Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har dehydrert hud med litt urenheter, hudormer og tette porer i panne, nese og av og til hake. kan jeg bruke denne til hjelp?

https://www.lyko.no/clearasil/clearasil-daily-clear-deep-cleansing-toner?gclid=EAIaIQobChMI4NL-sMyp6AIVBp8YCh0eQgivEAEYASABEgJOfvD_BwE

Anonymkode: 10887...ab8

Eller vil den tørke ut huden mer? Eller irritere den?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller vil den tørke ut huden mer? Eller irritere den?

Jeg personlig tror den vil tørke ut og irritere. Masse alkohol i den. Hva med å heller få tak i et serum med bha? 

Skrevet

Er ikke dehydrert hud et symptom på en dehydrert kropp? Begynne drikke massevis av vann hver dag? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har dehydrert hud med litt urenheter, hudormer og tette porer i panne, nese og av og til hake. kan jeg bruke denne til hjelp?

https://www.lyko.no/clearasil/clearasil-daily-clear-deep-cleansing-toner?gclid=EAIaIQobChMI4NL-sMyp6AIVBp8YCh0eQgivEAEYASABEgJOfvD_BwE

Styr unna, inneholder nesten bare alkohol. Virker veldig uttørkende på huden. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Forundret.. skrev:

Er ikke dehydrert hud et symptom på en dehydrert kropp? Begynne drikke massevis av vann hver dag? 

Har hørt de si de, så jeg drikker vann til det omtrent kommer opp igjen, men det virker ikke.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Professor Orm skrev:

Jeg personlig tror den vil tørke ut og irritere. Masse alkohol i den. Hva med å heller få tak i et serum med bha? 

Det har jeg, men den skal kun brukes to ganger i uken og jeg ser jeg trenger noe hver dag.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Apocalypte skrev:

Styr unna, inneholder nesten bare alkohol. Virker veldig uttørkende på huden. 

Hmm, det står jo at den beroliger og mykgjør huden.

Skrevet

Det kalles markedsføring, og det står sånn at du skal få lyst til å kjøpe den. Det betyr ikke nødvendigvis at det er sant. Der finnes BHA-serum som kan brukes daglig, feks fra Paulas choice, tror også the ordinary har :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Av og til kan dehydrert hud reagere med å produsere mer olje for å forsøke å rette på problemet, og da kan man få fet/uren dehydrert hud. Alkohol virker svært uttørrende og bør aldri brukes på dehydrert hud, uansett hva produktet hevder å gjøre. Jeg svarte i en annen tråd om uren,dehydrert hud, kanskje du kan forsøke disse produktene:

Prøv en periode med produkter for sensitiv hud, f.eks. LaRoche Posay's Toleriane-serie. Fås på apotek/nettapotek og er ikke så veldig dyre. Prøv f.eks.følgende produkter:

LRP Toleriane Dermo Cleanser

LRP Hydraphase UV Light SPF 20. Det er litt lav solfaktor, så du kan evt bruke denne i tillegg etterhvert som solen "tar" mer utover våren og sommeren. Krem med solfaktor bør forøvrig ikke brukes over natten, så da kan du prøve med denne som nattkrem.

Du kan også plusse på med et hyaluronserum for økt fukt både dag og natt. LRP sine er ganske dyre, så et godt budsjettkjøp er The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5

Et par - tre kvelder i uka kan du også eksfoliere huden forsiktig med f.eks. The Ordinary Lactic Acid 5% + HA2%. Alternativt som @Professor Orm over her foreslår, et BHA-serum, dvs. salisylsyre, f.eks. denne.

Endret av Roci
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Professor Orm skrev:

Det kalles markedsføring, og det står sånn at du skal få lyst til å kjøpe den. Det betyr ikke nødvendigvis at det er sant. Der finnes BHA-serum som kan brukes daglig, feks fra Paulas choice, tror også the ordinary har :)

På hvilken måte mener du at bha vil fukte dehydrert hud? 

Anonymkode: ffdfe...fe9

Skrevet

Nope, alkohol-denat gjør det motsatte.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte mener du at bha vil fukte dehydrert hud? 

Anonymkode: ffdfe...fe9

Jeg mener ikke det. Det er mtp tilstoppede porer, ref. hovedinnlegget.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...