AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har den siste uken måttet oppsøke kjøpesentre to ganger for å handle på apotek. Det har det begge ganger vært stor overvekt av eldre som åpenbart kun er ute for å sosialisere, da de står og sitter i klynger og skravler. Jeg gikk også tur i byen i går og ved samtlige uteserveringen var det stort sett eldre som satt og da sammen, i grupper på tre eller flere. Dette er jo ikke greit, for selv om både jeg og de selv driter i om de dør, følger de ikke smitteverndugnaden de fleste andre er med på. Kjenner jeg er provosert! 😡 Anonymkode: bcd8e...04b 7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Det er ganske ulidelig det presset resten av befolkninga er under nå. Konkurser, personlig ruin, hjemmeundervisning og småbarn samtidig som full jobb hjemme. Isolasjon og unger som går på veggen. Så går f**n meg de j***a gamlingene rundt og koser seg uten å ofre noe... Ikke deres skyld egentlig da, det er vel kanskje tiltakene som er feil Anonymkode: 992f3...35d 9
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Jeg ser også mange eldre som går på turer i byen. Min mormor holder seg hjemme og får noen i familien til å handle for henne, og selv om hun elsker å shoppe så følger hun rådene. Men det er ille når min lillesøster på 13 går ut med hunden og så får noen sure blikk fra tre eldre kvinner som passerer 😌 Anonymkode: febb5...f0d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Spiller det noen rolle? De er kanskje lei av livet og uansett er de fra en tid da det at man døde av sykdom var normalt nok til at man ikke brydde seg. Er man 85 og datter ac foreldre som fikk 8 barn, hvorav 5 nådde skolealder og 2 døde som unge voksne så tenker man Kanksje at om man ryker, ja, så var det ens tur? La det gå, Ts. Ikke vær et surt og grettent menneske. Vi vil jo ha rotasjon av smitte. Bare semi-hurtig, ikke altfor hurtig. Anonymkode: ad3f2...c2a 6
T-Rex Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 Vi har ikke internett, så vi vet ikke hva det dreier seg om.
youcancallmejune Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Ja, det er ganske utrolig med tanke på at det i stor grad er for å holde dem i live vi gjør alt dette. De få gangene jeg har vært ute i løpet av den siste uka har jeg sett massevis av eldre som står sammen i klynger og oppfører seg akkurat som før. Det virker ikke som de bryr seg så mye. 2
youcancallmejune Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 12 minutter siden, T-Rex skrev: Vi har ikke internett, så vi vet ikke hva det dreier seg om. Det spiller vel heller ingen rolle for deg som allerede er utryddet
T-Rex Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 (endret) 3 minutter siden, youcancallmejune said: Det spiller vel heller ingen rolle for deg som allerede er utryddet Spot on! https://makeameme.org/meme/now-extinct-couldnt Endret 20. mars 2020 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 De har like stor rett til å være ute som deg. Svigerforeldrene mener det ikke spiller noen rolle, dør de så dør de. Anonymkode: ec600...322
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 Det er utrolig provoserende!!!! Her er vi unge og friske hjemme med barn, hjemmekontor og unngår alt, så gir de gamle faen. Jeg er drittlei av å se klynger av eldre gå tur, sitte ute sammen osv. Kjenner faktisk på angiveren i meg. Anonymkode: c845a...490 8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 7 minutter siden, youcancallmejune skrev: Ja, det er ganske utrolig med tanke på at det i stor grad er for å holde dem i live vi gjør alt dette. De få gangene jeg har vært ute i løpet av den siste uka har jeg sett massevis av eldre som står sammen i klynger og oppfører seg akkurat som før. Det virker ikke som de bryr seg så mye. Eldre er faktisk den gruppen som er minst redd viruset også. Interessant. Anonymkode: c845a...490 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #12 Skrevet 20. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har like stor rett til å være ute som deg. Svigerforeldrene mener det ikke spiller noen rolle, dør de så dør de. Anonymkode: ec600...322 Det er umusikalsk at de som vi prøver å redde ved å isolere oss, miste jobber og slite oss ihjel driter i rådene fra myndighetene og utsetter seg for smitte. Anonymkode: 10cd5...2e0 3
