Gå til innhold

Hvilke hundeleker kan anbefales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har overtatt en dvergpuddel på halvannet år. Han har et par myke leker med seg, men er ikke særlig interessert i de. Ser at han har behov for aktivisering og hjernetrim, men er usikker på hvilke leker som kan være interessante.  Hva kan dere anbefale? 

Skrevet

Lek er gøy, men det er ikke så mye hjernetrim i det. Har du forsøkt snusematte, godbitsøk eller fylt kong? 

• Liker 1
Skrevet

Kong står på innkjøpslista. Mente egentlig aktivitetsleker for å få hjernetrim. Hva er snusematte? 

Skrevet

Slike aktivitetsleker som man kjøper er ofte bortkastede penger. De er gode helt til hunden finner ut hvordan de virker. Etter det er det ikke noe særlig hjernetrim lenger, for da har jo hunden løst det.

Snusematte er som et teppe med masse strimler. Så lenger du masse små godbiter nedi teppet og hunden må snuse og finne dem, blir som innendørs godbitsøk.

Bilderesultater for snusematte

Skrevet

Å det ser vi veldig kjekt ut 😍 Takk for svar 

Skrevet

Jeg har puddel. 

De foretrekker helst mye hjernetrim. 

Jeg gjør ting som: pakker godbiter inni tepper, godbiter i leker, i tomflasker, under bokser, under alt mulig som kan gjemmes under, strør rundt i leiligheten og sier søk, trener triks, kaster leker osv trener han til å hoppe opp på balansepute for å trene balanse også osv. 

Puddel krever mye mentaltrening, anbefaler å gå på kurs :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...