AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Del Skrevet 20. mars 2020 Den brukes etter rens og toner, men før hudkrem. Men noen sier den trenger fuktighet for å ha effekt, hva betyr det i praksis? Bør ansiktet være litt vått? Må man ha høy luftfuktighet i rommet? Skal den tørke helt før krem smøres på? Skal den gnis godt rundt, eller tørke inn selv? Må man bruke masse krem over? Anonymkode: b457b...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Del Skrevet 20. mars 2020 Kan jeg eks blande den inn i hudkremen? Anonymkode: b457b...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 20. mars 2020 #3 Del Skrevet 20. mars 2020 Hyaluronserum bør legges på fuktig hud og trenger ikke tørke før du legger på fuktighetskrem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #4 Del Skrevet 22. mars 2020 Lurer på dette jeg og... pleier å legge et tynnere anti age serum nærmest huden, og så hualuronsyre over. Men siden hyaluronsyre trekker til seg fuktighet, trekker det anti age serumet jeg har under "ut av"huden igjen da? Og må man alltid ha fuktoghetskrem over hyaluronsyre? Min hud ser penest ut uten fuktighetskrem over hyaluronserumet, men er redd den blir dehydrert i underhuden selvom jeg ikke oppfatter det i overflaten? Får så fet hud og tydelige porer så fort jeg bruker fuktighetskrem Anonymkode: c8af0...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #5 Del Skrevet 22. mars 2020 Jeg væter ansiktet sånn at det er vått, så har jeg på den syra, venter til det tørker. Når det tørker så kjenner jeg at ansiktet blir stramt og fint, så legger jeg på fuktighetskrem og har fin fuktig hud hele dagen. Anonymkode: 28233...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #6 Del Skrevet 22. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer på dette jeg og... pleier å legge et tynnere anti age serum nærmest huden, og så hualuronsyre over. Men siden hyaluronsyre trekker til seg fuktighet, trekker det anti age serumet jeg har under "ut av"huden igjen da? Og må man alltid ha fuktoghetskrem over hyaluronsyre? Min hud ser penest ut uten fuktighetskrem over hyaluronserumet, men er redd den blir dehydrert i underhuden selvom jeg ikke oppfatter det i overflaten? Får så fet hud og tydelige porer så fort jeg bruker fuktighetskrem Anonymkode: c8af0...0bc Jeg brukte den syra uten fuktighetskrem over først, og huden ble etter en stund supertørr og gusten så for meg fungerer det ikke. Fungerer det for deg og huden din tåler det så hvorfor ikke Anonymkode: 28233...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #7 Del Skrevet 22. mars 2020 Du må ha fuktighetskrem over for å "stenge inne" fuktigheten som hyaluronsyren har trukket til seg, ellers evaporerer den bare. Anonymkode: e8008...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #8 Del Skrevet 22. mars 2020 Kan man blande den sammen med hudkremen? Virker det da? Anonymkode: b457b...ce3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #9 Del Skrevet 22. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man blande den sammen med hudkremen? Virker det da? Anonymkode: b457b...ce3 Du vanner ut både hyaluronsyren og fuktighetskremen da. Men virker gjør det nok, avhengig av hvor mye/lite du har blandet inn. Er mange fuktighetskremer som har det i seg fra før. Anonymkode: e8008...4ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 23. mars 2020 #10 Del Skrevet 23. mars 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på dette jeg og... pleier å legge et tynnere anti age serum nærmest huden, og så hualuronsyre over. Men siden hyaluronsyre trekker til seg fuktighet, trekker det anti age serumet jeg har under "ut av"huden igjen da? Og må man alltid ha fuktoghetskrem over hyaluronsyre? Min hud ser penest ut uten fuktighetskrem over hyaluronserumet, men er redd den blir dehydrert i underhuden selvom jeg ikke oppfatter det i overflaten? Får så fet hud og tydelige porer så fort jeg bruker fuktighetskrem Anonymkode: c8af0...0bc Da kan det hende at du bør prøve en fuktighetskrem som er bedre tilpasset din hudtype🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #11 Del Skrevet 24. mars 2020 16 timer siden, Roci skrev: Da kan det hende at du bør prøve en fuktighetskrem som er bedre tilpasset din hudtype🙂 Jeg har prøvd så utrolig mange, 40 forskjellige kanskje, noen av de testere vel å merke, mens andre til flere hundre kroner pr stk... Det har gått MYE penger ut av vinduet i jakten på en fuktighetskrem som funker for meg så nå tør jeg ikke bruke mere penger på det, har gitt opp 😮 Tror jeg har kombinasjonshud, de som ikke gjør huden veldig fet legger seg som pølser som preller lett av på huden, og de som gir fukt gjør huden blank og porene stygge og store. En del gjør også partier av huden min rød så det ser ut som at jeg har kviser der jeg ikke har kviser, så jeg unngår ingredienser som for eksempel parfyme. Jeg har ellers ren hud. Anonymkode: c8af0...