T-Rex Skrevet 20. mars 2020 #13 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Eldre er faktisk den gruppen som er minst redd viruset også. Interessant. Anonymkode: c845a...490 Det er ikke så veldig rart. Vi har vært med på opp- og nedturer før. Selv om denne nedturen nok kommer til å bli temmelig tøff. (Men jeg må jo si at jeg ble bittelitt engstelig da tørrhosten og frysningene kom. Nå har det gått over.) 1
youcancallmejune Skrevet 20. mars 2020 #14 Skrevet 20. mars 2020 7 minutter siden, T-Rex skrev: Spot on! https://makeameme.org/meme/now-extinct-couldnt 😂👍
Sidabmao Skrevet 20. mars 2020 #15 Skrevet 20. mars 2020 25 minutter siden, AnonymBruker said: Spiller det noen rolle? De er kanskje lei av livet og uansett er de fra en tid da det at man døde av sykdom var normalt nok til at man ikke brydde seg. Er man 85 og datter ac foreldre som fikk 8 barn, hvorav 5 nådde skolealder og 2 døde som unge voksne så tenker man Kanksje at om man ryker, ja, så var det ens tur? La det gå, Ts. Ikke vær et surt og grettent menneske. Vi vil jo ha rotasjon av smitte. Bare semi-hurtig, ikke altfor hurtig. Anonymkode: ad3f2...c2a De er sikkert hjernedød også da. Den sunne fornuft er totalt fraværende. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #16 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, T-Rex skrev: Det er ikke så veldig rart. Vi har vært med på opp- og nedturer før. Selv om denne nedturen nok kommer til å bli temmelig tøff. (Men jeg må jo si at jeg ble bittelitt engstelig da tørrhosten og frysningene kom. Nå har det gått over.) Ja. Men om vi skal holde oss hjemme for deres skyld så får dere nesten bli sjuke og dø ellernoe, for det sitter Utrolig mange friske barn og får hverdagen snudd på hodet for å redde DERE Anonymkode: c845a...490 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #17 Skrevet 20. mars 2020 Noen eldre er ute. De fleste av dem er inne og tar del i karantenelivet. Akkurat som at noen er klimafornektere og driter i vitenskapen, driter noen eldre i koronabekjempelses-dugnaden. Men ikke skjær alle over en kam. Anonymkode: 59450...196 8
T-Rex Skrevet 20. mars 2020 #18 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja. Men om vi skal holde oss hjemme for deres skyld så får dere nesten bli sjuke og dø ellernoe, for det sitter Utrolig mange friske barn og får hverdagen snudd på hodet for å redde DERE Anonymkode: c845a...490 Det er helt feil. Dere sitter og får hverdagen snudd på hodet for DERE SELV. Alternativet ville blitt verre. Det ville bare tatt litt lenger tid. Jeg mener det, helt ærlig, men all min eventuelle visdom. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #19 Skrevet 20. mars 2020 Det er for mange av dem ikke vet bedre, og henger ikke med i svingene. Svigerforeldrene mine sitter i karantene for de har vært på utenlandstur. De har til nå brydd seg fint lite om karantenereglene. Men her om dagene fikk jeg vite at "Det kunne vist også være farlig for gamle mennesker, så nå skulle de være mer forsiktig." Anonymkode: fb351...788 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #20 Skrevet 20. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller det noen rolle? De er kanskje lei av livet og uansett er de fra en tid da det at man døde av sykdom var normalt nok til at man ikke brydde seg. Er man 85 og datter ac foreldre som fikk 8 barn, hvorav 5 nådde skolealder og 2 døde som unge voksne så tenker man Kanksje at om man ryker, ja, så var det ens tur? La det gå, Ts. Ikke vær et surt og grettent menneske. Vi vil jo ha rotasjon av smitte. Bare semi-hurtig, ikke altfor hurtig. Anonymkode: ad3f2...c2a Så hvis jeg ikke bryr meg om å få det, kan jegleve som før? Trodde dette handlet om helheten, jeg. Anonymkode: a7658...305 3
Anbefalte innlegg