Gå til innhold

Smertefull test ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal testes for coronavirus i morgen og fått høre at testen er både vond og at man brekker seg. Stemmer dette? Kan jeg bruke bedøvelsesspray i forkant ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil tro alle opplever det ulikt. Har hørt at det er ekstremt ubehagelig i nesen, men noen sier det er ingenting noen av delene.

Anonymkode: 6020b...3e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok dn forleden dag, en vattpinne som ble strøket litt rundt drøvelen. Ikke vondt i det hele tatt, jeg fikk heller ingen brekningsrefleks. Det tok ca 10 sek. Ikke noe å grue seg for i det hele tatt.

Anonymkode: 15309...989

AnonymBruker
Skrevet

Tåler vel litt den ene gangen og den korte tiden det tar?

Anonymkode: 1f795...394

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En i familien ble testet nylig, beskrev det som ganske vondt og ubehagelig. Fikk en pinne i halsen og en langt opp i nesa (!?!)

Anonymkode: 0b75c...e88

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En i familien ble testet nylig, beskrev det som ganske vondt og ubehagelig. Fikk en pinne i halsen og en langt opp i nesa (!?!)

Anonymkode: 0b75c...e88

Pinne i halsen? Det er ingenting.. Regner med at h*n aldri har hatt gastroskopi før

Anonymkode: e0c64...c62

• Liker 6
Skrevet

Huff jeg kjenner jeg gruer meg! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt slike tester, ikke for korona, men i forbindelse med mistanke om alvorlig infeksjon en annen gang. Testen i nesen er litt ubehagelig, synes jeg. Ikke smertefullt, men de stikker en vattpinne lenger opp enn man trodde var mulig, og det er neppe noen som synes det er det morsomste i verden.

Prøven i halsen er på samme måte som om du skal testes for halsbetennelse. Også invaderende, men ikke smertefullt. Ved halsprøven synes jeg det er best å puste gjennom nesen. Ved neseprøven puster jeg gjennom munnen.  

Anonymkode: 84a2d...160

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Gullhavet skrev:

Huff jeg kjenner jeg gruer meg! 

Ingenting å grue seg for.

Anonymkode: 28413...b61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som synes dette er noe spesielt vondt har jammen meg ikke opplevd mye ubehag før.. 

Anonymkode: f2e50...8e1

• Liker 4
Skrevet

Kan jeg bruke bedøvelse i forkant ?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Gullhavet skrev:

Du trenger ikke bedøvelse... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De som synes dette er noe spesielt vondt har jammen meg ikke opplevd mye ubehag før.. 

Anonymkode: f2e50...8e1

TS gruer seg for en prøve h*n ikke har tatt før. Hvilken hjelp er det i det du sier, tror du? Alt dette signaliserer er nedrakking av andre, inkludert TS. 

Anonymkode: 84a2d...160

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pinne i halsen? Det er ingenting.. Regner med at h*n aldri har hatt gastroskopi før

Jeg har tatt gastoskopi men synes allikevel det er jævlig med en pinne i halsen, folk er da forskjellige. 

Det går iallfall fort over ts. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tatt sånne tester ifb med annen smitte. Det er ikke vondt, noe ubehagelig bare. Det værste med testen var at jeg var redd for at det skulle komme snørr på pinnen når den ble tatt i nesa....  

Anonymkode: 0cb83...ba7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nok bare litt ubehagelig. Lykke til.

Anonymkode: 1da58...c35

AnonymBruker
Skrevet

Den i halsen er ikke noe grue seg for, når de tar den i nesen er det ganske ubehagelig,  men fort overstått.  Dette går bra :)

Anonymkode: cd98c...0d1

• Liker 1
Skrevet

Må ta en for laget da. Går ut fra at det er viktig at du testes , siden du har fått lov til det.

En sånn stor ispinne på tunga og en pensel baki halsen. Får brekningsrefleks.

Langt oppi nesa, nasophsrynx  , ekkelt , men ikke VONDT liksom. men pust med magen, varer 5-10 sekunder. Tårene renner litt etterpå. 

Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt testet for influensa på samme måte engang. Den i nesa var verst, skikkelig ekkelt og tårene rant. Men, det var over på få sekunder, hadde lett gjort det igjen. 

Anonymkode: bbde5...e40

• Opprett ny...