AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Er dere like misunnelig nå? Er dere like misunnelige nå som dere selv har opplevd hvordan det er å være isolert hjemme hver eneste dag? Å ikke ha noe sosialt samvær på jobb eller skole, å ikke kunne dra på kafe eller dra til venner? Ikke kunne dra på treningssenter? Ikke kunne dra på byen eller kino i helga? Og dette er bare 1. Uke med isolasjon, hva tenker dere nå om å skulle bli uføre å ha det slik hver dag resten av livet? Er dette et liv dere virkelig ønsker? Det er mange uføre som rett og slett er for syke til å kunne ha noen venner, kunne dra på treningssenter og som ikke har noe valg. Psykisk syke f.eks, mange av de er ufrivillig isolerte og har så alvorlig sosial angst at de ikke kommer seg noe sted. Anonymkode: 96c1e...774 10
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Må presisere at det er snakk om de virkelig syke. Er selvsagt mange uføre som egentlig hadde vært i stand til å arbeide. Anonymkode: 96c1e...774 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må presisere at det er snakk om de virkelig syke. Er selvsagt mange uføre som egentlig hadde vært i stand til å arbeide. Anonymkode: 96c1e...774 Vi er jo som uføre som egentlig er i stand til å jobbe. Jeg syns det er deilig slik ting er nå, jeg får tid med familien og ting vi ellers ikke hadde gjort. Anonymkode: 16280...f19 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Jeg digger denne tilværelsen. Nå er det sosialt akseptert å kose seg sammen med familien, isolere seg litt, rydde og vaske i hjemmet, kose seg foran tv og radio - og ikke stresse rundt med hverdagens mas og fjas som "alle" forventer av deg. Ingen fritidsaktiviteter med 10 dugnader i mnd, og kjøring i milevis for en liten kamp på 20 minutter. Får GOD til å sette seg inn i barnets læring og livet generelt. Nei, i love it!! Anonymkode: 3a954...74f 6
Gjest Keikolina Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 Er godt å være hjemme, hele dagen 😃 Folk blir jeg bare sliten av
Tarmegenbolle Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Litt mer misunnelig etter å ha prøvd å være permittert. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Jeg elsker å være hjemme, og det er ikke så stor forskjell fra hverdagen min. Unntaket er at nå har jeg en god unnskylding for å ikke bli med på ditt og datt, få besøk av svigers etc. Jeg er ikke ufør, men jobber hjemmefra til vanlig. Jeg er mindre deprimert og mindre angstfylt nå enn jeg har vært på lenge. For min del kan jeg godt være isolert i flere måneder. Går på matbutikken én gang i uka da. Ellers kan alt bestilles på nett. Anonymkode: beaf7...dde 3
Callisto83 Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 Jeg tror folk bare misunner de uføre som kan gjøre ALT annet enn å jobbe. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 A) Jeg har hjemmekontor og jobber 7.5 time om dagen. B) Jeg har hjemmeundervisning med et skolebarn. C) Jeg har et barnehagebarn hjemme. Å sammenligne det med å være ufør og ikke ha noe å gjøre blir som å sammenligne epler og appelsiner. Sikkert kjipt å være ufør, men jeg tror ikke det kan sammenlignes med min hverdag nå Anonymkode: 9f295...b8e 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 Det er mye skadefryd blant uføre for tiden. Det er ikke en særlig pen holdning å ha. Anonymkode: de71c...62e 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 Som en av de uføre som er nødt til å begrense ekstremt mye av egne aktiviteter for å kunne klare meg selv mest mulig i min hverdag som syk, så er denne sammenligningen virkelig det siste jeg tenker på. Alvorlig talt, hvorfor bruke dette til å dra opp en ny opphetet diskusjon rundt uføre? Virkelig talentløst og tankeløst. Hvorfor være sååå ego fiksert og forsøke å leke "Jeg har det verre enn deg" nå som vi alle er sammen om å verne oss mot en sykdom som ikke gjør forskjell på noen av oss? Er det nødvendig å sparke litt ekstra på de som har fått hele livet sitt snudd på hodet i løpet av ekstrem kort tid pga Korona og samfunnskollapset som følger med? Det kunne ikke falt meg inn å tenke slik om andre mennesker. De har da fordømt nok å bekymre seg over nå om de ikke skal bli pirket på med dette også. Vær såpass raus. Og vær takknemlig for at du allerede vet hvordan du skal takle å være alene i lang tid fremover i ditt eget hjem. Hva med heller forsøke å gi andre dine beste tips for hvordan takle enkelte følelser og tanker, pluss mer praktiske tips og råd? Det vil gi andre større respekt for deg som er ufør, når de da etterhvert begynner å skjønne hvordan du har hatt det og hvordan du har lært å takle din situasjon, og dermed bli en inspirasjon til hvordan de kan gjøre ting enklere for seg selv i tiden som kommer. Anonymkode: 2a756...bd0 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #12 Skrevet 20. mars 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye skadefryd blant uføre for tiden. Det er ikke en særlig pen holdning å ha. Anonymkode: de71c...62e De slår nok litt tilbake etter at de har fått pes og blitt mistenkt i flere tiår. Anonymkode: dba52...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #13 Skrevet 20. mars 2020 Jepp, som dette har jeg det hver dag. Ikke i stand til å gå ut, usikkerheten mtp økonomi. Men tviler på at psykopater blir mer i stand til å føle empati for folk i vanskelig situasjon, selv om de må kjenne på det i en kort periode selv. Anonymkode: fb6a8...14b 1
Anbefalte innlegg