AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Jeg jobber i helsesektoren, og som kanskje noen har fått med dere er det små tendenser til kaos på ulike helseinstitusjoner i disse corona tidene 😉. Jeg er selv student og har sagt jeg kan jobbe 100%, til tross for at skolen også kjører litt undervisning på nett. Det er mye sykdom og overbemanning på arbeidsplassen min nå, og sjefen sendte melding å spurte om jeg kan jobbe på søndag kveld. Jeg har nattevakter hele neste uke, og har hatt det hele denne uken også på grunn av forskyvninger. Jeg hadde derfor sett veldig frem til en frihelg, men jeg har samtidig ikke samvittighet til å si nei til vakter. Fritid er hellig, og jeg vet jeg ikke trenger å oppgi grunner for at jeg ikke kan jobbe, men føler likevel jeg bør oppgi en grunn. Så er det noen som har gode unnskyldninger for å slippe? At jeg skal i bursdag, annet selskap, er bortreist og annet sosialt et ikke så god unnskyldning disse corona tider.. Anonymkode: 7cbf5...946 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Bare si nei. Når du bruker slike unnskyldninger høres det bare ut som du lyver. Anonymkode: c73dc...b61 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Så lenge du jobber i helsesektoren så har du helt sikkert fått beskjed om at du skal være hjemme og omgås minst mulig folk på fritiden. Så da er det jo ingen annen unnskyldning enn å bare si at du ikke orker å jobbe mer enn du gjør. Du kan jo si at du har mer enn nok med 100% jobb i tillegg til noe skolearbeid. Anonymkode: 5159a...a29 1
vegasus Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Si at du trenger litt fri nå for å kunne prestere best mulig. Tror du vil få forståelse for det når du jobber og går skole. 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 Der er vel begrensninger på hvor mye nattevakter du kan jobbe? Jeg hadde sagt jeg hadde behov for søvn, og der bør være grunn god nok for å kunne gjøre en jobb resten av uken. Anonymkode: 07dc7...0cf 2
Maridubedåre Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Bare si nei, vet at hun som oftest jobber med vakter hos oss egentlig ikke ønsker forklaring, kun ja/nei. evt så kan du være ærlig og si at du er sliten og trenger å hente deg inn før ny nattevaktsperiode, evt med skolearbeid pga all jobbingen. 1
Maleficenta Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i helsesektoren, og som kanskje noen har fått med dere er det små tendenser til kaos på ulike helseinstitusjoner i disse corona tidene 😉. Jeg er selv student og har sagt jeg kan jobbe 100%, til tross for at skolen også kjører litt undervisning på nett. Det er mye sykdom og overbemanning på arbeidsplassen min nå, og sjefen sendte melding å spurte om jeg kan jobbe på søndag kveld. Jeg har nattevakter hele neste uke, og har hatt det hele denne uken også på grunn av forskyvninger. Jeg hadde derfor sett veldig frem til en frihelg, men jeg har samtidig ikke samvittighet til å si nei til vakter. Fritid er hellig, og jeg vet jeg ikke trenger å oppgi grunner for at jeg ikke kan jobbe, men føler likevel jeg bør oppgi en grunn. Så er det noen som har gode unnskyldninger for å slippe? At jeg skal i bursdag, annet selskap, er bortreist og annet sosialt et ikke så god unnskyldning disse corona tider.. Anonymkode: 7cbf5...946 Du trenger ingen unnskyldning. Du ble bare spurt. Du har lov å si nei. Det var ikke pålegging. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Du har 16 egenmeldinger. Bruk dem!! Anonymkode: ca4ff...505
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2020 #9 Skrevet 22. mars 2020 På 20.3.2020 den 16.31, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i helsesektoren, og som kanskje noen har fått med dere er det små tendenser til kaos på ulike helseinstitusjoner i disse corona tidene 😉. Jeg er selv student og har sagt jeg kan jobbe 100%, til tross for at skolen også kjører litt undervisning på nett. Det er mye sykdom og overbemanning på arbeidsplassen min nå, og sjefen sendte melding å spurte om jeg kan jobbe på søndag kveld. Jeg har nattevakter hele neste uke, og har hatt det hele denne uken også på grunn av forskyvninger. Jeg hadde derfor sett veldig frem til en frihelg, men jeg har samtidig ikke samvittighet til å si nei til vakter. Fritid er hellig, og jeg vet jeg ikke trenger å oppgi grunner for at jeg ikke kan jobbe, men føler likevel jeg bør oppgi en grunn. Så er det noen som har gode unnskyldninger for å slippe? At jeg skal i bursdag, annet selskap, er bortreist og annet sosialt et ikke så god unnskyldning disse corona tider.. Anonymkode: 7cbf5...946 Ikke gi forklaringer. Cut the crap. Jo mer forklaringer du gir, jo mer makt over deg gir du til andre Anonymkode: 242c3...0b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå