AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Hvor mye leker de selv? Vi har en på 3,5 år som i svært liten grad evner å underholde seg selv. Det merkes spesielt godt nå i disse koronatider. Som i dag har vi vært ute på tur i 3 timer, og når vi kom hjem fikk han slappe av litt med TV. Skrur så TV av etter en stund og ber han leke selv. Men han bare virrer rundt og kjeder seg, og gjør ting han ikke skal. Forventer vi for mye? Eller må vi bare være litt "harde" så han får øve seg? Føles ikke noe gøy å avvise, men kan ikke underholde hele dagen. Anonymkode: d6676...b2d
Grønt blad Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Det kan hende han trenger hjelp til å komme i gang med leken. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Han leker litt selv, men liker best å leke med de eldre brødrene sine. Men han må alltid settes igang. Må si at nå skal han leke, og hva han kan leke med. Vi har ingen leker i stua, så her kan jeg feks hente duplo og ha i stua, og da leker han med det. Her blir de ofte satt i gang i bhg og, (feka velge hvilket rom etc) så tenker at han trenger litt starthjelp her og. Anonymkode: 78a7e...36c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, Grønt blad skrev: Det kan hende han trenger hjelp til å komme i gang med leken. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han leker litt selv, men liker best å leke med de eldre brødrene sine. Men han må alltid settes igang. Må si at nå skal han leke, og hva han kan leke med. Vi har ingen leker i stua, så her kan jeg feks hente duplo og ha i stua, og da leker han med det. Her blir de ofte satt i gang i bhg og, (feka velge hvilket rom etc) så tenker at han trenger litt starthjelp her og. Anonymkode: 78a7e...36c Takk for svar. Vi har noen leker på stua, og noen på rommet. Jeg foreslår konkrete ting, feks. duplo eller puslespill, men han sier bare nei. Spør hva han vil og han svarer ingenting. Spør om vi skal hente opp noe fra rommet, nei der også. Han vil ikke med mindre vi blir med. Sukk. Anonymkode: d6676...b2d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 Hun liker best å leke sammen med noen, men kan leke alene ganske lenge. Kan styre med lekekjøkken/butikk, dukkehus osv lenge. Kommer innom meg for å servere eller selge noe, eller bare be meg være stille for babyen skal sove i dukkevogna ol. Hun er veldig lett å sette i gang eller finner på noe sjøl, når broren var i samme alder ville han i mye større grad at vi skulle være med. Det passer selvfølgelig ikke alltid å være med i leken nå for tiden, men da er de med meg og vasker klær, baker, legger på plass tøy og annet husarbeid, så leker vi sammen etterpå, tegner eller hva enn. Anonymkode: 89ab2...42a
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Det er først de siste mnd at min på 3.5 har knukket koden på å leke alene. Det gjelder primært med duplo eller playmo... Men han har blitt dårligere igjen denne uken mens alle er hjemme. Det eneste som funker her er å begynne å leke sammen for så å «måtte» et eller annet. «Mamma skal hente en kopp kaffe og rydde litt på kjøkkenet, så kommer jeg tilbake og leker». Noen ganger fortsetter han fint alene, andre ganger roper han før jeg har kommet ned trappen. Anonymkode: 4bafc...07a 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Vi har en på 3,5, og han leker så og si aldri for seg selv.. Vi har begynt å få til noen avtaler med ham (leke butikk når mamma har drukket opp kaffen...), men ellers er det sjelden han setter i gang på egen hånd.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 3,5 år. Kan sitte selv kanskje 15-20 minutt hvis jeg setter han i gang med noe. Anonymkode: 67bcd...96f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 Eldste lekte ikke mye for seg selv i den alderen. Minste er snart 3,5 og kan leke en del selv. Mye rollelek, vi blir også dratt inn i mye av det men holder ofte å bare jatte med litt. Bedre til å leke alene ute enn inne. Eldste er forresten gutt, minste er jente. Mulig det har noe å si. Evt at minste ikke har kunnet få like mye oppmerksomhet oppigjennom 😅 Anonymkode: 63f95...139
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 Virker som det er gutter det er snakk om her? Anonymkode: 130e2...c11
Visla Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 Varierer fra dag til dag. han foretrekker at vi foreldre eller storesøsken ser på eller leker sammen med han. Han kan sitte lenge alene å spille eller se film på ipad da😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå