Gå til innhold

Baby 3 mnd sover ekstremt lett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han sover kun på fanget, og våkner fort om det er en lyd noe plass. Så blir fort en halvtime her og der. 

Når han er våken er han blid og fornøyd og gått opp 1 kg u mnd ca. Så han virker frisk og fin.

Den siste uka har han ikke fått sove om natta om ikke puppen er i munnen hele tiden. 

Littegrann sliten i dag, og kjenner jeg ikke orker å bruke evigheter på å prøve å få han til å sove i vogna. Får så dårlig samvittighet for at jeg ikke er helt på nett som jeg pleier. 

Det tærer jo såklart at vi i tillegg pusser opp, og ikke har noe stue midt oppi denne viruskrisa...

Noen som har noe tips?

Anonymkode: c1af5...47c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare vanlig variasjon, så lenge ungen er frisk og fin og vokser er alt bra. :)

Er slitsomt når de har perioder med lite søvn men det pleier å bare gå over uten at du vet hva det går i.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere må begynne å bråke litt mer når han sover jeg.. 

har hatt tre barn. Alle sover gjennom et bombenedslag. Men det har ikke kommet gratis. Har det feks vært litt bråk på stua når jeg skulle legge, ba jeg de aldri dempe seg, men brukte heller den ekstra tiden det tok å få barna til å sovne. Det betalte seg. 

man må bare begynne tidlig. Snakk med vanlig stemne når han sover, ikke list dere i dører , ha på TV etc. Nå er han sikkert vant til å ha det helt stille slik at han våkner ved den minste lyd. Men gi det en innsats i 1-2 uker med lyd i huset, så går det seg bedre til. La lyden på TV stå på når han skal legges. 

Anonymkode: 32c3c...4c6

• Liker 1
Skrevet

Sånn har vår yngste også vært, eldstemann var ikke sånn, så det er nok litt genetisk også. Jeg synes det har hjulpet å ha på hvit lyd såpass høyt at det blokker ut annen lyd. Det har også gjort det lettere å sovne uten puppen. Nå er hun 4,5 mnd og sover ikke fullt så lett som hun gjorde, men våkner fremdeles av lyder på dagtid eller når hun ikke sover så dypt om morgenen feks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...