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #12 Del Skrevet 24. mars 2020 Dere som bruker hyaluronserum - hvilken bruker dere? Anonymkode: 1ab8c...d17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2020 #13 Del Skrevet 24. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere som bruker hyaluronserum - hvilken bruker dere? Anonymkode: 1ab8c...d17 Jeg har denne fra iherb, før tollgreia så var den rimelig, den er veldig oppstrammende og drøy i bruk, har en sånn flaske kanskje 6-7 måneder https://no.iherb.com/pr/now-foods-solutions-hyaluronic-acid-firming-serum-1-fl-oz-30-ml/7264 Anonymkode: 28233...669 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. mars 2020 #14 Del Skrevet 24. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd så utrolig mange, 40 forskjellige kanskje, noen av de testere vel å merke, mens andre til flere hundre kroner pr stk... Det har gått MYE penger ut av vinduet i jakten på en fuktighetskrem som funker for meg så nå tør jeg ikke bruke mere penger på det, har gitt opp 😮 Tror jeg har kombinasjonshud, de som ikke gjør huden veldig fet legger seg som pølser som preller lett av på huden, og de som gir fukt gjør huden blank og porene stygge og store. En del gjør også partier av huden min rød så det ser ut som at jeg har kviser der jeg ikke har kviser, så jeg unngår ingredienser som for eksempel parfyme. Jeg har ellers ren hud. Anonymkode: c8af0...0bc Jeg skjønner akkurat hva du mener, jeg har også kombinert hud og har prøvd utallige fuktighetskremer opp gjennom årene, alt fra rimelige apotekkremer til dyre hudpleiemerker i 1000-kronersklassen. Nå som jeg nærmer meg 50, har huden attpåtil blitt dehydrert, og det er en vanskelig tilstand å "kurere" Jeg har også ren hud, har aldri vært spesielt plaget av urenheter etter at jeg var ferdig med tenårene. Akkurat nå bruker jeg Moisture Lotion fra CeraVe som jeg er ganske fornøyd med. Jeg blir litt blank i t-sonen av den også, men huden føles så myk og gjennomfuktet at jeg kan leve med det. De beste fuktighetskremene som jeg ellers har prøvd opp gjennom årene, er disse: - https://skincity.no/no/essential-daily-defense-creme-spf-20 (og ja, den er dyr) - https://www.kicks.no/nivea/hudpleie/ansiktspleie/dagkrem/nourishing-day-care-creme som jeg kjøpte i et desperat øyeblikk i fjor vinter da huden min var tørr som papir. En overraskende god krem som jeg brukte i noen mnd., men sluttet med fordi den ikke var pleiende nok utover å gi fukt. Men den er sikkert utmerket å kombinere med ulike serum. Og så var det en krem fra Nuxe som jeg likte ganske godt - mulig det var denne selv om tuben så annerledes ut den gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 28. mars 2020 #15 Del Skrevet 28. mars 2020 On 3/24/2020 at 1:17 AM, AnonymBruker said: Jeg har prøvd så utrolig mange, 40 forskjellige kanskje, noen av de testere vel å merke, mens andre til flere hundre kroner pr stk... Det har gått MYE penger ut av vinduet i jakten på en fuktighetskrem som funker for meg så nå tør jeg ikke bruke mere penger på det, har gitt opp 😮 Tror jeg har kombinasjonshud, de som ikke gjør huden veldig fet legger seg som pølser som preller lett av på huden, og de som gir fukt gjør huden blank og porene stygge og store. En del gjør også partier av huden min rød så det ser ut som at jeg har kviser der jeg ikke har kviser, så jeg unngår ingredienser som for eksempel parfyme. Jeg har ellers ren hud. Anonymkode: c8af0...0bc Hvis du ikke har prøvd den og orker å bruke penger på ett siste forsøk, vil jeg anbefale og kjøpe en reisestørrelse Murad Hydro-Dynamic Ultimate Moisture krem på lookfantastic.no og test den. Kremen koster, men en liten krukke overbeviste meg til å kjøpe fullsize og den er helt nydelig på min hud i alle fall. Har også slitt med å finne en god krem og kastet bort masse, men denne blir nå min faste vinterkrem. Skal se om den blir for mye på sommeren eller ikke. Noen liker å miste med en spritz både før og etter hyaluron serum (La Roche Posay sin Tolerian8 skal være god). For å pakke godt med fukt oppå og under. Hvilken toner bruker du? Jeg håper at du bruker en acid-toner, for du må få bort døde hudceller slik at alt annet får gjort jobben sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå