Gå til innhold

Vits å ta høyere studie som det er stor sjans for ikke gir jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes en del studier synes jeg som det er vanskelig å få jobb i. Jeg kaller det gjerne «tullestudier». 

Er det fremdeles bedre å ta dette eller bare skaffe seg en vanlig jobb man har masse erfaring i? 

Anonymkode: bb8d0...ebb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hva du vurderer som bra/best selv, det. Setter du fast jobb og økonomisk trygghet øverst ser du svaret selv. 

Anonymkode: 1a10f...666

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes en del studier synes jeg som det er vanskelig å få jobb i. Jeg kaller det gjerne «tullestudier». 

Er det fremdeles bedre å ta dette eller bare skaffe seg en vanlig jobb man har masse erfaring i? 

Dette var et rart spørsmål. Jeg er enig at det finnes studier som det er vanskelig å se meningen med, men det finnes da utallige studier (faktisk de fleste) som har mening og fornuft. Det er og vil bli vanskeligere å få seg jobb, derfor krever det at du undersøker mulighetene på markedet fremover. Eksempelvis innen helseyrket kan du sjeldent trå feil, det samme med fagskoler innen håndverk (elektriker, rørlegger, snekker osv). Når du snakker om "en vanlig jobb" hva mener du da? Ufaglært stilling? Slike vil det bli vanskeligere og vanskeligere å få. 

Anonymkode: 4cc79...330

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Næringslivet i Norge skriker etter sosialantropologer og diktanalytikere

Anonymkode: 4c2a4...7a8

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Næringslivet i Norge skriker etter sosialantropologer og diktanalytikere

Anonymkode: 4c2a4...7a8

😂😂

Anonymkode: c0454...d6d

AnonymBruker
Skrevet

ts, hva med fuglekjennskap? nord universitetet. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

ts, hva med fuglekjennskap? nord universitetet. 

Fugler interesserer meg nada

AnonymBruker
Skrevet

Ville satset på noe innen it eller teknologi. Disse bransjene vil alltid videreutvikle seg. Eller helse, inkl psykologi, det kan ikke automatiseres.

Anonymkode: f6620...b63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville satset på noe innen it eller teknologi. Disse bransjene vil alltid videreutvikle seg. Eller helse, inkl psykologi, det kan ikke automatiseres.

Anonymkode: f6620...b63

Jeg er rett og slett dum. Hvordan forstår man teori? Jeg lærer gjennom å gjøre. Mange av dere skjønner ikke hvordan det er med slike teoretisk dumme som oss. Jeg har et par diagnoser. Jeg er så lite tilpasset samfunnet som man kan bli. 
Jeg klarer å jobbe i kafe. Men den jobben har jeg ikke lenger. Helse er mareritt. Sekretær evt da. Men mennesker lukter, jeg tar også veldig inn smerten til de syke. 
Psykologi tja.... masse masse lesing. Hvorfor er livet laget for at vi bare skal lese lese lese? 

AnonymBruker
Skrevet

Altså. Mange arbeidsgivere har ikke krav til hvilken utdanning man har. Krever det 3- års høyere utdanning, så er det ganske så åpent og noen med relevant utdanning for stillingen er ikke nødvendigvis de som får jobben. Ved å ha en høyere utdanning viser man også arbeidsgiver at man kan gjennomføre noe. Og det teller ofte positivt. Så har man en utdannelse og er personlig egnet, så har man en god sjangs.

Anonymkode: 5dcb1...828

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...