Gå til innhold

Hvorfor skal vi være så stolte nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv helsepersonell og gjør mitt bidrag i disse coronatider. Jeg syns det er fint at man blir anerkjent for jobben man gjør, som en av mange. Både innenfor helsevesenet og ellers i samfunnet, som butikkansatte, transportbransjen osv. 

Men jeg skjønner ikke hvorfor det florerer på Facebook oppdaterte profilbilder med #stoltsykepleier #stoltvernepleier osv osv. Folk skriver lange innlegg om at de er stolt over jobben de gjør rettet mot corona. 

Jeg syns det er fint å hjelpe de som er syke, samt forebygge jeg også. Men kjenner meg ikke stolt. Det ligger naturlig for meg å hjelpe, samt i det yrket jeg har valgt. Jeg har ikke behov for å vise det frem på Facebook. Jeg gjør en god jobb ellers i året også, da med andre type problemstillinger. 

Dette er bare min tanke og meningsutveksling. Og du sitter sikkert med en annen, og det er greit. Men jeg syns det blir litt sånn «se på meg» over det. Noe som jeg ikke har behov for. 

Anonymkode: 73f1c...f17

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var det noe å reagere negativt på? Jeg er kjempestolt av å ha en mor som er sykepleier, har alltid vært det. Hun er ikke av den som hadde klappet seg selv på ryggen med en hashtag, men om hun hadde gjort det så hadde jeg ikke vært flau.

Noen liker bare å vise seg fram mer enn andre. Intet nytt det. Ser ikke noe vondt i det. 

Anonymkode: a5c4b...9d3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Typisk norsk dugnadsånd det der. Klappe seg selv på skuldra, skrive om alt det gode vi gjør... det har jo tatt helt av!! 
De har selv valgt yrket.

Noen har så voldsomt behov for å fremheve seg selv. Blir kvalm av sånt 

Anonymkode: 1b545...0dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv helsepersonell og gjør mitt bidrag i disse coronatider. Jeg syns det er fint at man blir anerkjent for jobben man gjør, som en av mange. Både innenfor helsevesenet og ellers i samfunnet, som butikkansatte, transportbransjen osv. 

Men jeg skjønner ikke hvorfor det florerer på Facebook oppdaterte profilbilder med #stoltsykepleier #stoltvernepleier osv osv. Folk skriver lange innlegg om at de er stolt over jobben de gjør rettet mot corona. 

Jeg syns det er fint å hjelpe de som er syke, samt forebygge jeg også. Men kjenner meg ikke stolt. Det ligger naturlig for meg å hjelpe, samt i det yrket jeg har valgt. Jeg har ikke behov for å vise det frem på Facebook. Jeg gjør en god jobb ellers i året også, da med andre type problemstillinger. 

Dette er bare min tanke og meningsutveksling. Og du sitter sikkert med en annen, og det er greit. Men jeg syns det blir litt sånn «se på meg» over det. Noe som jeg ikke har behov for. 

Anonymkode: 73f1c...f17

Er vel der nøkkelen ligger :) Du er ekte 👏

En del sykepleiere var ute nå og ville ha høyere lønn, ikke applaus. Akkurat som dette er tiden for lønnsforhandlinger. 

Anonymkode: 3b2ec...a2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men de fortjener en appluas de som hyller seg selv i SOME også, så lenge de møter opp på jobb. Litt selvdigging får være lov om det gir de styrke til å gjøre en god jobb.

Anonymkode: 3b2ec...a2c

• Opprett ny...