Gå til innhold

Helt utrolig av dere hytte-eiere...påskeferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hytte-eiere aldså...

her sitter resten av Norge nærmest i karantene og prøver å få hverdagen til å gå rundt. Noen har mistet jobben, noen er permittert og mange har en strevsom hverdag som aleneforsørger. 

De samme som på luksusferie tok med seg coronaviruset hitover og  handlet vognene fulle uten omtanke for andre, skal nå presse igjennom «fortjent» påskeferie. 

Dere argumenterer med at dere vil holde dere til hytta... men kom igjen! Dere stopper på butikker, pol og bensinstasjoner for alt dere trenger. Så skal dere nok en gang nyte ferie , mens andre mindre privilegerte sitte hjemme og ta støyten for dere? 

bor på vestkanten selv, og ser dere daglig. Dere møtes i grupper, han i dyrt sportsutstyr og hun i vaffeljakke. Dere har med dere venner og fem-seks unger. Reglene gjelder tydeligvis ikke for dere. 

håper bent høye og Erna viser styrke i denne saken. Det kan ikke være bare de rikes land. Hjertet mitt går ut til alle de som er smittet, de som måtte bøte med livet, de som nå snur på krona og de som uten hjelp fra andre enn seg selv drifter dagen alene (aleneforeldre) . 

hytte-eierene det siktes til, er ikke de som holder seg hjemme. Men de som har latt for mye penger gå til hode på seg, som kom fra slalomferie i Italia og Østerrike med smitte, som hamstret uten omtanke, og som nå krever enda en ferie. Hva er det med dere? 

Anonymkode: e0166...d0e

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder trenger vi om hyttefolket :klo:

Anonymkode: 94483...9e2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tråder trenger vi om hyttefolket :klo:

Så mange det er nødvendig for å få hytte-folkene til å ta seg sammen.

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke vår feil at dere er fattige.

Gleder meg til påsken, da skal jeg utfor i den norske fjellheimen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

å være hytteeier kommer til å være stigmatiserende til slutt. Litt som å være storrøyker eller ekstremt overvektig.

Anonymkode: 67928...101

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mange det er nødvendig for å få hytte-folkene til å ta seg sammen.

Å du tror hyttefolket vanker her på KG, leser dine tråder og tar dine meninger til seg 🙈

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet

Hadde likt å se Erna på førstesiden. Komme med fakkel og bensinkanne, sammen med politi og brannvesen. Hæren om nødvendig. Får tvunget hytteeierne ut, og satt fyr på hytta som straff.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Brannslangen skrev:

Er ikke fattig selv, men bare utrolig irritert på deg og likesinnede. Håper det blir totalforbud!!!

• Liker 4
Skrevet

Hyttefolket driter seg loddrett ut - egoismen og navlebeskuenheten blir aldri glemt. Håper idiotene får bøter og fengselsstraffer så det synger etter.

Hva faen skal egentlig til, hvis en er så tilbakestående at selv i en SÅDANN situasjon, ikke ser konsekvensene av sine handlinger. Herrefaensgud. 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, Brannslangen skrev:

Hva har fattigdom med dette å gjøre? Slutt å spre smitte dritt folk. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

å være hytteeier kommer til å være stigmatiserende til slutt. Litt som å være storrøyker eller ekstremt overvektig.

Anonymkode: 67928...101

Det finnes ikke stigmatiserende å være hytteeier, så lenge man ikke oppfører seg som en trassig unge.
Trist å ikke kunne dra på hyttetur i påska, men det finnes da verre skjebner i verden. Vi tar det igjen senere, når ting roer seg.

AnonymBruker
Skrevet

Nå jobber visse grupper i samfunnet dag og natt; helsearbeidere, butikkansatte, renholdere, politikere, helsemyndigheter...

Mange har måtte avlyse ferier, bryllup som er planlagt i årevis, konfirmasjoner, russetid...men jammen meg er det ikke hyttefolket det er synd på fordi de må ofre en påskeferie på hytta... En hytte som vil stå der i høst, til jul og ikke minst neste påske... Dette er ikke ferie, dette er en pandemi, en alvorlig situasjon for landet vårt som gjør at alle må ofre noe... Dette er tiden for å gjøre det helsemyndighetene sier og tenke på andre enn seg selv. 

Anonymkode: 3f7a3...77c

AnonymBruker
Skrevet

Dere er veldig flinke til å skjære alle over én kam.

Anonymkode: 533d1...733

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/rogaland/hyttekommunen-sirdal-har-fatt-nok-_-set-opp-grensepost-for-a-kontrollere-hytteturistane-1.14954279 

Om dette fortsetter så er det nok flere og flere kommuner som går til dette tiltaket, om det ikke blir portforbud før den tid.

Anonymkode: ddf27...25a

Det vil bli implementert i de nye innstrammingene som kommer over helgen.

Det kommer til å skrus skikkelig til.

Anonymkode: d44d6...418

• Liker 1
  • Opprett ny...