du kan føle på sorg og tristhet. Jeg forstår deg veldig godt. Du har lov til å være lei deg for dette.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Er det en ting jeg er glad for, så er det at russefeiringen uteblir. Håper ikke ting blir så ille at det blir nødvendig, men håper den uteblir sammen med 17 mai, bare for sikkerhets skyld. Så er vi kvitt to av de verste landeplagene for i år. Håper russefeiring blir helt avskaffet permanent. Gadd ikke være russ selv. Noe så bortkastet.

Anonymkode: 83ea0...907

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg kjempe godt. Hadde også tidenes russefeiring og deretter var vi en vennegjeng på 16 stk som reiste til syden på tidenes fyllaferie etter skoleslutt. Men uansett hvilket år dette viruset hadde kommet så ville det ødelagt for planer jeg har eller gledet meg til. I år er jeg gravid og har termin til sommeren, og må si at det er kanskje det er det verste for min del med tanke på bekymringene fremover med korona. Men det må jo bare gå bra, og ferier o.l tar vi igjen senere. 

Vil russefeiring bli utsatt til et senere tidspunkt? 

Anonymkode: e722a...10e

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette beviser hvor utrolig bortskjemte nordmenn er. Blir provosert. Avlyst russefeiring er faktisk et av de minste problemene akkurat nå. Skjerp deg!!!

Anonymkode: ca216...e37

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Aller mest er jeg redd for at noen jeg kjenner skal bli syke, eller i det værste fall dø. Jeg er også bekymret for økonomien for meg og hele landet. 

Men! Jeg er også lei meg for sydenturen som går i vasken,  for alle konsertene og festivalene som mest sannsynlig kommer til å bli avlyst. 

Det er lov!!!

Anonymkode: a1c79...099

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Russetiden begynner ikke før 1 mai, det er jo over en måned til. Mye kan skje frem til da. Dette går utover alle, alle må avlyse og utsette ting. Russetiden er ikke det viktigste i verden. 

Anonymkode: 201be...5d2

• Liker 3
  • Opprett ny...