Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg søkte ny jobb før koronakrisen kom. Hadde førstegangsintervju via Skype denne uken og det var helt krise. Ikke fordi jeg ikke synes jeg kunne svare for meg selv, men jeg synes alle de tre som intervjuet meg grillet meg skikkelig på alle små detaljer og oppførte seg nedlatende mot meg hele intervjuet (følte meg nesten litt mobbet, for de drev og tok opp og latterliggjorde ting jeg hadde sagt tidligere i intervjuet hele tiden). Synes også de spurte om noen upassende ting, bl.a. ville de ha full redegjørelse for sykehistorien min de siste to årene (hvorfor jeg var syk, hvor lenge jeg var syk, etc.). Aldri opplevd noe slikt, føler som regel jobbintervjuer har en hyggelig tone, men dette er noe av det mest ukoselige jeg har opplevd og kjente gjennom hele intervjuet at "her har jeg IKKE lyst til å jobbe". Når det gikk opp for meg at jeg ikke ville ha jobben lengre begynte jeg å være litt frekk tilbake og begynte å svare på spørsmål med "jeg vet ikke", fordi jeg bare ville slippe fra situasjonen og håpet jeg skulle slippe å bli innkalt til én til intervjurunde.

MEN nå fikk jeg mail hvor jeg ble invitert til annengangsintervju. Det er uaktuelt, da jeg ikke vil gjennom den prosessen en gang til for en jobb jeg ikke en gang er interesser i lengre. Men hva skal jeg svare på mailen? "Jeg ønsker å trekke min søknad", "takk for tiden deres, men nei takk", "jeg tror dessverre ikke denne jobben passer for meg allikevel"..? Er så dårlig på å svare på slikt...

Anonymkode: 7c8aa...5cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ta intervjuet over telefon!

Anonymkode: 63c7c...5a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville svart at «beklager, men jeg opplevde forrige intervju som litt negativt og ønsker derfor ikke å være med i prosessen videre». Synes det er helt greit å være ærlig her. 

Anonymkode: 68222...3f0

• Liker 9
Skrevet (endret)

"Jeg takker for interessen, men på bakgrunn av forrige intervjurunde har jeg etter en helhetsvurdering besluttet å trekke søknaden min."

Ærlighet er vel og bra, men det er unødvendig informasjon i denne sammenhengen å si at de gav negativt inntrykk. Du er ikke uærlig om du unnlater å si det, for de har ikke spurt deg om hvilket inntrykk de gav. Det kan slå tilbake på deg selv en annen gang. Du vet aldri hvilke sammenhenger du kan komme borti en eller flere av de samme folkene eller samme virksomhet. Hold deg til saken - verken mer eller mindre. 

Endret av Ullvott
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Ullvott skrev:

"Jeg takker for interessen, men på bakgrunn av forrige intervjurunde har jeg etter en helhetsvurdering besluttet å trekke søknaden min."

Ærlighet er vel og bra, men det er unødvendig informasjon i denne sammenhengen å si at de gav negativt inntrykk. Du er ikke uærlig om du unnlater å si det, for de har ikke spurt deg om hvilket inntrykk de gav. Det kan slå tilbake på deg selv en annen gang. Du vet aldri hvilke sammenhenger du kan komme borti en eller flere av de samme folkene eller samme virksomhet. Hold deg til saken - verken mer eller mindre. 

Dette!

Anonymkode: 8a85f...2fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...