Yuumi Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 (endret) ''Norske helsemyndigheter har så langt ikke villet uttale seg om alder, alvorlighetsgrad eller underliggende sykdommer hos dem som er smittet av covid-19.'' Hvorfor får vi ikke vite hvem som er mest utsatt dersom de får koronavirus? VG skriver Bent Høie sier det er pga personvern, men det å informere om alder eller aldersgruppe og sykdom kan da ikke ha noe med personvern å gjøre? Jeg begriper det bare ikke, har lenge lest at eldre og andre er utsatte.. Men hvem? Jeg får aldri noe spesifikt svar på det. Er det de som allerede er alvorlig syke, diabetikere? Hva? Takk for svar. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQKazj/coronaviruset-i-norge-helseministeren-bekymret-over-at-unge-trenger-intensivhjelp Endret 20. mars 2020 av Yuumi
stan Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Det er vel de som har lunge relaterte sykdommer som er mest utsatt om de blir smittet. Eldre har gjerne lidelser fra før som gjør de mindre motstandsdyktige. Det siste jeg har hørt er at blodtype ser ut til å spille inn. I en enda ubekreftet forskningsrapport fra Kina, har de funnet at blodtype A er mest utsatt, mens 0 er minst. Men det er ikke sikkert og hvorfor er heller ikke kjent.
Anbefalte innlegg