Gå til innhold

Nedslående tilstander på bussen i kveld :-(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må ta buss til butikkjobben min fordi jeg ikke har bil. Det har vært veldig lite folk på bussen den siste uken, og det virker som om majoriteten tar dette seriøst. Men i kveld var det mye mer folk, stort sett ungdommer og unge voksne med klirrende poser som åpenbart skulle på fest. Det er sol og vårlig, og jeg forstår jo at det frister etter en uke i kjedelig isolasjon.

Men skulle så ønske at alle var med på denne nasjonale dugnaden. Hvordan når vi fram til ungdommen? Det er sikkert lei av hele koronaen som ødelegger russetid, de er på helt andre medier enn nrk og vg og får gjerne ikke med seg myndighetenes oppfordringer. Om de bor for seg selv, så har de ingen foreldre som setter curfew. 

Er portforbud det eneste som vil funke?

Anonymkode: 11809...3a3

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som man må stenge døra til enkelte. De eier ikke skam.

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Håper du meldte ifra til politiet. Sånn helt seriøst.

Anonymkode: 17d23...eda

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Dagens unge er nok i mindre grad vant til at nei betyr nei. Alt skal forhandles om. Så ja.

Anonymkode: 83667...858

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du meldte ifra til politiet. Sånn helt seriøst.

Anonymkode: 17d23...eda

Hvordan kunne jeg gjøre det? Jeg vet jo ikke hvem de var og hvor de skulle. (Det var ikke en hel gjeng, men små grupper og enkelte alene). 

• Liker 2
Skrevet

En som tar buss til jobb - uansett avstand - i denne tiden er vel ikke den rette til å uttale seg?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Faen skal en gjøre når en ikke har andre muligheter da kanskje ?

Anonymkode: d4ed7...64f

Først og fremst holde kjeft om hva andre gjør.

• Liker 5
Skrevet

Man lever bare én gang. Unge friske mennesker vil ikke bli rammet av viruset slik eldre og syke blir.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tarmegenbolle skrev:

Men du klarer ikke å holde kjeft selv:

4 minutter siden, Tarmegenbolle skrev:

En som tar buss til jobb - uansett avstand - i denne tiden er vel ikke den rette til å uttale seg?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Tarmegenbolle skrev:

Det var rette ræva som feis

Anonymkode: 31814...a62

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må ta buss for å komme meg på jobb hver dag. Det er for langt å gå. Skal jeg få familie og venner til å kjøre meg mener du? Er det mer fornuftig? For en unødvendig kommentar til en som jobber i matbutikk.

Om du bor sammen med noen som har bil og mulighet er det mer fornuftig, ja. Egen bil anbefales i fremtiden.

Det man kan gjøre nå er å la være å uttale seg om andre når man ikke er bedre selv. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du klarer ikke å holde kjeft selv:

Jeg tar ikke buss til jobb. Det ville vært uansvarlig.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var rette ræva som feis

Anonymkode: 31814...a62

Absolutt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Brannslangen skrev:

Man lever bare én gang. Unge friske mennesker vil ikke bli rammet av viruset slik eldre og syke blir.

Også drasse de smitten videre på bussen, i butikken, hjem til familien osv. 

Anonymkode: fea8c...09f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må ta buss til butikkjobben min fordi jeg ikke har bil. Det har vært veldig lite folk på bussen den siste uken, og det virker som om majoriteten tar dette seriøst. Men i kveld var det mye mer folk, stort sett ungdommer og unge voksne med klirrende poser som åpenbart skulle på fest. Det er sol og vårlig, og jeg forstår jo at det frister etter en uke i kjedelig isolasjon.

Men skulle så ønske at alle var med på denne nasjonale dugnaden. Hvordan når vi fram til ungdommen? Det er sikkert lei av hele koronaen som ødelegger russetid, de er på helt andre medier enn nrk og vg og får gjerne ikke med seg myndighetenes oppfordringer. Om de bor for seg selv, så har de ingen foreldre som setter curfew. 

Er portforbud det eneste som vil funke?

Hvor er foreldrene? Mange av dem er sikkert her inne. Skjerp tilsynet på ungdommene deres! 

Anonymkode: d47a0...940

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, alle har da ikke bil eller mulighet til å f. eks. parkere ved jobb 🙄🤦‍♀️ Det er jo knapt mulig å parkere noe sted nå, så dersom jeg hadde måttet på jobb så hadde jeg også måttet ta kollektivt. 🙄

Anonymkode: eaca0...4ad

• Liker 13
  • Opprett ny...