Gå til innhold

hvilke muligheter har man når eksamen blir avlyst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg studerer på UiO og etter planen skal vi ha en skoleeksamen i juni. Den er digital og det er eget lokale til det. Nå har de pga smittesituasjonen kansellert den eksamenen. Hvilket handlingsrom har de på UiO i forhold til dette? Kan de omgjøre det til hjemmeeksamen? Det kan jo få betydning for de som er hjemme med barn, hvis situasjonen fremdeles er den samme.  Muntlig gjennom skype kan vel ikke gjennomføres?

Anonymkode: add9a...a85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi får hjemmeeksamen og den blir derfor vanskeligere enn om det hadde vært skole eksamen. Mulig det blir godkjent /ikke godkjent isteden for bokstav karakter. Noe som vil ødelegge snittet mitt. Skikkelig kjipt. 

Anonymkode: bb219...89f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi får hjemmeeksamen og den blir derfor vanskeligere enn om det hadde vært skole eksamen. Mulig det blir godkjent /ikke godkjent isteden for bokstav karakter. Noe som vil ødelegge snittet mitt. Skikkelig kjipt. 

Anonymkode: bb219...89f

Hvorfor vil det ødelegge snittet ditt? Godkjent/ikke godkjent holdes utenfor ved beregning av karaktersnitt. 

Anonymkode: ec7bb...a89

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor vil det ødelegge snittet ditt? Godkjent/ikke godkjent holdes utenfor ved beregning av karaktersnitt. 

Anonymkode: ec7bb...a89

For om du kunne fått A i dette som så ikke teller blir snittet dårligere/ikke så bra som det kunne ha blitt.

Anonymkode: 5bbea...30b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går barnehagelærer og vi skulle egentlig ha muntlig eksamen i matematikk og den er nå omgjort til skype-eksamen

Anonymkode: 3b5eb...33e

AnonymBruker
Skrevet

UiO har handlingsrom, og målet er at så få som mulig skal bli forsinket i studieløpet. Det gjelder for all høyere utdanning i Norge, og det jobbes med flere mulige løsninger

Det finnes litt informasjon her:
https://www.uio.no/om/hms/koronavirus/sporsmal-og-svar-om-koronaviruset.html

Og denne ser ut til å holdes oppdatert:
https://khrono.no/hva-skjer-med-eksamen-her-har-du-oversikten/471292

Godkjent/ikke godkjent er en diskusjon, og jusstudenter og ansatte på UiO argumenterer for hvorfor A-F er en dårlig løsning (de har et godt poeng):
https://khrono.no/gir-etter-for-presset-blir-ingen-bokstavkarakterer/474258

Anonymkode: 48e34...774

AnonymBruker
Skrevet

På UiB har eksamener blitt omgjort til hjemmeksamen.

Anonymkode: d1e68...914

AnonymBruker
Skrevet

NTNU kjører hjemmeeksamen, og muntlige eksamener blir trolig digitale. De har iallfall bestemt at det ikke skal være noe fysisk oppmøte dette semesteret. Hva de gjør med praktiske eksamener, vet jeg ikke🤔

Anonymkode: 0bb89...fcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmeeksamen, muntlig på Skype. Det siste er ikke noe problem - disputaser blir gjort på Skype, da er muntlig eksamen lite problematisk i forhold. Diskusjonene går angående eksamener med praktiske innlag, f.eks artsgjenkjenning og slike ting. Tror ikke de har landet på en løsning på det ennå. 

Anonymkode: 7c3c5...139

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjemmeeksamen, muntlig på Skype. Det siste er ikke noe problem - disputaser blir gjort på Skype, da er muntlig eksamen lite problematisk i forhold. Diskusjonene går angående eksamener med praktiske innlag, f.eks artsgjenkjenning og slike ting. Tror ikke de har landet på en løsning på det ennå. 

Anonymkode: 7c3c5...139

Hvordan kan de vite om personen har hjelpemidler tilgjengelig? Da jeg tok et samlingsbasert studie på andre siden av landet, så var det noen studenter som valgte å ha muntlig via skype FaceTime. Det var en del kriterier som måtte ligge til grunn for den løsningen.

Anonymkode: add9a...a85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...