Gå til innhold

Klør i øynene!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er forkjøla (eller noe sånt) og klør så fært i øynene at jeg holder på å bli sprø. Det er ikke allergi. Hjelper ikke å skylle øynene. Hjelper ikke å bruke middel mot tørre øyne. Finnes det noe annet jeg kan prøve for å dempe kløen? 

Anonymkode: 6f3f0...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som allergi eller tørre øyne.

Anonymkode: 33351...241

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som allergi eller tørre øyne.

Anonymkode: 33351...241

Takk for svar. Er bare nå denne uken etter at jeg ble syk at det klør. Begynte med allergitabletter for flere uker siden, og har også prøvd å dryppe med allergi-øyedråper. Men det hjelper ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Øyebetennelse er et av symptomene på covid-19, så jeg håper du allerede holder deg inne. God bedring!

Anonymkode: 10604...71d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er en link:

"Several reports suggest the virus can cause conjunctivitis and possibly be transmitted by aerosol contact with conjunctiva.

Patients who present to ophthalmologists for conjunctivitis who also have fever and respiratory symptoms including cough and shortness of breath, and who have recently traveled internationally, particularly to areas with known outbreaks (China, Iran, Italy, Japan, and South Korea), or with family members recently back from one of these countries, could represent cases of COVID-19."

https://www.aao.org/headline/alert-important-coronavirus-context

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Øyebetennelse er et av symptomene på covid-19, så jeg håper du allerede holder deg inne. God bedring!

Takk. Det ante jeg ikke. Er det det samme som øyekatarr? For det trenger man vel behandling for, eller? Man skal jo ikke oppsøke lege, så hva gjør man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk. Det ante jeg ikke. Er det det samme som øyekatarr? For det trenger man vel behandling for, eller? Man skal jo ikke oppsøke lege, så hva gjør man da?

Ja, man trenger behandling. Jeg var heldig og hadde en uåpnet kloramfenkolsalve liggende etter å ha hatt øyebetennelse/katarr tidligere. Du kan enten ringe fastlegen og høre om hun vil skrive ut resept uten at du trenger å komme, eller prøve en av disse nettlegene med konsultasjon på facetime

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, man trenger behandling. Jeg var heldig og hadde en uåpnet kloramfenkolsalve liggende etter å ha hatt øyebetennelse/katarr tidligere. Du kan enten ringe fastlegen og høre om hun vil skrive ut resept uten at du trenger å komme, eller prøve en av disse nettlegene med konsultasjon på facetime

Åj, så du har det nå du også? Tok det lang tid før du ble bedre etter at du begynte med salve? Får jo ikke tak i fastlegen nå som det er helg, så jeg får prøve å holde ut til mandag og håpe at en telefonkonsultasjon er tilstrekkelig for at fastlegen kan skrive ut resept. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Åj, så du har det nå du også? Tok det lang tid før du ble bedre etter at du begynte med salve? Får jo ikke tak i fastlegen nå som det er helg, så jeg får prøve å holde ut til mandag og håpe at en telefonkonsultasjon er tilstrekkelig for at fastlegen kan skrive ut resept. 

Etter en og en halv dag mistet jeg trangen til å klore på den kanten rett under øyet, altså nedre øyenlokk :P  Det var der jeg hadde sterkest kløe selv om det klødde i resten av øynene også. Så det tok ikke så veldig lang tid før jeg var bedre. Det tar visst oftest ca en uke før man er helt bra, og så skal man bruke salven noen dager ekstra etter det for å være helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter en og en halv dag mistet jeg trangen til å klore på den kanten rett under øyet, altså nedre øyenlokk :P  Det var der jeg hadde sterkest kløe selv om det klødde i resten av øynene også. Så det tok ikke så veldig lang tid før jeg var bedre. Det tar visst oftest ca en uke før man er helt bra, og så skal man bruke salven noen dager ekstra etter det for å være helt sikker.

Så bra at det hjalp deg relativt fort! Da må jeg bare klare å holde ut i helgen pluss ca. en og en halv dag. 🤞Jeg kan vel ikke akkurat ringe legevakt for dette nå i helgen? De har sikkert mer enn nok med kjempesyke pasienter. Men det klør sånn! Blæ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...