Gå til innhold

Flere vil dø av tiltakene og situasjonen enn viruset

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

F.eks. så vet jeg om en som tok selvmord da han ble permittert nå.

Dette vil balle på seg!

185000 søknader om dagpenger nå. 7 døde = 26429 permitterte per døde person så langt.
Hvor mange er det av de 26429 som depper nok til å ta sitt eget liv?

Og det er alle konsekvensene rundt også. 

Anonymkode: 346e7...005

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og av dødsangst og PTSD.

Anonymkode: 1077c...1f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg er utrolig takknemlig for at dette ikke er 7 år siden da jeg var deprimert og suicidal. Fy faen det må være jævlig. Klarer faktisk ikke å forestille å ha det sånn engang.. 💔

Anonymkode: 37ed9...b60

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alt vi gjør eller ikke gjør har konsekvenser.

Anonymkode: 2906a...ee8

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det vil bli en haug med psykiske problemer, økonomien kollapser og null penger til å drive sykehus. I fremtiden får ingen legehjelp mer.

Anonymkode: 8dee3...989

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en del mer å gå på på selvmord. Det er 600 som tar livet av seg per år. Tviler sterkt på selvmordtallet NOENSINNE vil være en alvolig faktor i forhold til hvor mange menneskeliv korona kan ta. I tillegg er det SELVVALGT i de fleste tilfeller. 

Anonymkode: e4e2a...df6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Om folk er suicidal og tar livet sitt av å bli permittert hadde de nok også tatt livet sitt om helsevesenet kollapset totalt og nesten hele Norges befolkning ble smittet av viruset og over 100.000 nordmenn hadde dødd av viruset. 

Anonymkode: eb735...a01

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Man må i disse krisetider se samfunnets helhet sitt beste. Enkeltindivider kan ikke hensyntas, dessverre.

Dette er både godt og galt uansett hva man gjør.

Anonymkode: d235c...e92

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vil bli en haug med psykiske problemer, økonomien kollapser og null penger til å drive sykehus. I fremtiden får ingen legehjelp mer.

Anonymkode: 8dee3...989

Jo, folk kommer til å fortsette å få legehjelp i fremtiden. Norge har økonomi til disse tiltakene vi setter i gang nå, selv om det blir trangere økonomi for mange. Men vi har ikke noen valg. Økonomien i hele verden hadde stupt om hele verden ikke gjorde noen tiltak og lot denne pandemien herje vilt også, så dette er faktisk helt uungåelig uansett. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, folk kommer til å fortsette å få legehjelp i fremtiden. Norge har økonomi til disse tiltakene vi setter i gang nå, selv om det blir trangere økonomi for mange. Men vi har ikke noen valg. Økonomien i hele verden hadde stupt om hele verden ikke gjorde noen tiltak og lot denne pandemien herje vilt også, så dette er faktisk helt uungåelig uansett. 

Økonomien i hele verden har stupt, selv om det er gjort tiltak. Det kommer den til å fortsette å gjøre i uoversiktlig tid fremover.

Det er ingen som har begrep om når dette ender, selv om myndighetene forsøker å tidfeste dette. De har ikke peiling.

Anonymkode: d235c...e92

AnonymBruker
Skrevet

Det er slettes ikke sikkert at alle som sliter med selvmordstanker vil føle at de har så lyst til å dø nå. Tvert imot. Er større sjanse for at de faktisk fighter seg igjennom Korona krisen og overlever mot alle odds. Bare tenk på hvor spennende tid dette faktisk er. Etter at Koronaen har herjet ferdig, det er da vi får se hvordan verdenen er blitt og hva som kan skje videre. 

Jeg har hatt selvmordstanker hele mitt liv, og kjenner faktisk på det at jeg kan dø uten at jeg selv gjør noe aktivt for at det skal skje. Og vet du hva, jeg vil heller dø om 30 år eller noe slikt enn av dette viruset og selvmord.

Anonymkode: 17d26...90d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vel, de har et valg. De som blir smittet av coronavirus har nok ikke valgt det selv.

Anonymkode: 246d8...2a9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Viruset vil helt klart sile ut de svakeste leddene i Norge, i alle aldre.

Anonymkode: 93a4a...ab0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså, generelt sett så bør man være meget forsiktig med å dele ut skyld over at noen velger å ta selvmord. 

Anonymkode: 2cfe3...bd3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dere som mener selvmord er et valg, kan tydeligvis ingenting om psykisk sykdom ... Skjerp dere. 

Anonymkode: 2c8d4...76f

• Liker 6
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en del mer å gå på på selvmord. Det er 600 som tar livet av seg per år. Tviler sterkt på selvmordtallet NOENSINNE vil være en alvolig faktor i forhold til hvor mange menneskeliv korona kan ta. I tillegg er det SELVVALGT i de fleste tilfeller. 

Stille nå! Dette er bare begynnelsen! Gi dette 3 måneder og selvmordsraten vil være på150 000! Dette er smitteeffekt. For alt du vet kan du miste dine kjære på den måten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener selvmord er et valg, kan tydeligvis ingenting om psykisk sykdom ... Skjerp dere. 

Hva med dette? Er psykisk syke en sær-gruppe som aldri skal kreves noe av, ikke skal ta samfunnsansvar og bare tenke på seg selv selv i tider der der alle andre i et land også kan dø?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med dette? Er psykisk syke en sær-gruppe som aldri skal kreves noe av, ikke skal ta samfunnsansvar og bare tenke på seg selv selv i tider der der alle andre i et land også kan dø?

Ja, var akkurat det jeg mente, står med så bokstaver mellom alle de andre bokstaven. 

Damn, snakk om å være trangsynt. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, wintergirl said:

Stille nå! Dette er bare begynnelsen! Gi dette 3 måneder og selvmordsraten vil være på150 000! Dette er smitteeffekt. For alt du vet kan du miste dine kjære på den måten.

De hadde tatt selvmord snart likevel (er det ikke sånn man argumenterer når det gjelder corona-offer?).

Anonymkode: 583a3...ec0

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De hadde tatt selvmord snart likevel (er det ikke sånn man argumenterer når det gjelder corona-offer?).

Anonymkode: 583a3...ec0

Bare viser til hvordan enkelte her inne svarer om dagen. Det er faktisk ganske usaklig og stygt. Ingen vits i å dra coronadommer over andre selv om vi lever i en coronatid. 

• Liker 1
  • Opprett ny...