Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppdaget at 18 åringen røyker hasj. Tror han har gjort det ei stund. Har vært flink til å skjule det. Traff ei mor på butikken. Hun fortalte at hennes sønn har fortalt at min sønn selger også for å finansiere dette.Og at han røyker nesten daglig  Har snakket med min sønn og han innrømmet det. Hvor går vi fra her? Kan søke hjelp noen plass? Egentlig så vil jeg ikke at han skal bo her. Har 2 mindre søsken. Men å kaste han på gaten er ikke aktuelt. Han går på vidergående skole. Veit jo ikke hvordan det går der. Er over 18 år, så da får vi ikke vite noe. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med politiet? Han må få konsekvenser!

Anonymkode: e14a1...96f

Skrevet

Jeg snakket med politiet da søsteren min var i samme situasjon og fikk heldigvis god hjelp. Dette er riktignok mange år siden, men gjør det allikevel. Ja, det er grusomt å anmelde sin egen sønn, men det er nok den eneste muligheten du har til at han får hjelp.

Skrevet

I en vanlig tid ville jeg meldt ham opp som frivillig på et senter for rusavhengige. De historiene de forteller når inn til selv den mest sta 18 åring. Men han må forstå at denne veien leder til et liv på gata eller i fengsel. Føler du at han nå  etter avsløring er på vei til å forstå alvoret? 

Skrevet

Ta kontakt med kommunen og få i stand ruspørver. Din sønn MÅ signere på at dere som foreldre får tilgang til resultatene. (Han er over 18 og dere får ingen informasjon om han ikke godtar dette.) Hvis han ikke går med på dette så vile jeg truet med å anmelde ham. Begrunn det med omsorg for yngre søsken. 

Jeg har vært gjennom akkurat det samme som du står i nå. Heldigvis ser det ut til at min sønn har kommet ut av det nå, men det var mange løgner og noen år med lite/null tillit. Jeg måtte også finne ut av alt selv, da politi, ungdomskontakt og rustjeneste ikke akkurat hadde samarbeid, og sendte oss foreldrene mellom de ulike etatene. 

Lykke til. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...